Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Marayah skrev 2009-03-12 10:34:11 följande:
    Funkar kalas här med. Filip e bättre idag.
    Vad skönt

Linus sover här så jag och Lucas tar oss en svängom till melodifestivalskivan
    Måste ju hitta en favorit!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Ja jag skulle väl kanske inte betala för den...
    Men några låtar har etsat sig fast i huvudet

• JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-03-12 11:57:39 följande:
    Hehe visst är det några som är bra, men man kommer få höra låtarna till leda på radion iaf. Efter ett halvår vill man inte höra dom mer
    Nä det är sant
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-12 16:58:32 följande:
    Alltså om jag får vill säga.. jag kanske inte är välkommen. Jag är så grymt uttråkad på dagarna och följer gärna ut och umgås med folk så länge jag kan. Skall till BM på eftermiddagen sen och få dåliga besked... ja... eller kanske goda.
    Klart du får!
    Alla som vill är välkomna!
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-12 17:29:52 följande:
    Åh, låter trevligt...vart skall vi ses och när?
    Jag och Marayah ska ses uppe i centrum kl. 11, du får komma dit om du vill.
    Annars vet jag inte vart vi ska ses borta på Ikano?
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-03-12 18:08:35 följande:
    Annars hjälps vi åt vet du. Jag har två tonåringar med mig också.
    Jag hade gärna följt med, men nu har vi ingen bil
    Nåt finns det väl för Lucas att leka med där? Ska absolut ta oss dit framöver!
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-12 18:58:30 följande:
    Hej på er!Känner mig en aning stressad, panikslagen och oroad idag. Kan inte komma i morgon på fikat. Fick veta idag att flera förskolor i gottfridsberg redan är fulla till hösten. Mycket barn i området. Vi har inte så många alternativ kvar. Ska titta på två stycken imorgon (var meningen att vi bara skulle titta på ett men fick tag i en till förskola idag) som ligger i området. Det finns ett tredje men där vill vi inte ha henne. Ska prata med min chef imorgon och höra om hon vet något mer om min placering. Vill ju helst ha henne i mitt område. suck, en aning rörigt. Jag vill inte ha henne på en 2garantiförskola" för att sedan behöva skola in henne igen på en annan förskola Fick dessutom veta idag att de ska halvera styrkan på mannens arbete. Tror tyvärr inte att det är så stor chans att han får vara kvar då han inte arbetat där sålänge usch, detta var verkligen inte vad vi behövde nu!
    Jättetråkigt att du inte kan komma imorgon, men jag förstår dig...
    Ännu tråkigare med makens jobb. Hoppas att det löser sig! Kram!
  • JePaLuLi
    playmate86 skrev 2009-03-12 20:00:19 följande:
    tänkte bara kolla..i morgon när jag ringer till kvinnohälsan och pratar med dem vad ska jag säga???för ca två år sen förlorade jag ett barn i akut abort då det var skallbråck och de sa att det var en risk på 1 på 100 nu istället för 1 på 1000 som det var då.. är så himla nervös aldrig ringt dit själv förut så vet inte riktig vad jag ska säga... behöver alla tips och råd som jag kan få
    Berätta som det är, vad som hände sist och att du nu är gravid igen. De kommer fråga när sista mensen var och när du fick ett positivt test. Det kommer gå jättebra ska du se!
    Grattis!
    Fru T skrev 2009-03-12 19:27:03 följande:
    ja dyker upp på fikat i morron om jag orkar sover ju som en kratta så det brukar bli att ja är vaken större delen av natten, första halvan sover ja bra, så ja brukar sova ett par timmar framför tevin på förmiddan.... kan omöjligt sova med mannens alla läten brevid mig så ja försöker putta ut han till soffan men han tycks inte alls tycka det är nån bra idé..
    Vad trevligt! Du är välkommen!!
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-13 08:41:49 följande:
    har en liten fundering... jag lämnar ju urintest på kvinnohälsan, men blev lite fundersam över hur länge man kan ha dem liggandes utan att de "försämras". om jag till exempel kissar på morgonen och sparar ett rör... skall jag ha det i kylen så länge då? eller hur gör ni? för det är väl ändå morgonurinen som är mest pålitlig..
    Urinproven på kvinnohälsan behöver inte vara morgonurin eftersom de kollar efter proteiner och sånt, som finns hela tiden i så fall. Man kan ju lämna på plats om det är så... Har man dock kissat i röret på morgonen så ska det förvaras i kylskåpet.
    Det viktigaste som min bm sa till mig, för att få ett pålitligt test var att man var nyduschad och tvättad där nere eftersom flytningarna annars kan påvisa protein utan att det är något. Som gravid har man ju extra mycket flytningar så det är inte så konstigt. Jag duschade innan varje urinprov och fick inte utslag en enda gång.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-13 09:23:23 följande:
    Ännu en liten fundering som har grott sig i min hjärna. Igår när sambon kom hem från jobbet så berättade han att hon visat lite foton på mig för en jobbarkompis och då hade kompis kommenterat att jag var väldigt lik kronprinsessan Victoria. Visst det var väl okej, tycker ju inte vi är speciellt lika dock. Men saken är det att det inte är första gången någon har sagt det om mig... utan typ tredje gången.. så humm... kungen kanske är min pappa i alla fall då...?!?!?!
    Oj, jag tycker inte alls att ni är lika. Men det är jag det
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!