Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-04-25 12:42:48 följande:
    Jag säger som övriga i tråden att det är skönare om man har ett par år emellan. Förstår mig verkligen inte på dem som skaffar barn direkt efter de precis fått en liten bebis. Man hinner ju knappast med två bebisar på samma sätt som om man bara har en. Sen är det nog annorlunda om man har tvillingar skulle jag tro  för de är ju ändå jämgamla. Molly är nästan 2½ år nu, eller hon blir det den 16e juni. Hon går tyvärr inte på pottan ännu och det är lite småstörigt, men annars så klarar hon av det mesta själv. Jag vet inte riktigt hur jag skall hinna med potträning på henne. Någon som har några förslag på hur man skall göra???
    ang potträningen
    vi har låtit våra barn sluta med blöja när de var mogna för det.vi satt barnen på pottan ibland.barn säger till när de är mogna för att sluta med blöja

stora tösen slutade med dagblöja och använde nattblöja ett par månader.lillan däremot tvärvägrade blöja helt plötsligt både dag och natt.barnen var utan blöja på sommarenvissa dagar så att de kände och växte in i att de kunde vara utan blöja och testa pottan.

våra barn slutade med blöja helt runt 3 års åldern

det är bättre att låta barnet välja när blöjan ska bort.blöjan är ju en trygghet för vissa barn och tvinga dem sluta med blöja är inte så bra
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-25 13:31:14 följande:
    Mm... nej jag vet, fast gud så skönt det kommer att vara när hon slutar med blöjan.. fast då måste man ju hålla koll på dem i och för sig hela tiden. Det slipper man ju så länge de går med blöja =D
    finns barn som är helt blöjfria som 1 åringar,fast då beror det nog mer på snåla föräldrar...

våra barn fick bestämma när de var mogna att sluta med blöjan.de är bara barn en gång och vi kände att vi vill inte tvinga dem av blöjan pga att de var 2-3 år gamla.

sen när barn får småsyskon så brukar de sluta med blöja då de är storasyskon ,och storasyskon har ju inte blöja tycker vissa barn

nä nu ska jag ta och promenera till kolla,ska äta grillat om en stund
  • Familjetrollet

då är man hemma efter ha grillat på kolonin.med flintastek och potatissallad

idag har det verkligen vart sommarväder,känns i ögonen som både kliar och rinner.ush för pollen

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-25 18:49:19 följande:
    Haha, vad mysigt.. not... nej pollen kan man ju lika väl hoppas över. Jag är glad att jag slipper det, men sambon har problem med det. En anledning till att vi vill flytta tilbaka till Kalmar. Skall ni till loppiset imorgon? Vill så gärna gå.. .men jag vete katten hur jag skall ta mig dit. Funderar på att cykla.
    jag ska vara där
    SmileyMalin skrev 2009-04-25 19:28:35 följande:
    vart är det loppis?
    cupolen kl 10-15,sista gången för denna gång.sen blir nästa loppis i höst igen
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-25 22:07:00 följande:

Imorgon fyller maken 27 år! Ett par vänner har bjudit hem oss på grillat *mums* sen ska vi äta lite tårta och annat gott. Tyvärr blir det inget firande med släkten ( våra föräldrar och mina bröder) eftersom alla bor alldeles för långt bort, men de kommer i maj så vi får fira han igen då Hoppas ni haft en mysig kväll, det har iaf jag haft! Nu ska vi sova! Natti natti!
    Hipp hipp hurra!
    då får du gratta din man från mig
  • Familjetrollet

god morgon brudar.här är det omöjligt att sova.vaknade inatt att det luktade brand.var nog jag som hade drönt nått.

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-25 20:15:53 följande:

Här känner både jag o sambon oxå av allergin riktigt ordentligt Vi kliar, snorar o nyser hela tiden.
    ja inte är det kul med pollen.var det fler som såg robinson igår?när ska den sketna christian röstas ut?konstigt att inte fler ser villken falsk person han är
  • Familjetrollet

nämen har ni inte skrivit idag?här är man helt slut i ben och fötter efter ha stått på loppisen idag

Tack skorpan08 för en trevlig eftermiddag.

• Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 08:47:15 följande:
    köpte varmfodrat regnställ till william igår, jättefint för 169 kr..

ja det var väl mest folket som va störade, sist va vi där dagen före julafton o  då var det jättelugnt..

suck, alltid lika skoj..Jaha va ska folket hitta på idag då?? jättefint väder.. eller kanske inte.. jag ska dricka kaffe nu iallafall..
    här blir det stan strax.sen blir det nog kolonin när maken har slutat jobbet
  • Familjetrollet

leo och vincents mamma
    skorpan08
    och en stolt enbarnsmamma

tack för en trevlig förmiddag

då var man hemma igen,mindre glad.fick samtal från G om att omtapetseringen kostar ca 8000 kr!

funderar på att ringa hyresgästföreningen om detta.G menar att vi ska betala omtapetseringen av köket!
    köket är i samma skick som när vi flyttade in!det enda vi har gjort är att spackla igen alla hålen.

ena hallen har ett svagt streck med bläck,det som var sönderriver när vi flyttade in godkände de.

tösens rum ska vi fixa då hon har förstört det rummets väggar.
    v-rummet har en liten fläck och liten bit bortriven tapet.

helt sanslöst att de ska ha ca 8000 kr för detta.numera har de inget som heter barnslitage.

mår skit då hela ekonomin rasar nästa månad när vi ska flytta...

• Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 12:50:29 följande:
    förstår inte vad det är du funderar på?? Det är väl bara att ringa, dom vill o tycker en sak och du en annan... Bara att ringa o prata med dom..
    ska prata med G i eftermiddag igen,maken säger med att de inte kan kräva oss att betala köket.

vi fick ju betala hela hallen när securitas var här och bröt upp hela dörrkarmen när sonens dörr gick i baklås,det vägrade G göra iordning.detta "företag" är inte kloka...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!