Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-04-05 09:52:01 följande:
    Åh ja hede en såå underbart mysig kväll igår, me massor av chokladpussar å kramar å mys Hitta choklad i håret i morse när ja vakna Grabbarna testade å körde me Tedde å det va lita kul å se...
    Vad mysigt! :)
    i'm bound to get lucky baby or i'm bound to die tryin' / bob dylan
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-05 15:01:20 följande:
    Vi tänkte att Leo skulle få börja i nån fotbollsskola eller liknande. Är det nån som vet hur vi ska gå till väga för att söka? Han är väldigt intresserad av fotboll o tycker det är riktigt kul o det är väl kanske inte så konstigt eftersom både hans pappa o hans morfar båda har spelat fotboll en gång i tiden är väldigt intresserade av fotboll
    Du har ju IK Östria i Lambohov, de har t ex något som de kallar Fotboll på lek, jag vet inte riktigt vilka åldrar, men du kan ju höra av dig till dem. De flesta klubbar brukar erbjuda något även för mindre barn.
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-05 16:05:37 följande:
    Ok, tack Vi har sett att de har nåt här på fälten där vi bor, brukar se iaf på sommrarna när de sparkar massa fotboll. Får leta upp deras nummer o ringa o kolla
    Googla på IK Östria och ring och hör med dem.
    Fotbollsklubbar brukar vara väldigt hjälpsamma och måna om barnen. :)

Alla mina barn kommer definitivt få sparka boll innan de ens kan krypa om vi frågar blivande pappan. ;)
  • thelifesaviour
    SmileyMalin skrev 2009-04-05 18:55:56 följande:
    Nellie hoppas jag håller sig långt bort från fotbollsplanen Tycker det är ruggigt tråkigt med fotboll! Därimot hoppas jag verkligen att hon vill börja spela hockey så fort hon är tillräckligt gammal Och än så länge verkar hon också helt inne på den banan. Då kommer jag gladerligen köra henne på träningarna
    Jag tycker också det är ruggigt tråkigt med fotboll, men jag är en duktig fotbollsfru och ser matcher ibland, det är helt okej på A-lagsnivå och jag ska gladeligen bli en fotbollsmamma så länge mina barn vill! Hoppas att de blir riktiga aktivitetsgalningar, aktiva barn är bra i mina ögon. :)

Nu är vi skötbordsägare, känns bra! Vår första sak inhandlad.
  • thelifesaviour
    SmileyMalin skrev 2009-04-05 19:03:03 följande:
    håller med! Men det känns som att om man bara själv håller igång och är vettigt aktiva så tar barnen efter mer eller mindre automatiskt! Hoppas på det iallfall Här har skötbordet varit uppställt i typ två veckor. Det är dessutom en sådan skötborsmöbel med byrå så jag kunde inte hålla mig utan vara tvungen att sortera in alla pyttesmå bebiskläder som vi sparat efter dottern i lådorna Så mysigt!
    Vad mysigt!
    Vi köpte ett BRIO Vegga och jag är så nöjd! Vårt badrum är så smalt och konstigt att det känns hur bra som helst att ha någonting som man kan fälla ihop väldigt lätt. :)
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-05 19:28:48 följande:
    Ja, det ska jag göra Det är precis så här oxå Sambon var såå glad när Leo började gå för då kunde han börja spela fotboll med honom Min pappa var likadan. Båda barnen har fått bollar av sin morfar typ när de föddes o sen har både sambon o min pappa övat med dem som tokar Leo är faktiskt väldigt duktig på fotboll o kan en hel del avancerade saker som hans pappa stolt har lärt honom. O nu när han fyllde år o fick riktiga fotbolls skor o en riktigt läderkula så var ju lycka total både för Leo, sambon o min pappa Min bror har spelat fotboll i klubb från det att han var 3 år till han var ca 16 år.
    Haha, ja. Sambon har spelat sen har var fyra i sådana lek med boll-grupper och han kommer nog inte sluta på länge. Han spelar i Ljungsbros A-lag, där även hans bror spelade fram till nyligen och svärfar tränar laget. Så fotbollen är stark i sambons familj. Alla är som tokiga. Men det är väldigt roligt, för de har en väldig sammanhällning kring fotbollen. :)
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-05 19:31:40 följande:
    Skickade ju för fort, eftersom min bror spelade fotboll i ca 13 år så är jag van vid att stå o hejja på vid planerna, jag o mina föräldrar var o tittade på varenda match, min bror var dessutom målvakt o det var min pappa oxå när han var aktiv så min pappa stod alltid vid målet o coatchade brorsan, det var väldigt mysigt. Man får sån kontakt oxå med andra föräldrar o så, så det ser jag jättemycket fram emot när barnen kan börja på allvar Trots att jag själv inte är överförtjust i fotboll.
    Precis så ser jag det också, jag är inte så jävla förtjust i fotboll, men jag gillar det som är runt omkring. Sammanhållning, laganda, vänner och familjer.
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-05 19:34:20 följande:
    Vad kul. Ja, det blir ju sån sammanhållning när alla är intresserade, som jag o mina föräldrar när vi var o tittade på brorsan. Visst var det riktigt mycket faranade o körande för mina föräldrar, men det var det ju värt. Hoppas jag bara får körkort innan våra barn börjar på allvar, annars får sambon vääldigt mycket att göra
    Ja, körkort måste jag också skaffa.
    Får bli sen när jag har jobb och vi har en lite bättre ekonomi. Jag vill ju gärna ha hus också någon gång, inte mitt i stan, men nära Linköping, då är det en fördel att ha ett körkort..
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-05 19:40:34 följande:
    Ja, jag ska börja spara till körkortet så fort jag pluggat klart o fått ett jobb, då har vi råd att spara lite mera än vad vi kan nu.
    Precis. :)
    Jag har en del innestående hos föräldrarna också, fick pengar till körkortet när jag fyllde arton, men de har jag ju inte tagit ut än. :D
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-05 19:45:04 följande:
    Ok, det är ju bra Jag fick oxå det när jag fyllde 18, men jag började på körskolan för de pengarna, men slutade efter ett tag bara för att jag ansåg att jag inte hade tid att både pugga till körkort o plugga på gymnasiet samtidigt, det var ganska tufft i skolan då.
    Jag har aldrig velat ha körkort, jag har sett det som helt onödigt, jag gillar att åka buss och att cykla, det är billigt och miljövänligt. Jag har alltid sagt att körkort tar jag den dagen jag kommer behöva det. Annars kommer man bara okynnesköra. ;D
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!