• Mizzz

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-05-06 09:39:54 följande:
    har du kollat dagmamma eller barnvakt?
    Jag ska sätta mig och kolla allt som går bara jag kommer hem.

Vi känner inte alls många som kan vä barnvakt i denna stad så det är ju dagis/dagmamma som gäller om det går att hitta någon med kort varsel. På når vis får man lösa det.
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-05-06 09:40:42 följande:
    Åh va det sög i gårkväll då! Jädra comhem å ligga nere hur länge som hällst... Hade just krypit upp i soffan för att njuta av ett avsnitt uggly Betty å så blir tevin svart... Internet va borta å telefonen knäpptyst... Fick ringa te mannen å be han ringa då ja inte har nån lust alls att sitta i telefonkö med kontantkort... Inte änns det analoga nätet funka först så det fick bli en bok isälle men det va ingen ysigt, vill ju inte bli tvingad att läsa ju Låg ju tydligen nere i hela Lkpg sa mannen.. sukki sukki tur att vi sagt upp vårt abonemang men synd att vi har det ända till december
    Låg nere i hela sverige 1 miljon tv kunder var drabbade. Tydligen strömavbrott pga åska.
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-06 20:01:12 följande:

Jag behöver oxå köpa nya kläder till bröllopet som vi ska på om två månader, sambon har redan kavaj o vi ska ha barnvakt till barnen.
    :)..

Tänkte fråga, vad gör du på fredag?
    Jag tänkte ta mig till tannefors då och kolla på tårta och blommor.. Tänkte om du ville föja med?
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-06 20:52:00 följande:

Ja, det gör jag jättegärna! Vilken tid hade du tänkt?
    Nån gång på dan bara, jag är ledig hela dagen, så säg när det passar dig!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-06 21:14:39 följande:

Ok. Ska vi ta det på fm då? Leo är på dagis då. Hämtar honom 14.
    ok :).. vi får höras imorrn kväll och bestämma mer!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-06 21:26:23 följande:

Ja, ska du med på djupvatten imorgon?
    Det hade jag nog tänkt :)
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-05-07 22:23:19 följande:
    Nja, antagligen inte. Men någon vecka till kanske. Skall in igen på söndag och sen har jag fått ytterligare tider på förlossningen på torsdag nästa vecka och sen onsdag veckan därpå... men frågan är ju om man går så länge.. som det ser ut nu så blir det nog inte så länge till. Blir igångsättning/kejsarsnitt om inte bebis vänder på dig.
    Skönt att du fick komma hem igen och att bebben får stanna en liten stund till, varje dag är ju ett plus! Se till att vila nu så du orkar med allt som förlossning och tvåbarnsmamma innebär för snart är det ju dax!
  • Mizzz
    Maria84 skrev 2009-05-07 22:43:49 följande:
    Tack för att ni har tänkt på oss idag! Kom hem här vid 22, var tvungna att vänta på läkaren som skulle komma och kolla allt och sen stannade vi till vid coop för att köpa hem nåt att äta. Första gången sen i måndags som jag har varit hungrig trots att jag har legat med dropp sen imorse. Kl 17.54 kom vår lilla änglason ut. Vi är trötta och ledsna men också lättade av att ha det avklarat för att kunna fortsätta kampen vidare. Och jag hade målat upp värsta scenariot med allt fick det helt annorlunda. Och personlen var helt underbar. Nu ska vi krypa ned i sängen och soooova! Tidigt imorron bitti hämtar vi hem våra älsklingsgrabbar!
    Vi tänket på er! Ta hand om er och försök hitta nya krafter! Kram!
  • Mizzz
    Maria84 skrev 2009-05-07 22:53:33 följande:
    Som sagt personalen var underbar men så var det läkaren som jag hade när jag fick beskedet om att Liten hade dött. Som tur var så jobbade han inte under kvällen utan vi fick en bättre. Men vi sprang på honom i korridoren och han frågade hur det gick och han sa att om en vecka så är det glömt och man har gått vidare. Jag hade kunnat lappa till honom just då!
    usch vad okänsligt!

Tyvärr är det ju en stor den osociala typer som kommer in på läkarutbildningarna. Det är ju i princip bara de som är tokigt duktiga i skolan men som har noll koll på hur man är bland andra människor som har en chans att komma in.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!