Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-04-22 06:53:07 följande:
    Jo, det gjorde ju det! Jo, det var det men på distans eftersom jag jobbade samtidigt för att slippa ta studielån.
    *Imponerad*
    Marayah skrev 2009-04-22 07:17:05 följande:
    Här är man uppe med tuppen idag. Pojkarna vaknade tidigt med. Marko sitter och frågar om vi inte ska åka snart hela tiden. Inga nerver alls. Precis som mamma just nu. Vill ni hänga med på vår utflykt så finns vi med på bilddagboken för den som inte visste de. marko0filip.bilddagboken.se Nehepp, göra lite nytta. Ska snart packa ner datorn med. Måste ha den med om ja ska kunna plugga ju.. Så garanterat kommer ja att logga in här o skriva liten läges rapport. Ha det så bra Alla nu!!
    Ha en trevlig resa!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 18:21:54 följande:
    Nu har jag oxå skaffat bilddagbok Kika gärna in där mammabecka.bilddagboken.se
    Ja det är jättekul!
    Startade min när Lucas föddes och har lagt in 6000 bilder
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 19:59:31 följande:
    Oj, duktigt!
    Tack det är jättekul att kunna gå tillbaka och titta. För ett år sen var det ju Lucas som var så liten. Otroligt vad fort tiden går!
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 19:59:07 följande:
    Här blir det rent hus o sen grey, sen sova. Är sååå trött hela tiden, fattar verkligen inte vad det är med mig.
    Vitaminbrist? Gravid?
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 21:04:51 följande:
    Vi har säkert 6-7.000 bilder på datorn om man räknar alla bilder sen Leo föddes.Nja, gravid tror jag nog inte att jag är..eller säker kan jag ju aldrig vara eftersom vi "bara" kör med kondom, men är nästan säker iaf. Ska ha mens vilken dag som helst så det återstår att se. Fast samtidigt skulle man nästan kunna tro det för jag är lika sjukt trött som jag var i början när jag var gravid med Vincent.Fast jag tror dock mer på vitaminbrist. Järnbrist kanske..
    Hehe, vi har betydligt fler än så och då är Lucas bara 16 månader Jag är en riktig mammarazzi
    Nu blir det efterlyst och sen diagnos okänd om jag orkar hålla mig vaken så länge!

Förresten, det är ingen som är sugen på att ta en tripp till Ullared inom snar framtid? Det går väl bussresor? Tänkte att Patrik får ta fp den dagen så man kan få göra nåt eget. En kompis var där igår och jisses så mycket fint hon hade handlat! *avundsjuk*
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-22 21:22:33 följande:
    hehe åker dit på söndag...
    Ååååh fusk!
    Egentligen skulle jag be dig köpa med en jacka till mig. Men det är ju svårt när man inte vet vilken storlek man behöver på deras kläder...
    JAG VILL OCKSÅ!!
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 21:10:00 följande:
    Ja, du är ju väldigt duktig på att ta bilder. O då tycker jag ändå att vi tar bilder väldigt ofta ändå. Vi filmar desto mera med filmkameran som går varm varje dag
    Vi filmar en del vi också. Men jag tycker faktiskt inte att det är lika kul. Bilderna tittar man ju på mycket oftare och det är enklare att plocka fram ett album. Jag föredrar kort faktiskt.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 21:40:04 följande:
    Jo det är kul, fast jag är helt tvärtom faktiskt ¨Vi älskar att filma för det är så kul att det är så levande..man kan titta på det 20 år senare o få uppleva skratten o de första stegen o såna saker igen o igen o igen Få höra när barnen pratar..för det är ju lite svårt med bilder Mina föräldrar filmade väldigt mycket när jag o min bror var små, det är så uppskattat fortfarande för oss, vi brukar kolla på det med jämna mellanrum när vi är hemma hos mamma o skratta o minnas tillbaka
    Jo, min pappa och svärmor filmar i stort sett alltid. Visst blir det mer levande. Men det är ju inte så att man samlas ochkollar på filmer varje dag på samma sätt som man kan visa upp ett album. Jag uppskattar de album vi har mer än alla filmer som ligger och samlar damm. Trots att pappa nu bemödat sig med att lägga över dem på dvd.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 21:48:52 följande:
    Det är därför man har både ock Leo älskar att bläddra i sina fotoalbum o att vi ska berätta för honom hur det var när han var liten bebis. Men samtidigt så älskar han att titta på alla filmer som vi har när han var liten o få höra när han skrattar osv..vi tittar säkert på filmerna 1 gång i veckan o bilderna kanske 2-3 ggr i veckan.
    Jo inom familjen är det ju ganska kul. Men andra tittar ju hellre på kort än att gäspa sig igenom en film som bara familjen tycker är kul
    det är som sagt väldigt sällan som vi kollar på filmerna, men korten kollar vi på varje dag och Lucas uppskattar också sina album.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 22:13:45 följande:
    Det är så olika De vi har haft här hemma har tyckt det varit roligare med levande film. Men klart vi inte tvingar dem
    ´Hehe, nä men klart man inte säger nåt. Men jag döör om nån ska visa en mossig film, det är verkligen ointressant. Kollar hellre igenom ett album!
    Det är ju faktiskt oftast bara familjen som tycker att det är kul.
    Firstandhappy skrev 2009-04-22 22:08:31 följande:
    fick hem mina 158 bilder igår, satt in dom i album nu så nu kan man bara fylla på...
    Ja men exakt, det är ju så kul att bläddra i. Jag beställde över 200 sist så jag har insett att jag måste beställa lite oftare Tur att det är så billigt och smidigt!
    Ska ni åka buss ner till Ullared eller bil?
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 22:19:58 följande:
    Mmm..fast nu är det ju faktiskt de själva som har sagt att de vill se när de kommit hem till oss Men jag lovar att jag aldrig nånsin ska visa dig nån film om du nånsin kommer hit Alla kan väl få tycka olika?
    Tack!
    Jag har inte sagt nåt annat utan jag står för min åsikt. Jag vet att många håller med men när det visas en film så håller alla god min. Då är det bättre att vara ärlig tycker jag!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!