Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Maria84 skrev 2009-04-15 09:46:15 följande:
    Undrar om man kommer på alla djur som man har haft.. Möss, tamråttor, gerbiler, hamstrar, undulater, kaniner, marsvin, chinchillor, katter, hundar, getter, höns, får, kor, hästar, grisar både vanliga och mini.. ja det finns säkerligen mera Och många av djuren har jag ju fortfarande. Men det är underbart med djur och jag skulle inte klara mig utan dem!
    här växte man upp med en massa katter,hamstar,marsin(vi födde även upp marsvin under ett tag)dansmöss och tamråttor har vi hunnit ha under åren
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-15 09:54:34 följande:
    Har också fött upp marsvin. Även kaniner och chinchillor. Sen har vi ju haft det av större djur också.
    marsvin är så härliga.det bästa är att de är sociala av sig och att varje marsvin har sin egna vilja.ena marsvinet vi hade som små var som en liten hund.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 10:28:38 följande:
    Jag vet inte alls vart det var. Det stod massa notiser i corren i somras och höstas om att det var folk som gav sig på djur här. Därför vet vi inte om vi vågar skaffa nåt nu. Vi vill gärna ha en liten kanin. Men vi bor ju ändå i den lugnaste delen av skägget så det borde ju vara ok egentligen.
    läste oxå nått om det i höstas.det var nån som hade fått sin kanin dränkt
    Marayah skrev 2009-04-15 10:27:24 följande:
    Hundar e charmiga, men ja nöjer mej nog med att vara dagmatte.
    kan bara hålla med.här är det tomt nu ett tag innan vovven kommer igen
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 11:06:43 följande:
    Fy vad hemskt!Jag brukar titta på det där HItta hem eller vad det heter på fyran. Grinar som en tok emellanåt. Usch för folk som inte tar hand om sina djur!
    jag brukar se på djurpolisen.fy vad man mår illa när man får se de stackars misshandlade/misskötta djuren
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-15 11:16:34 följande:
    Visst är det. Vi har tagit hand om båda hundar och katter, en av våra hästar tog vi hand om också, såg ut som ett skelett och hade blivit misshandlad. Det värsta vi har blivit mötta av vid ett omhändertagande tillsammans med polisen var schäfern Ajax som vi senare valde att behålla då han varit med om så mkt. Han var skuren från magen upp till halsen, näsbenet var avsparkat vid ett tidigare tillfälle så näsan var sned, många av tänderna var utsparkade, hans ben hade vid ett tidigare tillfälle blivit avsparkat och hade fått läka ihop själv. Var en hemsk syn att se. En alkolist som hade honom och när Ajax kom till oss var han helt galen i både mat och vatten. Men gud så snäll han var! Han intog skyddsläge till en början men när han märkte att vi bara ville honom gott så släppte allt. Det var Liams bästa vän och Liam gråter än idag om man pratar om honom. Han tog våra hjärtan med storm! Har även fått in folkilskna hundar som vi har fått arbeta hårt med men de flesta av dem bor nu i barnfamiljer och är fromma som lamm. Finns hur mkt som helst att berätta Det har blivit en hel del djur under den tiden som vi har arbetat med det här.
    stackars hund

det borde vara skottpengar på djurmisshandlare,de får ju knappt några straff i sverige.

kaninen vi har hade inte ett bra hem innan.han var jätterädd och jättemager.hon som hade kaninen påstod sig vara allergisk i annonsen.när vi kom dit så bodde de i en 1a med två stora hundar och en katt samt kaninen.det tog lång tid innan kaninen blev tam och gick upp i vikt.idag är han jättegosig och tam
  • Familjetrollet

äntligen tittar solen fram igen.snart daxs för långpromenad när stora tösen ska hämtas.

• Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-04-15 11:48:53 följande:
    Oj, det var ett drygt schampo, eller tvättar du inte håret så ofta? ;)Du får surfa runt och se om du hittar det, måste ju finnas någon återförsäljare om det nu är ett bra schampo.
    här går det åt flera schampoflaskor i månaden.har lust att raka av håret.hinner bara tvätta håret så är det skitigt på några timmar*suck*
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-15 11:55:46 följande:
    ohhh jag kom precis på det bästaste av alla bästa ordspråk om att tycka om sig själv..det finns ingen som är likadan som jag o därför är jag vackrast av alla mig
    det var ett fint ordspråk

nä nu ska vi ut och gå.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 13:31:12 följande:
    Just det!Är det någon som är intresserad av att komma på visning från Oriflame här hos mig den 24 maj?
    skulle gärna komma.men det är i samma veva som sista packningen ska fixas.men jag kommer gärna om det blir fler gånger
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!