• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 20:40:47 följande:

Vi har redan varit på både dem Vi var inne på eniro o skrev ner alla cykelaffärer o vi har varit i varenda en. Men ska åka till den affären i norrköping som Lillisen tipsade om i helgen.
    då håller jag tummarna att ni hittar en cykel till er gosse
  • Marayah
    dinana skrev 2009-03-03 20:20:41 följande:
    Någons om har stösdtrumpor de vill bli av med... i storlek 38/39.. .med smal vad.... Kollat runt på stan men det verkar bara vara Apoteket som har och där kostar de 120 kr/ styck
    Har för mej att HM eller liknande ska ha med, har för mej sen ja jobba med gamlingarna.
    Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    Marayah skrev 2009-03-03 21:05:20 följande:
    Har för mej att HM eller liknande ska ha med, har för mej sen ja jobba med gamlingarna.
    aha, det var något nytt... men skall kolla upp det.. funderade på om typ ellos har.. de brukar ju ha allt.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-03 20:44:03 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 20:40:47 följande: då håller jag tummarna att ni hittar en cykel till er gosse
    Har du hinnit kolla på cykeln ännu?
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Firstandhappy

skööönt, nu har mr somnat o man har resten av kvällen för sig själv då mannen är ute o dricker öl med jobbarkompisar, nu blir det att svulla piggelin-glass och dricka massa citronvatten..

• Maria84

Nån som är bra på att skriva jobbansökan? Ska skriva en till sambon ang ett extrajobba i hans fall men vette sjutton hur jag ska skriva och just nu står det still helt efter några rader.

Idag kom pappren ang Liams förskolestart i höst. Så nu är det bara att skriva i dem och skicka in dem. Så stor han har blivit! Kan inte fatta att det snart är 6år sen han föddes. Hoppas på att det kommer ut en tid för ett föräldramöte också så man får veta lite mera. Det mest intressanta är väl visserligen om han får skolskjuts eller inte.

Nu ska vi slänga oss i säng, är supertrött (som vanligt med andra ord). Och imorron får vi besök kl.9 utav svärfar, hade jag klarat mig utan!

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • thelifesaviour
    Maria84 skrev 2009-03-03 22:32:35 följande:
    Idag kom pappren ang Liams förskolestart i höst. Så nu är det bara att skriva i dem och skicka in dem. Så stor han har blivit! Kan inte fatta att det snart är 6år sen han föddes. Hoppas på att det kommer ut en tid för ett föräldramöte också så man får veta lite mera. Det mest intressanta är väl visserligen om han får skolskjuts eller inte. Nu ska vi slänga oss i säng, är supertrött (som vanligt med andra ord). Och imorron får vi besök kl.9 utav svärfar, hade jag klarat mig utan!
    I förskoleklass och första klass i Linköpings kommun så måste man bo minst 2 km från skolan. I år 2 måste man ha 2,5 km, i år 3-6 ska avståndet vara minst 3 km, år 7-9 ska det vara 4 km.

Sen finns det särskilda behov som kan ge rätt till skolskjuts ändå.
  • Maria84
    thelifesaviour skrev 2009-03-04 06:16:52 följande:
    I förskoleklass och första klass i Linköpings kommun så måste man bo minst 2 km från skolan. I år 2 måste man ha 2,5 km, i år 3-6 ska avståndet vara minst 3 km, år 7-9 ska det vara 4 km. Sen finns det särskilda behov som kan ge rätt till skolskjuts ändå.
     Hm undrar om det är samma som gäller i Åtvid, men har för mig att jag har hört nåt liknande gällande avstånd och beroende på vilken väg de väljer att åka så har han ju antingen 7 km eller 13 km till skolan så skolskjuts lär han ju få då.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • Skorpan08

Marayah: Söt kille, en riktig godis!
    Jenny: Vad kul att du hittade din drömklänning. Har du någon bild på den? Jag är ju nyfiken.

Jessica901001, Pernilla 940419, Ida 950223, Elin 080324,Liten BF 28 september
  • Skorpan08
    Idag är det Skitnygga Jävligt Smarta Kvinnors Internationella Dag så var snäll
    och skicka detta meddelande till någon du tycker passar den beskrivningen. Var
    bussig och skicka inte tillbaka det till mig eftersom jag redan har fått det från en
    skitsnygg, jävligt smart kvinna !

Och kom ihåg mottot: 'Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en
    attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en choklad-

kaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt  utsliten,
    skrikande 'Hoho, kan nån ge mig lift!'

Ha en underbar dag!
    Jessica901001, Pernilla 940419, Ida 950223, Elin 080324,Liten BF 28 september
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!