VI från Linköping Del 3!!!!
thelifesaviour skrev 2009-04-28 08:10:46 följande:
Oj. Ja. Dessa kränkningar har jag missat, men jag antar att vi går efter den fantastiska devisen att "en kränkning kan man aldrig ta ifrån någon, det är hur det upplevs som räknas". Fine. Det kan jag gå med på. Men om man nu känner sig "kränkt" (det konstigaste ordet jag vet), så kan man ta upp det. Om någon tycker att dessa "x" och "y" beter sig som skit så säger man: "Hörre du x, du tycker jag att du är lite dummare än vanligt och jag skulle uppskatta om du slutade med det du håller på med." Så kan man släppa det och gå vidare.det är bättre att säga till direkt istället för att sitta och prata en massa skit!
Tydligen måste man nämligen hålla med och säga ja och amen samt stryka vissa medhårs för att allt ska vara frid och fröjd.
Sen tolkar man tydligen saker precis hur man vill och som du säger väljer man ju själv hur man upplever dem. Jag har aldrig träffat så känsliga människor som det är här i tråden. Om jag nu skulle ta åt mig av allt som jag kan uppfatta som ett påhopp (vilket faktiskt händer ganska ofta) så skulle jag grina hela tiden. Men jag är inte så känslig att jag bryr mig. Så länge jag vet vad som är sant så får folk tycka och tänka vad de vill.
Det kanske är dags för vissa att skaffa sig lite pondus och självförtroende.
Då kan ju ni som är så duktiga starta en egen tråd helt enkelt. Varför envisas ni med att stanna kvar om vi nu är så hemska?
Jag säger bara som jag sa innan, ni skulle veta hur ofantligt mycket skit det snackas även bakom era ryggar av de som ni tror är era vänner.
Synd att folk inte har civilkurage nog att stå för sina åsikter.
Jag uppskattar raka och ärliga människor och det är ju verkligen tur att det faktiskt finns några såna också, även om de är väldigt få!