-
Jag håller med.. dock tror jag visst att en gynnsam miljö i magen kan lägga grunder för möjligheten att klara sig bra i tex skolan. Men det gör inte med automatik att man gör det. För att lyckas krävs nästan alltid någon som stöttar och uppmuntrar...Firstandhappy skrev 2009-05-08 08:44:49 följande:inte för att va sån, mer tror mer att det beror på engagerade bra föräldrar som uppmuntrar sina barn o stöttar dom genom livet och utbildningen än på illamåendet.. Tror på foskning när det kommer från fler ställen än bara ett.. -
Den måste det ju tilläggas att det som aftonbladet skriver om är statistik, inget annat.. Alltså att man funnit att mammor som mår illa i höger utsträckning får smartare barn (OBS inte 100%).. Men det kan ju lika gärna hänga ihop på ett helt annat sätt.. Men siffrorna är ju baserade på verkligheten och stämmer, sen finns det ju hittills inget som säger att det är just illamåendet som för det hela så...Familjetrollet skrev 2009-05-08 09:09:14 följande:stämmer inte.jag hade så starkt illamående att jag nästan blev medvetslös av det.rena bluffen jag mådde illa med de tre sista. -
Jag har en teori om att man mår med illa om man inte sysselsätter sig så mycket.. Tex när jag var gravid de första veckorna med Linus så var jag i Kanada, hade jätte mkt för mig, mådde inte de minsta illa. Men första gången (gjorde abort då) så hade jag INGET för mig och mådde så otroligt illa att jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Kanske kan man koppla samman det med stress?Firstandhappy skrev 2009-05-08 09:30:47 följande:precis så jag tänkte....
Så kanske har det med att göra hur stressad man är, är man väldigt stressar innan så lär man inte bli mindre stressad sen och man får därmed mindre tid för barnen.
Aja, som sagt, bara en teori tagen från luften!
-
Jag var jätte chockad första tiden, inget blev som jag trodde.
Tex skulle ju lillen ligga i egen säng och sova, istället som han PÅ mig de första 4 månaderna eftersom det var totalt omöjligt att lägga ner honom.
Jag skulle ju oxå vara ute med barnvagnen mkt, men det gick ju såklart inte heller, tackar gud för sjalar och babybjörn!!!
För att inte tala om ammningen, jag trodde ju att alla barn kunde, istället blev det specialBB i tre dagar till linus hade lärt sig, fast det funka ändå bara med ammningsnapp.
Ibland, när längtan efter ett till barn kommer och avundjukan slår in är jag nästan lite skadeglad för förstagångsgravida, de vet ju verkligen inte vad som komma skall, idyllen infinner sig sällan.
Fast, måste tillägga, helt underbart iaf (så missförstå mig inte)! -
Om jag menade något sånt så menade jag absolut tvärt om, att man med psyket kan tränga bort illamåendet..Mandarin skrev 2009-05-08 12:27:08 följande:Jag har mått jätte dårligt under mina graviditeter och har fått diagnos pga det. Tro mig det är fysiskt och inte psykiskt...
Tex, detta har inte med graviditet att göra, när man har tentaperiod och blir sjuk, så tränger man undan det, man är stressad och bara måste fixa tentorna, och direkt när de är fixade som kommer alls som ett brev på posten.. -
-
Men shit, säg till om du vill att någon här ringer så det kommer hem någon till dig snabbare.. Låter ju inte alls braFirstandhappy skrev 2009-05-08 14:04:34 följande:nä det va jävla klumpigt... kan inte röra mig alls nu, tur att mannen kommer om ca 30 minuter... kommer inte åt telefonen..
-
smart tänkt..JePaLuLi skrev 2009-05-08 14:06:25 följande:Kan jag göra nåt annat? Ringa Dani åt dig? -
Hon svarar inte verkar det som.. Blir orolig nu!JePaLuLi skrev 2009-05-08 14:14:11 följande:Har ni möjlighet att åka dit? För mig tar det så lång tid -
Ja åk! Bättre det än att det hänt något illa där hemma.. Har ni dannis nummer?thelifesaviour skrev 2009-05-08 14:17:50 följande:Ja, det får vi göra. Vi åker på en gång.. Blir jätteorolig, för hon svarar inte mig heller nu.