-
laLalAlalala ja hör dig välldigt dååååligt nuLeos och Vincents mamma skrev 2009-04-12 14:23:10 följande:Bara för att suktas så ska jag berätta att vi precis har varit o handlat så om några timmar ska vi grilla gott kött, potatisklyftor, rödlök, fetaost o tsatksiki blir det till. O en god drink till det, mmm..sommar
-
Nya magbilder uppe nu... vecka 34, 48 dagar kvar
å naveln känns som en svamp... inbillar ja mig eller ser magen ut att ha sjunkigt något...
-
Vi ska ju käka påskmiddag hos mormor vid 17 det är inte så jädra fel det häller....
om man skulle ta å orka sig in i duschen snart då... eller kanske försöka sova nån timma till, ska ju liksom köra bil INATT när min förfriskade man å bästa vän kan tänka sig att lämna norrköping å åka hem till linköping
får nog sova lite middag hos mormor sen 
-
tlöööt
Fyy vilken underbar kväll vi hade igår å magen dansade ikapp till musiken
det ska börjas i tid
mannen som inte druckit alkohol sen november typ blev lite förfriskad å sov å snarka som en klubbad säl i bilen på vägen hem
tur ja hade min vän me så ja hade nån å prata me iallafall... kom isäng vid halv fyra tror ja å när ja vakna så stod mitt hår åt ALLA håll
ja som inte äns brukar behöva borsta håret..
Idag får vi besök av mannens dotter, pojkvänn å lilla barnbarnet så ja ska nog ta å baka mig en kladdkaka tror ja allt.
Fick en liten klädleverans igår av mormor som hon fått av en väninna, två fulla påsar med st 62-68 som knapt ser använda ut (vidda va inte änns använda)
å nån da ska ja hem te en kompis å gå igenom kartonger me bebiskläder, kommer ju få göra mer plats i byrån för två lådor kommer ja uppenbarligen inte långt på
-
kryper ner i soffan framför en film....
är så trött så ja nästan känner mig bakis idag
-
Om du mår så dåligt så tycker ja att du åtminstonne ska ringa upp, det är ju bättre att ringa en gång för mycket än för lite!dinana skrev 2009-04-13 12:59:50 följande:Mm, ja, jag är verkligen helt slut. Fattar inte riktigt hur det blev så här... igår mådde jag bra, men idag är jag verkligen inte mig själv. Mår ungefär som när jag var i vecka 6 då jag åkte inte akut och de upptäckte ett eventuellt missfall. Hoppas att det bara är psykiskt nu. -
Men om det kanske är något som inte stämmer redan idag så skulle inte ja våga vänta...dinana skrev 2009-04-13 15:10:58 följande:Mm, ja jag funderade också på det. Men jag känner inte att jag orkar det idag, så jag väntar tills imorgon. Skall till sjukhuset vid halv elva då. Så får vi se vad de säger då. Hoppas att allt ser bra ut. Annars vet jag inte riktigt vad jag gör. Skall nog fråga efter kön också på bebisen, om de nu kan se sådant. Jaja... de har ju inte vågat avslöja något innan så de säger väl inget nu heller. -
Ahhh suckar ut av lättnad, ja har fått beslutet om föräldrapenning från fk idag. Får ersättning grundad på min förra inkomst
såå jävla skönt!
Nu funderar ja bara på när man ska börja skicka in vilka dagar, ja vet ju liksom inte vilken dag hon får för sig att titta ut, ska man vänta tills efter födsel å hur lång tid kan det då ta innan man får sina första pengar? (har bank Id)
-
en anmälan har ja nog redan gjort när ja skicka in papprena liksomFirstandhappy skrev 2009-04-14 11:28:25 följande:gå in o gör en anmälan om FP så den är klar, sen kan du börja ta ut dagarna efter födseln om du vill, tar inte många dagar innan allt brukar vara klart..
så då böhöver ja väll bara gå in efter födseln å fylla i dagar???
vill inte ta ut några dagar innan så länge ja inte behöver... får alfa tiden ut, får se hur det blir me sjukskrivningen om det blir nån för då får ja börja ta dagar två veckor innan bf eftersom man inte kan bli sjukskriven längre än så... -
jappFirstandhappy skrev 2009-04-14 13:06:11 följande:yes yes, o blir det några frågor så är de på föräldravadelningen på FK jätte trevliga att prata med... nej dagarna vill man spara på så man kan va hemma ett tag..
ska få mannens dagar me, ja förutom dom där 60 då... så det ska skickas in papper om det me men det är ju inte såå bråttom...
ja tror ja har ganska bra koll på hur det hela fukar å bäst av allt, jag behöver bara ta ut typ 4 dagar/veckan
Synd bara att man inte kan börja me lägstanivå dagarna för då hade ja nog tagit dom nu istället för alfa... får 144/dag nu å lägsta är ju 180/dag...
aja hoppas iallafall på 4 veckors sjukskrivning nu... ska dessutom be om en sån där snygg sittring för min svanskota å höft tar dö på mig..