Varför bär man slöja??
Hej .
Jag har en liten fråga bara som jag så gärna vill ha svar på!!!!!!!!!!!!!!!
Varför bär man slöja?????
Tro nu inte att jag är imot dett på något vis
Är bara så himmla nyfiken bara.
Hej .
Jag har en liten fråga bara som jag så gärna vill ha svar på!!!!!!!!!!!!!!!
Varför bär man slöja?????
Tro nu inte att jag är imot dett på något vis
Är bara så himmla nyfiken bara.
Yaran dem kanske inte vågar om du har en stor och stark man.
Nej du, min man är smal , han kan inte ens lyfta mig
Nä, men jag håller med om att män är olika, en del gillar och titta på ansiktet, andra gillar och tittar på fromerna osv. Men Gud vet bäst, Han uppmanade oss att vi täcker oss för vårt eget bästa, och då gör vi det om vi är villiga att lyda Honom alltså.
Suzanna
Din fråga är kanske lite OT, men jag svarar dig gärna
Samlag mellan mannen och kvinnan är för att tillfredställa varandra, och ja, för att få barn så klart Och det är bådas ansvar att tillfredställa varandra. Vill mannen ha sex då har han sin kvinna, har hon inte lust då får han vänta lite
Kan inte kvinnan tillfredställa sin man, då får han gifta sig med en annan. Nu kommer kanske någon och kritiserar det, men det är förbjudet att ha sex utanför äktenskapet, hellre att gifta sig med en annan än att ha sex med okända.
vanilj
"Men jag har sett muslimer som bär slöja och har åtsittande kläder och ett halv kilo smink men det är ju långt ifrån alla och det finns väl alltid undantag."
Som jag sa innan så finns det många msulimer som saknar kunskap om sin religion, och de tjejerna du såg, visste kanske inte att deras klädsel är inte muslimsk, eller de var tvingade att bära slöja.
Yaran - varför har inte män slöjer? Dem ska väl också täcka sig.
För dem vara otrogna enligt Allah?
Vanilj, Gud har inte uppmanat män att bära slöja, Han uppmanat dem att ha en viss klädsel istället.
Sen är det inte bara slöjan som är huvudvillkoret, utan kläderna måste vara lösittande, inte genomskinliga, inga smink, inga höga klackar, inga kläder med starka färger.
Får jag ställa en fråga ?
Är det tillåtet enligt lagen att kvinnor får gå barbröst som män ?
jag tycker ju att man ska få va som man är
Yaran--jag tror inte vi får gå toppless på stan men på stranden får man.
Jag tror heller inte att män får gå in utan tröja var som helst det finns vissa resturanger tex.