• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 19:29:28 följande:

Lillisen: Det där använder de på bvc för att räkna ut längden, de har de gjort med både Leo o Vincent.
    Mmm, skulle vilja se siffror på hur många % de stämmer på.. Alla mina syskon är längre än våra föräldrar.. Lika så sambon och hans bror..
  • Leos och Vincents mamma

Våra barn skulle bli 175 cm, tycker det låter lite kort, iaf på Leo som redan nu är dryga 110 cm o inte ens fyllt 4 år O hans längd har inte heller slutat, kurvan pekar upp som bara den. Visst, han växer ju inte 1 cm i veckan heller som han gjorde bra länge när han var bebis, men ändå.. Vincent växer inte lika mycket, men han ligger ändå över medel på längdkurvan på bvc o många kommenterar att han är lång, då är han ändå 4,5 cm kortare än vad Leo var i samma ålder.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mizzz

Jag borde vara 157cm enligt de där uträkningarna.. Jag är 171...

• Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 19:32:56 följande:

Våra barn skulle bli 175 cm, tycker det låter lite kort, iaf på Leo som redan nu är dryga 110 cm o inte ens fyllt 4 år O hans längd har inte heller slutat, kurvan pekar upp som bara den. Visst, han växer ju inte 1 cm i veckan heller som han gjorde bra länge när han var bebis, men ändå.. Vincent växer inte lika mycket, men han ligger ändå över medel på längdkurvan på bvc o många kommenterar att han är lång, då är han ändå 4,5 cm kortare än vad Leo var i samma ålder.
    Följer de nån kurva? För drygt 70% följer sin kurva tills man växt färdigt.. Så det går att kolla på kurvor för ändre barn och på så sett med relativt stor säkerhet veta hur långa det kommer bli, det ska funka från ca 2 år...
    Mizzz skrev 2009-03-03 19:31:58 följande:
    Mmm, skulle vilja se siffror på hur många % de stämmer på.. Alla mina syskon är längre än våra föräldrar.. Lika så sambon och hans bror..
    Stämmer inte på mig o min bror heller, min bror är längre än vad jag räknade ut o jag är kortare..enligt uträkningen skulle jag vara 163 cm, men jag är ju bara 155 cm
    Mizzz skrev 2009-03-03 19:34:39 följande:
    Följer de nån kurva? För drygt 70% följer sin kurva tills man växt färdigt.. Så det går att kolla på kurvor för ändre barn och på så sett med relativt stor säkerhet veta hur långa det kommer bli, det ska funka från ca 2 år...
    Vad för kurva menar du?
    De följer ju sin egen kurva om det var det du tänkte på.
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 19:37:46 följande:

Vad för kurva menar du? De följer ju sin egen kurva om det var det du tänkte på.
    Mjo, fast det brukar vara flera inmålade kurvor, och de flesta barn följer en av dessa kruvors utveckling..
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2009-03-03 19:40:02 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 19:37:46 följande: Mjo, fast det brukar vara flera inmålade kurvor, och de flesta barn följer en av dessa kruvors utveckling..
    Men inte alla såklart ;) och oftast inte i början, men när de blir ett par år så brukar det börja stabilisera sig.
    Mizzz skrev 2009-03-03 19:40:02 följande:
    Mjo, fast det brukar vara flera inmålade kurvor, och de flesta barn följer en av dessa kruvors utveckling..
    Ok, det har jag faktiskt inte tänkt på..ska på 4 års kontroll med Leo den 19 mars, så jag ska kolla då..
  • Mizzz

Hmm, nu hitta jag mer.. Tror mer på detta:
    Att man ska dubbla barnets längd vid 2år.. (alltså Längd*2)

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!