Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-04-27 20:19:19 följande:
    KUBB!
    Hehe, låter som en plan!
    Vi mot gubbarna då eller?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-27 21:00:28 följande:
    ja kan inte komma in på din sida
    Jag fixar det direkt
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-27 21:11:45 följande:
    ahh juste kan ja få gästlösen till din bdb? tänkte skaffa en egen men väntar te bebis e ute...
    Självklart ska du få det! Jag inboxar.
    Ja det tycker jag du gör rätt i. Vi skaffade också våran när Lucas föddes. Det är ju liksom barnen som är roliga att titta på
    Har ni bestämt er för nåt namn än?
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-27 21:25:43 följande:
    Ja spec eftersom min släkt bor i växjö å göteborg... (ja mamma i sörping å mormor i nkpg me)Vi har väll några namn som ligger å tänks på men då vi inte vill ge ett namn innan vi har sätt VEM det är som kommer ut så känner vi att vi likagärna kan vara tysta om vilka förslag vi har me
    Ja det är ju jättekukl för dem att få vara med och följa liten för tiden går FORT
    Sant, man känner när bebisen kommer ut vad det är för sort
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 22:15:01 följande:
    ända jag känner att man saknar med att ha Daniels föräldrar i halmstad, de missar så otroligt mycket av vad som händer med william hela tiden, fast BDB hade ju inte hjälpt då de knappt kan starta en dator..
    Ja det förstår jag. Det är samma med min pappa nu, men man kan ju tyvärr inte få allt... Han kollar dock på BDB då och då.
    Hehe, som min mormor då. men jag skickar bilder till henne med jäma mellanrum så hon får se hur de växer
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 22:19:43 följande:
    usch, har klippt wille nu för första gången, 2 mm över hela skallen, huan så han ser ut.inga tussar som sticker fram och ut..
    Han är säkert jättesöt! Det växer ju snart ut igen
    Lucas klipper vi titt som tätt, han har sin fars hårväxt och det växer som ogräs.
  • JePaLuLi

Det beror väl på hur känslig man är kanske. Jag tar liksom inte åt mig för att du skriver att du absolut inte kan förstå hur man kan skaffa barn tätt osv tex... Det är ju din åsikt och alla är välkomna att tycka olika. Inte grinar jag för det!

dinana skrev 2009-04-27 22:35:42 följande:
    Kan faktiskt hålla med Familjetrollet och några andra till här i tråden som man börjat tröttna på. Men men, jag försöker inte ta åt mig för mycket. Det är ju ändå helt fritt att hänga här. Man nonchelerar helt enkelt inlägg från vissa. Sen tar jag nog åt mig saker på fel sätt nu när jag är gravid också. Gråter för småsaker.. osv.... men men.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 23:01:37 följande:
    wille är ju väldigt tunnhårig, eller ja hur ska man säga, har ju massa hår men så otroligt tunna strån, va inte lätt att klippa det. men emn växer som sagt ut, blir han det minsta lik sin mamma o pappa så kommer håret snart att svalla o vara dundertjockt.. tills han fyller 25, då börjar det likna pappas kalhygge...
    Ja det kanske till och med börjar växa mer nu när du har klippt det.
    Tänkte just säga det att du har ju iaf väldigt tjockt hår. Usch, mitt bara trillar av nu när jag ammar Det ligger stora tussar överallt
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-04-27 23:06:48 följande:
    Nej, inte du kanske... men jag har tagit åt mig en hel del av vad du skrivit och varit ledsen många gånger. Jag är dock inte ensam om detta.
    Ja, tänk om jag skulle sätta mig och grina varje gång nån skrev nåt som jag uppfattade var elakt... Tyvärr är jag inte så känslig och kan ta att alla inte alltid tycker lika. Men vissa skulle behöva skaffa sig lite självförtroende och inte bli knäckta för minsta lilla. Livet kommer bli väldigt jobbigt då.
    Tydligen är det så att vissa får säga precis vad de vill och andra inte...
    Folk i den här tråden är experter på att vända kappan efter vinden, det är synd att inte alla vågar stå för vad de tycker och tänker innerst inne.
    Att prata skit bakom ryggen på folk kanske är så man gör här i Linköping, vad vet jag??
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 23:17:32 följande:
    samma här, vet att folk stör sig på att jag o dani skaffade barn tidigt, förlovade oss snabbt, skaffar 2 barn snabbt efter varandra, att jag började jobba tidigare än många, tycker att pengar är viktigt, tycker inte att man ska bli sjukskriven från att söka jobb, att alla kan få ett jobb, osv osv osv...OMG, skulle jag sätta mig o grina varje gång någon säger emot mig så skulle jag inte få göra annat än att torka snor, folk tycker tvärt emot mig flera hundra gånger om dagen... o tacka fan för det.. ger mig bara åter en anledning till att stärka mig själv som människa och mina argument för att kunna leva mitt liv...
    Ja verkligen. Det måste vara jobbigt att leva om man är så känslig och har så uselt självförtroende. Folk har åsikter om allt och man måste kunna ta det utan att grina och springa till andra och snacka skit och söka sympati. Börjar bli måttligt trött på det faktiskt. Har aldrig varit med om liknande nån annanstans. Vi har alltid kört med raka rör och ärlighet. Kanske därför jag kan ta att folk har åsikter om oss, att vi precis som ni skaffade barn tidigt, förlovade oss tidigt, skaffade barn tätt, redan ska gifta oss osv...
    Men jag bryr mig inte ett skit om vad andra tycker så länge vi är lyckliga!
    Det är mest synd om de som snackar skit eftersom de måste ha så tråkiga liv att de måste prata om andra. Trist att ödsla bort livet på sånt!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 06:53:35 följande:
    ja du är ju duktig på att kränka folk,men du mår säkerligen jättebra av att göra det.sen fick du ju bort en jättertrevlig tjej från tråden tack vare att du kränkte tjejen i fråga. exakt.om nån skriver nått som inte känns bra eller nån som är orolig om att föda förtidigt så får dessa personer påhopp direkt av de "fina"fröknarna i tråden.skönt att man har facebook för där kan man sotera bort skitkärringarna*skratt*
    Och folk är bra på att prata skit om nåt de inte vet nåt om. För det första så slutade hon vara i tråden för lääängesen. Sen vet du bara ena delen av historien. Hon är inte felfri om du tror det. Jag har sparat varenda sms och hot som jag har fått så du är välkommen att ta reda på min version också. Ni är duktiga på att vrida och vända på saker och tycka synd om er själva, men det kanske är dags att se till helheten också.

Bara för att man inte tycker som er så är man hemsk och ni lägger in egna ord i våra meningar. Skriver jag att JAG är glad att jag var lite äldre när jag skaffade barn så har jag tydligen påstått att de som är yngre är dåliga mammor. Jag fattar verkligen inte hur ni kan lägga in egna ord och värderingar bara för att ni har bestämt er för att störa er på vissa personer. Har ni så tråkiga liv eller vad är problemet?

Vi är flera som tycker att det gnälls hela tiden, inte sitter vi och grinar och pratar skit om er för det. Vi har viktigare saker för oss i livet men för er verkar det vara det enda nöje ni har.

Om du/ni bara visste vad era sk. "vänner" har sagt bakom era ryggar så skulle de inte vara så underbara och fantastiska längre. Men att vända kappan efter vinden verkar vara ett användbart fenomen här i tråden.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!