Oj, de e en bit från stan. Du har ju massa olika parkeringshus i stan som kostar samma att parkera i.
Det är det ju inte. Tar ju bara nån minut så är jag vid Mc donalds. Jag tycker att det är mycket smidigare där än att jag ställer mig i nåt parkeringshus som jag inte hittar tillbaka till och så står jag där utan bil
Jösses vad ni skrivit mycket. Tog mig en timme att läsa ifatt allt.Här har vi haft en händelserik helg. Vi har firat Ida och igår var vi och firade min storebror. Supertrevligt har vi haft.Men så har jag även fått reda på otrevliga saker som händer en av mina tjejer.Hon blir hotad på internet och via sms. Vad ska man göra? Hur går jag tillväga för att hon inte ska råka värre illa ut? Det känns som jag har mina händer . Är det någon som har råd att komma med är jag tacksam. Just nu känns det så förtvivlat.
Men fy vad hemskt! Vet ni vem det är som utfärdar hoten? Det första är väl att polisanmäla. Att hota någon är olagligt. Polisen brukar vara väldigt hjälpsam och kan säkert råda dig till hur du ska gå till väga. Jag hade en "kompis" som höll på att sätta mig rejält i skiten, jag gick till polisen och de var väldigt hjälpsamma och såg till att allt löste sig.
Jo, vi vet vilka det är. Men vi är ju rädda för att det blir värre för min dotter. Att dom blir ännu värre.
Jo fast man måste ju ta tag i det. Så kan hon ju inte ha det. Man måste ju visa att man inte accepterar deras beteende och att det är olagligt det de håller på med! Det är ju allvarliga saker. Prata med deras föräldrar och visa upp vad deras barn håller på med.
Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-02 16:15:49 följande:
Marayah: Tack själv, det måste vi göra om snart igen Och tack Jenny!! Ni har båda så söta pojkar
Tack själv. Och din tös är ju supersöt!
dinana skrev 2009-03-02 16:22:36 följande:
Jag hänger gärna med ut å fikar någon gång...
Självklart, men jag uppfattade på ditt inlägg i morse att du skulle vänta med att gå på stan tills imorgon. Men det blir ju fler ggr!
Marayah skrev 2009-03-02 16:05:45 följande:
Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-02 17:22:24 följande:
JennyoPatrik och Marayah: Tack, hon är himla söt och go när hon inte är så envis fast det är iofs bra att de har lite egen vilja
Lucas är likadan så det hör nog till åldern att de testar lite
Trots är bra som min BVC sköterska sa Underlättar ju lite när man bara vill dra täcket över huvudet
Men som sagt är det bra att de har egen vilja och börjar bli självständiga. Man vill ju inte ha en mes heller
Jag vet inte direkt om det här hör hemma här i tråden men kan ändå passa på och fråga. Bebisen har varit jätte seg den senaste veckan (v 31+5). Har bara känt av honom 2-3 ggr per dag. Ringde förlossningen i Huddinge när vi var där i helgen som tyckte det var normalt och att vissa perioder är dem lite slöare. Idag har jag inte känt av nåt sedan jag vaknade vid 10. Är det för snart att oroa sig igen eller ska jag vänta några timmar till?
Tycker också att du ska ringa in. Efter v.24 skulle man känna dem 6 ggr per dag sa min bm. De har ju som sagt vissa dagar då de är lite slöare, men ring för säkerhetsskull. Du får inte fart på lill*n med ett glas iskallt vatten? det brukar alltid funka!