Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-03-10 10:08:43 följande:
    både ja o nej, vi har var sitt konto, pengar på båda, lägger ihop alla pengar o betalar allt som ska, det som blir över splittas upp på var deras konto, så tex om vi får in 20 tusen o har räkningar på 10 så delar vi upp 10 dvs 5000 var på varderas konto..sen om någon får slut på pengar så flyttas det över lite hit som dit, men nej vi har inte samma konto o 2 kort kopplade till 1 konto..
    Ja, men så har typ vi också. Det spelar ju ingen roll vartifrån pengarna kommer ifrån, eftersom de hör tills amma hushåll.

Jag har båda barnen med mig. Häng med!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-03-10 10:25:35 följande:
    Ha en jättetrevlig fika ni som ska träffas. Själv ska jag lägga mig en stund nu när Elin sover. Har inte sovit en blund i natt pga foglossningen, kunde bara inte hitta en ställning som funkade. Men maken ska åka och köpa ett nytt fårskinn till mig sedan. Hade ett när jag väntade Elin och det var det enda som gav lite lindring.
    Det hade ju varit jättetrevligt om du också kunde vara med ju!
    stackars dig, hoppas det hjälper med fårskinn!
    Kram!
  • JePaLuLi

Tack alla goa tjejer för idag! Det var supertrevligt!

• JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 14:47:14 följande:
    Tack tjejer för idag! Jättetrevligt var det o kul att vi blev ett gäng Leo är såå stolt nu över sina nya fotbollskor, fotbollstrumpor o den RIKTIGA fotbollen som han o morfar var o köpte Vi kanske kan få ihop en eftermiddag/kvällsfika nästa vecka?Så alla som vill o kan kan lämna barnen hemma
    Låter toppen!
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-10 14:54:14 följande:
    Tack tack! Säger detsamma.. önskar jag kunnat stanna lite till.
    Ja det var synd, men det blir ju fler ggr
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 16:49:39 följande:
    Vart kan man köpa blöjbadbyxor?
    Menar du såna swimpanties så finns de på Maxi iaf... Menar du såna byxor som man har på babysim så finns de på badhuset eller Babyproffsen.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-03-10 17:37:16 följande:
    ohhh wille e så sööööt i sina kalasbyxor, ha ha ha ha fått det namnet på hjärnan så nu är han min mr superkalasbyxa..
    Hehe
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 17:44:50 följande:
    Ok, vilket är bäst att ha? Vad kostar de på badhuset?
    Jag föredrar de "riktiga". Dels kan man ju ha de flera ggr och sen vet jag inte hur det är här visserligen, men i Eskilstuna var alla barn under två år tvungna att ha såna.
    De kostar 139 :-, gjorde det förra året iaf när jag köpte till Lucas.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 18:24:58 följande:
    Ok. Men vi kommer nog inte bada så ofta så känns lite onödigt..kanske köpa de sen.
    Ja om de inte har krav på såna så kan det ju vara onödigt. Men i vilket fall är de ju bra till sommaren sen
    Lucas älskar att bada så här är de välanvända!
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-03-10 18:46:17 följande:
    Mmm, böjorna är inge bra.. De fylls med vatten..
    Ja det kan jag tänka mig. Kan inte tänka mig att det känns bekvämt att ha såna på sig... Vi köpte riktiga med en gång och de har varit toppen!

Becka: Jag tror säkert att Vincent kan ha de från 9 kg. Han väger ju snart det och sen brukar det finnas så att man kan snöra åt så hårt man vill.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-03-10 19:23:44 följande:
    Försök att inte hänga upp dig så mycket på vad vågen visar! du har väll börjat röra på dig mer å då bildas det muskler, muskler väger mycket mer än fett. Sen kan ja rekomendera dig att försöka ta minst en rask lite längre promenad om dan, kanske när lillkillen sak sova för då kan du ju ha ahn med dig i vagnen ?! du säger ju själv att midjemåttet har minskat å det är mer sånna tekten du ska kolla efter.. tror inte du ska ha som mål att väga lika lite som du har gjort för din kropp har förändras, skulle ja ner till 50 kg igen så skulle ja inte se klok ut...Det är jätteviktigt att inte stirra sig blind på vågen!Sen vill ja inte låta grinig eller nåt sånt men ja tror inte det är ett dugg bra att hålla på med massa pulver å soppor och liknande, det ökar bara risken för så kallad jojobantning.. för när man "svälter" kroppen (som man faktist gör med sånt) så vänjer sig kroppen vid det å då tappar man självklart vikt men sen när man börjar äta riktig mat istället så kommer man gå upp igen.Så försök så mycket som möjligt att äta vanlig mat, kanske i mindre portioner å lite nyttigare men framförallt röra på sig mer, träna mer. DÅ kommer du få en hälsosam viktminskning som kommer hålla i sig + att man mår såå mycket bättre...
    Du har så rätt!
    Min kompis som läser om hälsa och träning på universitetet säger samma sak. Han sa att man oftast går upp allt och lite till när man håller på med pulverdiet. Det man får är ett snabbt resultat, men sen när man ska äta vanligt igen så är kroppen inställd på svält och suger åt sig allt extra mycket.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!