-
samma här.maken sover ännuFirstandhappy skrev 2009-04-19 09:00:05 följande:en dag som denna borde väl ändå folk va online o tjata eller är det bara jag som inte har nåt liv på en söndag?? -
är det fler som tycker ROBINSON är urdåligt denna gång?
maken tycker att programledaren är urjobbig*skratt*
"ni ska bygga ett pussel"hahaha det var ju en pyramid de skulle bygga. -
oj här var det lugnt i tråden.här blev inget som det skulle idag
lillan vaknade imorse.hon var lite glad som vanligt.sen blev hon dödstrött och bara somnade efter ca 2 timmar*chockad*hon gick inte att väcka.så jag ringde sjukvårdsupplysningen.enligt dem hade tösen så många symptom så de visste inte vad hon hade.
under samtalet vaknade lillan som började kräkas slem.vi fick en tid på sjukan.under de två timmarna hann lillan somna ännu en gång och kräkas slem.hon har sagt under veckan att hon har ont i hjärtat och bröstkorgen.knappt ätit och var helt förbytt
vi var på vc i torsdags men de fann inget.så idag var vi 4 timmar på barnkliniken där de kollade lillan flera gånger och även gjorde EKG.som tur var var det inget hjärtproblem.hon kräktes slem på sjukan oxå.men efter några timmar började hon piggna till så vi fick åka hem.troligen har hon nått virus enligt läkaren
ikväll åt hon ordentligt för en gångs skull och börjar bli sitt vanliga jag.ush vad rädd man blir när ens barn blir akut sjuk
hoppas ni andra har haft en bättre dag. imorrn ska jag och lillan vara hemma så hon får vila ordentligt innan dagis i veckan -
smörgåstårta är gott.vi funderar på att ha det när stora tösen fyller år då hon så gärna vill ha en.Skorpan08 skrev 2009-04-19 21:13:45 följande:Fru T: Hoppas det hjälper med en dusch. Du får förklara för lilla fröken att det är mycket varmare och skönare inne i magen. Hon kan stanna kvar där inne ett par veckor till iaf tycker jag. Det är ju inge kul att vara kvar på BB under en längre tid.Här har vi haft 15-årskalas idag. Mina smörgåstårtor blev mycket uppskattade, både till utseende och smak. Det är alltid kul att få beröm för sin matlagning.
då var det måndag igen.lillan har sovit hela natten och sover ännu.idag får hon sova hur länge hon vill.själv kunde man inte sova förren runt kl 3 då jag var rädd att lillan skulle kräkas slem i sömnen
vad ska ni hitta på idag?här ska man göra gårdagens jobb,tvätta,städa,packa och sy -
skoj med shopping.här blir det ingen storshopping förren efter flytten.Marayah skrev 2009-04-20 07:40:18 följande:Här blir de att förbereda för resan på onsdag. Ska ut till Tornby och shoppa diverse saker.du får hälsa vagnköparen från mig*skratt*Skorpan08 skrev 2009-04-20 07:40:07 följande:Här ska Elin till dagis kl 9. Kl 10 får jag fika besök från Åtvid, dom ska även hämta Brio-vagnen. I em blir det att åka ner till kyrkan på öf när jag hämtat fröken på dagis.Annars blir det en lugn dag då jag har ont efter helgen. -
det är med stor säkerhet barnet som lägger sig tillrätta inför förlossningen.vissa barn borrar ner huvud långt ner villket kan kännas som värkar/sammandragningarFru T skrev 2009-04-20 08:48:41 följande:Har nog haft en del SD natten igenom då magen vart stenhård till å från, men det onda släppte.å så har ja vart uppe å kissat säkert en sju gånger Idag ilar å trycker det neråt ännu mer, kan det inte bli fredag nuuu..
mina barn låg alla tidigt med huvudet nerborrat innan förlossningen.villket bm inte tyckte om när de skulle mäta magen -
spännande.snart har du din lilla prinsessa i din famn.Fru T skrev 2009-04-20 09:04:34 följande:Ja ligger ju två veckor före dig så v. 35 är ja i nu... tror vi ska inhandla dom sista prylarna i nästa vecka så vi har det gjort å så ska ja ta tummen ur rumpen å packa väskan, för man vet aldrig!
Fast ja har ju inget att göra så då går tiden lite extra sakta, men tiden har rasat fram tills för nån vecka sen då det helt plötsligt bara stanna upp...
Ja jag tror det, spec eftersom det syns att magen sjunkigt...
fy vad saker man hittar när man flyttpackar.nu har man plötsligt två regnskydd som ska säljas*skratt* -
ja du sista tiden går både sakta och fort. stora tösen kom ut 2 1/2 vecka för tidigt.men hon var ändå fullt gången.mina två andra barn kom runt BF.men det sägs att första barnet brukar komma lite tidigare än bfFru T skrev 2009-04-20 09:18:13 följande:Det känns skumt, att det helt plötsligt är så nära... Det är så man inte fattar riktigt! -
att vara gravid är det finaste som finns.dock är alla komplikationer inget kul för fem öre.här lär det dröja innan nån i släkten har en gravidmage.antingen blir det makens eller min son som får barn inom 5 år förhoppningsvisFirstandhappy skrev 2009-04-20 09:25:47 följande:nä visst är det sjukt, jag fattade inte förrän minst 1 månad efetr förlossningen att jag faktiskt hade barn, gick omkring i något slags rus o va allmänt känslig.Det är som att man inte riktigt befinner sig i sin egen kropp.. -
sonen blir 15 i december.båda jag,mina föräldrar och min make fick barn i 20 års åldern.så vi rätt unga alla när vi fick första barnet.min lillasyster skaffar nog inga barn efter det hon genomgick för några år sedan...Skorpan08 skrev 2009-04-20 09:38:18 följande:Nej, komplikationerna skulle man kunna vara utan.Hoppas det blir din makes son som får barn om ni vill ha barnbarn inom 5 år. Din son blir väl 15 i år.
makens son är 26 år men har inga planer på att skaffa barn på flera år.förhoppningsvis går du tiden ut.jag håller tummarna för dig.det dumma är ju att barnet känner när mamman inte mår bra.så det bästa är att du inte oroar dig allt för mycket.dinana skrev 2009-04-20 09:32:23 följande:Det är knappt jag fattar ännu att jag har barn.. och då är ju Molly 28 månader nu =) Det är sjukt vad tiden går fort. Nej tiden går väl extra fort sen när man har fått barn det är nog därför som jag inte tänker på det. Sen har det ju varit en massa död den senaste tiden så man har inte haft någon tid att tänka på graviditeten. Pratade med min far igår och han berättade att min fasters man försökt att ta livet av sig igår nu när hon inte finns kvar längre. Sen så dog ju min mormors pojkvän förra veckan och så faster för tre veckor sedan. Sen så kan jag ju räkna med att jag inte kommer gå fulltid ut den här gången heller. Jag försöker vila och få ned blodtrycket, men jag tycker ju inte det är så roligt att ligga ner när det finns så mycket annat roligt som måste göras i lägenheten. Men hoppas jag får gå längre än vad jag gjorde med Molly för hon vart ju inte så stor när hon föddes och det är ju lite roligare om det finns lite att ta i =)