• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-04-15 18:56:39 följande:
    Det kommer av att dykreflexen (den som gör att små barn inte kan drukna, dvs dö av att få vatten i lungor. Man använder sig av det på bla babysim, man blåser i ansiktet innan barnet ska "dyka". Även vuxna kan regarea med att "dra efter andan" när det kommer en kraftig plötslig vindpust mot ansiktet.Men jag tvivlar på att det skulle göra att man inte kan cykla med dom.
    Jo det är jag väl medveten om. Men jag menade att jag aldrig hört om det när nån har cyklat med sitt barn.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 19:06:07 följande:
    Jo det är jag väl medveten om. Men jag menade att jag aldrig hört om det när nån har cyklat med sitt barn.
    Nej precis, det jag säga oxå ju Ville bara klargöra för de som inte visste varför BVC antagligen kan ha sagt så...
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-04-15 19:11:40 följande:
    Nej precis, det jag säga oxå ju Ville bara klargöra för de som inte visste varför BVC antagligen kan ha sagt så...
    Aha
    Jag bara undrade eftersom det var mitt inlägg du citerade
    Men bra att du förklarade, alla kanske inte visste det.
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 19:06:07 följande:
    Det är ju samma snack om att vända barnen framåt i vagnen tidigt, att vinden i ansiktet skulle kunna förvåra andningen...

min mamma har alltid cyklat tidigt me mina syskon så ja tror inte det är nån fara
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-15 19:25:55 följande:
    Det är ju samma snack om att vända barnen framåt i vagnen tidigt, att vinden i ansiktet skulle kunna förvåra andningen...min mamma har alltid cyklat tidigt me mina syskon så ja tror inte det är nån fara
    Ja det är så mycket snack om allt
    Linus sitter framåt nu och det går jättebra. Han sa själv ifrån att han inte vill ligga ner mera så han verkar redo
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 19:28:04 följande:
    Ja det är så mycket snack om allt Linus sitter framåt nu och det går jättebra. Han sa själv ifrån att han inte vill ligga ner mera så han verkar redo
    Ja ellerhur

sen skulle JAg inte vända ett så litet barn framåt om det va en singelvagn det handlade om men med syskonvagn så är han ju inte själv liksom...
  • SmileyMalin

Nellie började också åka framåtvänd från 3-4 månader.
    Innan skrek hon konstant i vagnen och var sååååå arg, tills jag vände på henne så hon fick se lite mer av omvärlden, då blev hon plötsligt nöjd i vagnen Dock gick vi mest i skogen och skrotade för oss själva... om vi gick mitt i vimlet i stan så vände jag henne mot mig!

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 19:28:04 följande:
    Ja det är så mycket snack om allt Linus sitter framåt nu och det går jättebra. Han sa själv ifrån att han inte vill ligga ner mera så han verkar redo
    nä sån va wille med... får väl se när Molgan börjar härja sen om det... ska bara kläcka honom först..
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-15 19:30:20 följande:
    Ja ellerhur sen skulle JAg inte vända ett så litet barn framåt om det va en singelvagn det handlade om men med syskonvagn så är han ju inte själv liksom...
    Nej jag tror det underlättar mycket att han har sin storebror bredvid sig
    SmileyMalin skrev 2009-04-15 19:33:24 följande:
    Nellie började också åka framåtvänd från 3-4 månader.Innan skrek hon konstant i vagnen och var sååååå arg, tills jag vände på henne så hon fick se lite mer av omvärlden, då blev hon plötsligt nöjd i vagnen Dock gick vi mest i skogen och skrotade för oss själva... om vi gick mitt i vimlet i stan så vände jag henne mot mig!
    Ja det var det han också var. Tills vi testade att ta bort liggdelen och låta honom sitta. Då vart han minsann nöjd Skönt ändå när de själva säger tills å man slipper fundera på om de är redo.
    Firstandhappy skrev 2009-04-15 19:38:41 följande:
    nä sån va wille med... får väl se när Molgan börjar härja sen om det... ska bara kläcka honom först..
    Haha, ja du kan ju börja med det så får vi se sen
  • Fru T

Så då va spjälsängen invigd då, hittade Nisse där nyss å han såg välldigt frågande å förvånad ut när ja fråga va han låg där för den är ju inte änns bäddad så det borde ju va mysigare å ligga i stora sängen å mysa med täcket som han brukar...
    Han såg lite ut som han tänkte "ja jaa vet inte, ja bara hamna här" {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!