• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-14 21:24:57 följande:
    kaniner kan ju va ute året om om man har en redig bur (en upphöjd på ben, vintertid), men dom har det ju roligare med sällskap då så två är ju att föredra...
    Japp det hade vi när vi var små. Jag och syrran hade en varsin kanin och byggde hinder och hade tävlingar med dem
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    Familjetrollet skrev 2009-04-15 08:27:16 följande:
    dog orgon tjejer.här är man helt däckad.igår packade jag tösernas saker och nu delar töserna rum fram tills flytten.idag ska det packas ännu mera.hoppas alla har haft en bra påsk.här är töserna genomförkylda med jobbig hosta.så idag får lillan vara hemma från dagis.hoppas inte jag blir smittad.vad hände i DH igår.såg slutet på ena avsnittet som gick vid 21,men lyckades somna innan avsnittet som var vid 22
    men vad konstigt inlägget blev!
    ska ju stå godmorgon först i inlägget

vår kanin älskar att springa fritt.hoppa hinder tycker han är tråkigt.trappan gillar han att springa i upp och ner många gånger.sen så tycker kaninen om att busa/leka med hunden som är här ibland.vår kanin är helknasig då han inte är rädd för några andra djur.

kaninen har nog inte fattat vad han är för ett djur*skratt*
    vi får se om vi finner ett hem där vår kanin får vara en i familjen,springa fritt och där han får massor med kärlek och får springa fritt i lägenheten.

vi kommer inte sälja honom till vem som helst.han ska ha ett hem som är lika måna om kaninen som vi är.för denna kanin är underbar och väldigt speciell
  • Firstandhappy

oh jag hade med massa djur när jag växte upp, katter o hundar o kaniner o marsvin och chinchillor o råttor o grodor o fiskar o fåglar, hahahaha har nog haft hela näringskedjan om jag tänker efter, men underbart har det varit, kan inte tänka mig låta mina barn växa upp utan djur så döden för oss vore om något av barnen skulle bli/vara allergiskt..

• Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-04-15 09:26:33 följande:
    oh jag hade med massa djur när jag växte upp, katter o hundar o kaniner o marsvin och chinchillor o råttor o grodor o fiskar o fåglar, hahahaha har nog haft hela näringskedjan om jag tänker efter, men underbart har det varit, kan inte tänka mig låta mina barn växa upp utan djur så döden för oss vore om något av barnen skulle bli/vara allergiskt..
    Haha det där låter precis som mig Har nog haft de flesta djur som går att ha, växte som liten även upp med kor. Kan inte heller tänka mig att låta barnen växa upp utan djur så jag hoppas att allergi håller sig borta men det finns inte i släkten ialla fall.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • Firstandhappy

nä dåligt med det på den här sidan med.... ja kossorna o grisarna glömde jag, o hästar fast dom gillade jag aldrig.. o får... ohh små vita lamm som ska matas med flaska.. tur att pappsen fortfarande hänger med bönderna så wille o molgan kan få uppleva det.

• Maria84

Värken sitter kvar idag med, inte blivit så mkt sömn inatt direkt och idag blir det en lugn dag för min del. Tänker inte göra många knop idag och hoppas på att det lugnar ned sig lite mer.
    Grabbarna leker för fullt här så det är full rulle på dom

• Maria84

Undrar om man kommer på alla djur som man har haft.. Möss, tamråttor, gerbiler, hamstrar, undulater, kaniner, marsvin, chinchillor, katter, hundar, getter, höns, får, kor, hästar, grisar både vanliga och mini.. ja det finns säkerligen mera Och många av djuren har jag ju fortfarande. Men det är underbart med djur och jag skulle inte klara mig utan dem!

• JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-15 09:26:33 följande:
    Jag vill också att mina barn ska få växa upp med djur. Men eftersom Lucas fick andnöd i somras pga katterna så fick vi ge bort dem
    Men enligt bvc så kan det växa bort eftersom vi gjorde oss av med katterna så vi hoppas på det! Vill gärna ha en hund.
    Men en kanin borde funka om man har den/de utomhus. Dock så har jag hört att det är flera kaniner som har blivit attackerade och till och med dödade här i Skäggetorp så jag vet inte om man vågar
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84

En räv har vi haft också, honom får vi ju inte glömma

Jenny - av andra djur eller människa?

• Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-15 09:46:15 följande:
    Undrar om man kommer på alla djur som man har haft.. Möss, tamråttor, gerbiler, hamstrar, undulater, kaniner, marsvin, chinchillor, katter, hundar, getter, höns, får, kor, hästar, grisar både vanliga och mini.. ja det finns säkerligen mera Och många av djuren har jag ju fortfarande. Men det är underbart med djur och jag skulle inte klara mig utan dem!
    här växte man upp med en massa katter,hamstar,marsin(vi födde även upp marsvin under ett tag)dansmöss och tamråttor har vi hunnit ha under åren
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!