• asyr

Varför bär man slöja??

Hej .

Jag har en liten fråga bara som jag så gärna vill ha svar på!!!!!!!!!!!!!!!

Varför bär man slöja?????

Tro nu inte att jag är imot dett på något vis

Är bara så himmla nyfiken bara.

• Svar på tråden Varför bär man slöja??
  • Vanilj

ommseif-Jag förtår inte varför Allah vill att man ska dölja sin skönhet. Litar ha inte på kvinnorna? tror han att dem ska vara otrogna?
    Så du bär sjal för Allah vill att du ska ha sjal för att du ska dölja din skönhet inför andra människor (förutom din man)? finns där inte fler anledningar som är mer logiska?

• ommseif

ok lite OT nu, men som jag uppfattat situationen i Iran, där som du skriver de blir tvingade till att följa Islam, strider mot vad Islam verkligen står för. Dvs, man får inte tvinga någon att vara muslim!

• ommseif

Vanlij
    Det handlar inte om att Allah inte litar på kvinnor och män, men våra tankar är inte alltid goda...
    För mig är det mkt logiskt, jag vill inte ha kläder som lockar mäns blickar på fel sätt, jag vill bli sedd på med respekt och vill inte att andra män ska tänka saker om mej...

• Yaran

Bra svar ommseif

God natt syster

• Vanilj

Yaran- du tyckte det var bra sagt men jag har ju varit ute med jogging byxor t-shirt och keps men killar har lockats ändå? Jag tror dem kan lockas av ett par vackra ögon oxå det handlar inte bara allt om kropp och hår utan mest tittar männen i ansiktet på en som jag upplever det.

• Yaran

Vanilj

Du lockade kanske killarna med dina former ? Varför lockar jag inga män till mig då, jag som täcker hela kroppen och inga former syns ?

• Suzanna

Får mannen välja när han vill ha sex med sin kvinna, oavsett om hon har lust eller inte? Ledsen om ngn redan frågat samma sak. Som icke-muslim är man "ganska" nyfiken på Islam och vad det är som gäller egentligen.

• Vanilj

Yaran - nej det var inte åtsittande kläder det var jätte lösa man kunde inte se mina former.
    Men jag har sett muslimer som bär slöja och har åtsittande kläder och ett halv kilo smink men det är ju långt ifrån alla och det finns väl alltid undantag.

Svar på tråden Varför bär man slöja??