Varför bär man slöja??
Hej .
Jag har en liten fråga bara som jag så gärna vill ha svar på!!!!!!!!!!!!!!!
Varför bär man slöja?????
Tro nu inte att jag är imot dett på något vis
Är bara så himmla nyfiken bara.
Hej .
Jag har en liten fråga bara som jag så gärna vill ha svar på!!!!!!!!!!!!!!!
Varför bär man slöja?????
Tro nu inte att jag är imot dett på något vis
Är bara så himmla nyfiken bara.
Hur menar du ?
Vanlij
Varför får männen vara barbröst och inte kvinnorna ?
Jag tycker att man ska få komma som man är att typ Allah ska låta alla klä sig som dem vill och komma som dem är och inte ha massa (regler) fingervisningar.
Vanilj:
mannens klädsel i islam.
¤ det är obligatoriskt att ha skägg, mannen måste l¨åte skägget växa, vissa får skägg som går hur långt ned som hälst medans andra får lite kortare, men det e INTE tillåtet att trimma eller förkorta skägget
¤ Man skall klippa mustachen
¤ byxorna får inte gå nedanför ankeln (vilket i dagensläge kan se rätt töntigt ut i mångas ögon , byxorna ser för korta ut, även om de med meningen sytt upp sina byxor)
¤ Det e förbjudet för en man att ha silke eller guld på sig
¤ han måste täcka från naveln till knäna och det skall vara pösigt. (finns d ens shorts som går från naveln? Svårt att finna...)
sedan finns d andra saker som e sunnah, men detta e det OBLIGATORISKA
SÅ VARFÖÖR E ALLA SÅ HIMLA UPPHAKADE PÅ HUR KVINNAN I ISLAM KLÄR SIG? MANNEN HAR OXÅ REGLER FÖR KLÄDSEL OCH UTSEENDE!!!!!!!!
tyck sedan vad ni vill, men detta e hur det e
Vanilj
"Yaran--jag tror inte vi får gå toppless på stan "
Varför får män göra det då och inte kvinnorna?
Yaran: Jag vet inte det är för det är sån stor hysteri kring ett par bröst och det är väl ett upp väckande beetende om man går och vissar brösten.
Men om alla hade gått så från början så hade man inte tyckt det var något om nån gick toppless.
Men nu har man gjort det till något privat och sexfixerande.
Men bröst har ju alla och det är bara naturligt dem är till för att man ska amma sina barn.
jaså vanilj det va ju kul att du tycker vad Gud borde göra och inte göra vilka regler Han den Högste, skall sätta för regler och lagar... *ler*
Så det är ok att lyda lagen , men du tycker inte att vi muslimer ska lyda Gud ?
Sabirah----Jag undrar varför inte män använde slöjer oxå? Sen så tycker ju jag att man sällan ser att man följer den då om det är som du skriver.
Jag vet inte vad jag ska säga mer, jag tycker att hysterin är kring slöjan inte kring ett par bröst.