Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

VI från Linköping Del 3!!!!

Maria84 skrev 2009-05-07 22:43:49 följande:
    Tack för att ni har tänkt på oss idag! Kom hem här vid 22, var tvungna att vänta på läkaren som skulle komma och kolla allt och sen stannade vi till vid coop för att köpa hem nåt att äta. Första gången sen i måndags som jag har varit hungrig trots att jag har legat med dropp sen imorse. Kl 17.54 kom vår lilla änglason ut. Vi är trötta och ledsna men också lättade av att ha det avklarat för att kunna fortsätta kampen vidare. Och jag hade målat upp värsta scenariot med allt fick det helt annorlunda. Och personlen var helt underbar. Nu ska vi krypa ned i sängen och soooova! Tidigt imorron bitti hämtar vi hem våra älsklingsgrabbar!
    beklagar sorgen vet ni vad som hände eran lilla ängel än?
  • SmileyMalin

Äntligen har dom sista gästerna åkt hem och Nellie ligger däckad i soffan Det har varit en mycket fartfylld med rolig dag! Nellie fick massor av fina leksaker och kläder och vädret höll sig helt ok så studsmattan kom upp på plats Hon är så stolt över att ha en egen studsmatta och varfje gång hon skulle säga adjö till en gäst avslutade hon med "du får inte ta med dig min studsmatta"
    Imorgon var det igentligen tänkt att vi skulle ha mini-barnkalas. Men två av tre små gäster är sjuka så det får bli flyttat. Blir nog en liten tripp till busfabriken istället!

• SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-05-10 20:53:59 följande:
    Nä, men förutom den då. För jag har läst att man inte har mens när man ammar heller. Stämmer det, ni som har barn?
    jag helammade nellie i 6 månader och sedan ammade jag typ morgon och kväll (och hundra gånger per natt) fram tills hon var 10 månader.
    Och jag fick tillbaka mensen typ 1 år efter förlossningen
  • SmileyMalin

Nu har jag börjat känna små små buffar ifrån lillan nästan dagligen
    Åhhh så mysigt! Tycker till min egna stora förvåning att det är mycket häftigare och mer speciell upplevelse att vara gravid andra gången Nu vet man ju att det faktiskt är en helt egen liten fantastisk individ som sparkar därinne, första graviditeten var allt så diffust! Då ville jag mest bara ha ut ungen så fort som möjligt

• SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-05-11 08:34:50 följande:
    Jag kände mest av värkarna i ryggen. Spännande nu så här nära inpå, man har massa frågor som ingen kan svara på Båda mina förlossningar var så olika som de kan bli. Lucas började med värkar. Hade pinvärkar hur länge som helst, inget hände... Det tog över ett dygn och jag fick krysta i nästan 3 timmar. (Det normala är ca 20 minuter). Det avslutades med sugklocka pga att de slarvade och inte hade tömt min urinblåsa så han fastnade... Med Linus gick vattnet här hemma. Värkarna ökade som bara tusan. Kurvan pekar rakt uppåt. Vi är inskrivna på fl 5,10. Var ensamma i rummet nästan hela tiden. När bm kom in och frågade om jag ville krysta var huvudet halvvägs ute. Två krystningar senare var han född. (7,44) Skulle helst haft en kombination av dessa. Det var jobbigt när det var så långdraget, men också jobbigt när det gick så fort och kroppen inte riktigt hängde med. Men man kan ju inte få allt och jag har ju världens sötaste pojkar så det är värt allt och lite till! Idag ska vi till BVC med lilleman. Det är alltid lika spännande! Han ska få sina sprutor Inte lika kul... Nästa gång är det läkarbesök för båda. Lucas ska på 18 månaders kontroll och Linus på 6 månaders kontroll. Perfekt att ta det samtidigt
    precis så tror BM att det kommer bli för mig också...
    Med Nellie hade jag värkar i över ett dygn och hade då bara öppnat mig 5 cm. Så BM tog hål på fosterhinnan och jäklar vad det satte fart! Tog typ 30 min så var jag fullt öppen och krystade för fullt till allas stora förvåning....
    Så läkaren som jag pratat med uppe på NIKE mottagningen säger att jag verkar ha en väldigt effektiv livmoder och att man som omföderska ytterst sällan har den långdragna latensfasen. Därför tyckte hon att jag skulle ställa in mig på en MYCKET kortare och intensivare förlossningen den här gången.... hmmm.
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 12:25:02 följande:
    jag har aldrig kramp, inte under graviditeterna iallafall.. kramp har för övrigt inget med graviditet att göra rent generellt även om dock många känner av en ökad grad av kramp under vissa delar av gravidteteten. men det brukar dock sluta efter födseln i dessa fall.. min sambo har kramp ganska ofta men det beror på hans övermuskulösa vader. samma med hans ena nackmuskel.
    jag får väldigt lätt kramp i vaden när jag har dåliga järnvärden... och det har man ju ofta som gravid! kanske finns nåt sånt samband?!
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 07:38:20 följande:
    sant sant... fast kanske beror lite på om amn får vakna av sig själv eller måste vakna... idag vaknade jag INTE av fri vilja kan ag lova, usch va sååå trött förut så jag höll på att dö.. Vaknar jag därimot av fri vilja innan7-8 så gör det mig inget... så egentligen har jag inget emot tidiga mornar, bara sättet att vakna.
    Det värsta för mig är att vakna till ett mycket tjurigt "MAAAAAAAAAAAAAMMA VÄLLING" vrål
    Alla andra sätt är helt ok!
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 11:34:04 följande:

Jag håller helt med dig! Vi har bott här i Lambhov i snart två år o har aldrig störts av nånting alls! Är såå himla lugnt här o bara barnfamiljer eller pensionärer. Fast har hört att det är mera liv vid centrum.
    Centrum kan vara rätt stökigt! Vi bodde precis bakom centrum i typ 2 månader när det hade brunnit i huset och jag var livrädd för att gå ut med vovvarna på kvällen.... Väldigt stökigt och mycket stora ungdomsgäng som drog omkring!
    Men resten av lambohovm är trevligt Där jag jobbar (mjärdevi) är det jättelugt och trevligt!
  • SmileyMalin

Såg att ni pratade namn.. här har vi sååååååå stor ångest!
    Om lillasyster visar sig vara en lillebror så blir det en Elliot.
    Men tjejnamn kan varken jag eller sambon komma på några fina Visserligen rätt långt tid kavr men börjar känna att vi nog aldrig kommer hitta det där perfekta namnet... =(
    Vi har pratat om Vilda eller Fideli. tycker båda dom namnen är superfina på ett litet barn, men frågan är hur kul det är att heta som vuxen....
    Blir man verkligen tagen på allvar vid tex en jobbansökan om man heter Vilda eller Fideli? Samtidigt vill vi inte ha något gammalt intjatat svensson-namn heller.....

• SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-05-12 12:14:35 följande:
    Vi har funderat mycket på Elliot på en tjej, det tycker jag är fint. Vilda och Nellie låter annars jättefint ihop.
    Sambon har också sagt att vi kan döpa bebisen till Elliot oavsett kön, men för mig är det nog mest ett pojknamn
    Annars är det väl Vilda det lutar mest åt.... har gillat det namnet sen långt innan jag blev gravid. Men vi hade ju kalas i helgen och flera släktingar reagerade väldigt konstigt och förstod inte alls hur vi kunde funderar på att döpa bebisen till det
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!