Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-04-25 12:42:48 följande:
    Jag säger som övriga i tråden att det är skönare om man har ett par år emellan. Förstår mig verkligen inte på dem som skaffar barn direkt efter de precis fått en liten bebis. Man hinner ju knappast med två bebisar på samma sätt som om man bara har en. Sen är det nog annorlunda om man har tvillingar skulle jag tro  för de är ju ändå jämgamla. Molly är nästan 2½ år nu, eller hon blir det den 16e juni. Hon går tyvärr inte på pottan ännu och det är lite småstörigt, men annars så klarar hon av det mesta själv. Jag vet inte riktigt hur jag skall hinna med potträning på henne. Någon som har några förslag på hur man skall göra???
    Det beror väl i så fall på hur man är som person. Jag hade inte velat ha så mycket längre mellan mina barn och tycker att det är toppen med två små. Byter jag en blöja kan jag lika gärna byta två... Dessutom tror jag faktiskt att båda två får vara mer delaktiga när de är så små. Har man en större blir det lätt att den får klara sig själv i betydligt större omfattning. Jag skulle ju inte sätta Lucas framför tv´n och ha den som barnvakt tex utan han är hela tiden med. 
    Dessutom är det ju den äldres behov som får styra. Det handlar inte om att bara hinna med bebisen, för den är nöjd bara den får vara med. Det är betydligt viktigare att den stora får sina behov tillgodosedda.

Skorpan08 har ännu tätare, 10 månader mellan töserna och det har ju gått hur bra som helst.

Men du verkar ju tycka att det är jobbigt med en och då kan jag förstå om man inte vill ha två små. Jag tycker det är fantastiskt härligt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-25 16:20:24 följande:
    Det är nog mycket hur man är som person. Jag skulle inte vilja ha så tätt, men alla känner ju olika  Men skulle det bli så ändå fast oplanerat så skulle jag inte göra abort bara därför då får man ju anpassa sig.
    Exakt. Även om det inte är planerat så kan det ju bli hur bra som helst ändå
    Man anpassar sig ju och eftersom man inte har nåt att jämföra med så tycker ju alla att deras åldersskillnad är bäst. Men det är ju bra att man är nöjd iaf
  • JePaLuLi

Här blir det också grillat ikväll!
    Fläskfilé, grönsallad, potatissallad och vitlöksbröd. MUMS!

• JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-04-25 19:50:21 följande:
    I Cupolen mellan 10-15. Familjetrollet och jag har varsitt bord där. Så det är bara att komma dit med stora plånboken . Hihi, nä, bara skoja. Men det vore trevligt om ni alla kom förbi och sa hej iaf.
    Vi kommer tyvärr inte förbi. Här blir det fullt upp hela dagen med att fira Patrik som fyller 30 imorgon  {#lang_emotions_heart}
    Men lycka till med försäljningen
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-25 22:07:00 följande:
    Imorgon fyller maken 27 år! Ett par vänner har bjudit hem oss på grillat *mums* sen ska vi äta lite tårta och annat gott. Tyvärr blir det inget firande med släkten ( våra föräldrar och mina bröder) eftersom alla bor alldeles för långt bort, men de kommer i maj så vi får fira han igen då Hoppas ni haft en mysig kväll, det har iaf jag haft! Nu ska vi sova! Natti natti!
    Då fyller han på samma dag som Patrik. Här är det 30-årskalas idag
    Vi har redan varit ute och satt upp flaggan och hanhar serverats lite jordgubbar och smaskigheter på sängen. (Han måste vakna till innan han får frukost)
    Hälsa grattis från oss och ha en mysig dag!)
    Maria84 skrev 2009-04-25 22:31:30 följande:
    Ah inte samma som jag menade då Men jag kollade säkerligen på dem också om de fanns på Ikano för jag testade nog varenda byxa som fanns Hittade inga klänningar dock som jag hade hoppats på, tänkte ha en tills syrran tar studenten ju.
    Gina Tricot brukar ha klänningar som funkar med magen. Jag köpte massor där till förra sommaren.
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-04-26 11:16:55 följande:
    Stolt enbarnsmamma och Jenny: Hälsa grattis till era män!
    Tack snälla du!
    Han tackar så mycket
    Hoppas ni har det bra!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-26 17:59:47 följande:
    Vecka 36 nu då
    Åh vilken fin mage
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-27 08:44:07 följande:
    alltid lika spännande å besikta bilen, ska ombesikta för två saker vi inte hade en aning om men det vi visste om å oroa oss för va det helt tyst om ...
    Så var det för oss också. Var helt säker på att de skulle klanka ner på bromsarna, men icke. Däremot tog de för att spolarvätskan var slut, trots att jag sa det innan, att jag inte hunnit fylla på bara... De är lustiga ibland
  • JePaLuLi

Vi hade tänkt att komma på lördag, men nu blir det alltså inget??

• JePaLuLi
    LÖRDAG 2'A MAJ CA KL 12, PICNIC I DET GRÖNA HEMMA HOS MIG.

Ewa
    Jenny
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!