Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-04-12 15:33:34 följande:
    Vi ska också äta grillat, men jag gillar varken rödlök, potatisklyftor eller fetaost så här blir det potatissallad, vitlöksbröd och en härlig grönsallad till 
    potatissallad är gott,helst den vitlök i
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-04-12 16:58:21 följande:
    Ja, han är rätt rar. :) Han ligger just nu och snarkar i mitt öra, helt utslagen efter en promenad i solen idag! :)
    katter är allt gulliga.vi ska ev skaffa en katt efter flytten.helst vill vi ha en skogskatt eller en siames.synd att de är så dyra för de underbara kattraser
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-12 17:11:54 följande:
    har skogskatt nu, alldeles gratis blev hon... får väl se om hon blev påsatt för ett tag sen o det vankas kattungar om ett par veckor, hoppas inte..dumma katt o smita.
    maken hade skogskatt när vi träffades.en riktig busig kattpojk.tyvärr blev han påkörd utanför skäggetorp så polisen fick avliva katten.

vi har vart på slaka djurhem ett par gånger och kollat.nackdelen är ju att katten som vi ev köper måste tycka om hundar.

är kattvakt i helgen.kaninbusen öppnar burluckan själv numera och springer runt i lyan.katten här blev livrädd för kaninen.vår kanin är helknäpp,han är inte rädd för varken otäcka hundar eller katter*skratt*kaninen tycker det är kul att springa efter hunden och ta sats och springa rakt in i hunden.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-12 20:10:01 följande:
    SÅ nu skriver jag här igen. Kom hem för en timme sedan och sitter och väntar på pizzan som vi beställde för nu en timme sedan. Varför kommer den inte???? Helgen har varit okej, förutom en hemsk sak som hände igår kväll. Har ju firat påskhelgen hemma hos mina föräldrar och allt vart helt underbart, god mat och mormor och hennes "pojkvän" Arne var och hälsade på. Men efter maten så bröt helvetet ut. Arne fick jätteont i magen och helt plötsligt så himlade han med ögonen och tuppade av. Vi sprang fort och tpg emot honom och satte honom ner. Ringde ambulansen som kom inom loppet av 20 minuter (de bor 4 mil från närmsta sjukhus). Så snart vart han på väg till sjukhuset. Senare så ringde mormor och var helt förtvivlad, Arne hade dött under kvällen. Så nu är även plastmorfar borta. =(
    så tragiskt...finner inga ord
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-04-13 10:13:37 följande:
    Så ser dom små sötingarna ut.
    så söta.har din granne (vår fd granne)skaffat hundar oxå?vi såg S för ett tag sedan med två små söta hundar.

ajaj för att få tänder.som tur är går det över rätt snabbt.hoppas allt är bra med er

här sitter man man med störtmens och med mensvärk för första gången på 6 år.
    Mandarin skrev 2009-04-13 10:25:23 följande:
    Hej hej Vi har spenderat helgen i Stockholm hos släktn. Jätte kul och mysigt, barnen har skött sig exemklariskt. Men så i lördags när jag och Hushiar på stan och barnen har hos släkten. Ringer vår stora dotter och sejer att Alex har ramlat, slagit i huvudet och blödder. Så vi fick åka up till barnakuten på karolinska. Det var ingen fara som tur var, bara ett jack i bakhuvudet. Innan vi åket sövde vi henne i vagen ute på deras veranda. Deras veranda ligger lite upphöjt (2 trappsteg) med en asfalterad gångväg medanför. Hon hadde senare vaknat och för att få henne att somna igen hadde släktingen gungat vagnen men gömmt att sätta i brommsen. När Alex vaknade fick hon på något sätt vagen i rullning och den rullade bakåt ned för trappsetgen och ramlade bakåt. Hon hadde en vit t-tröja den vara bara att kasta så bloddig var den, läskigt. Men nu mår hon fin fint igen
    stackars liten.
    JePaLuLi skrev 2009-04-13 10:44:09 följande:
    Hoppas att det beror på det. Men det kan ju ändå vara bra att ha koll på... Lucas har inte reagerat nåt alls när han har fått sina tänder och han har fått 4 i taget hela tiden. Han har snart alla sina Snoriga kan de ju bli, men rossliga låter lite märkligt...Vi ska åka ut till Valla och ha familjemys Såå härligt väder ju! Jag älskar långhelger!!
    ja vädret är riktigt härligt.skulle gärna vara ute och gå.men med störtmens så vill man knappt röra sig.

fast en sväng till kolonin blir det.idag ska vi fixa de nya rabatterna där jordgubbarna ska planeteras om
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-13 10:49:44 följande:

Ok, hästarna brukar ju vara ute ganska tidigt eftersom de tas in på kvällen, men kaninerna o getterna brukar ju komma ut lite senare.Då kanske man skulle ta o åka dit idag istället då, tänkte först gå till lekparken här ute, men vi får se..
    det är massor med hästar ute.vi var där för några dagar sedan.minigolfen är öppen,så där köpte vi glass.

getterna har fått en massa killingar och även marsvine har små bebiar.men kaniner fans det knappt några kvar av.hälften av dem är borta nu
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-13 11:06:47 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning. Men nåt finns det ju alltid att titta på

Fy! Jag tror mensen är på väg här också. Jag har jätteont i magen, så det verkar inte bättre. Men på ett sätt hoppas jag ju att det är den så man vet att kroppen funkar som den ska. Efter att den varit borta i 2 år så känns det nu som att det gör väldigt mycket ondare, men det kanske tar ett tag innan den stabiliserat sig?Gott med jordgubbar! Jag bara älskar jordgubbar!!
    ja jordgubbar är det bästa med sommaren.iår lär det bli många goda jordgubbar,ska försöak övertala maken om att vi ska ha ännu fler jordgubbsplantor*skratt*

min mens har kommit ca 2 månader efter avslaget försvann.men sen tar det lite längre för mensen att komma om man ammar mycket.det bästa efter att ha fött barn var att min hemska smärtsamma mensvärk försvann.det sägs att de som har jävulsk mensvärk slipper den efter att ha fött barn.

första mensen efter att ha fött barn kan vara smärtsam,jag hade jobbiga magsmärtor under några veckor innan mensen kom
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-13 11:12:14 följande:
    tlööötFyy vilken underbar kväll vi hade igår å magen dansade ikapp till musiken det ska börjas i tid mannen som inte druckit alkohol sen november typ blev lite förfriskad å sov å snarka som en klubbad säl i bilen på vägen hem tur ja hade min vän me så ja hade nån å prata me iallafall... kom isäng vid halv fyra tror ja å när ja vakna så stod mitt hår åt ALLA håll ja som inte äns brukar behöva borsta håret..Idag får vi besök av mannens dotter, pojkvänn å lilla barnbarnet så ja ska nog ta å baka mig en kladdkaka tror ja allt.Fick en liten klädleverans igår av mormor som hon fått av en väninna, två fulla påsar med st 62-68 som knapt ser använda ut (vidda va inte änns använda)å nån da ska ja hem te en kompis å gå igenom kartonger me bebiskläder, kommer ju få göra mer plats i byrån för två lådor kommer ja uppenbarligen inte långt på
    ajabaja sitta och läska oss med kladdkaka*skratt*

kladdkaka är rena drogen.har man tagit en bit så kan man inte sluta äta förren allt är slut
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-04-13 15:21:19 följande:
    Hallå!Hoppas alla har haft en trevlig påskhelg!Diana: Beklagar sorgen!Här har vi varit iväg och köpt en gungställning till Elin. Dom började en kampanj på K-rauta idag och säljer dom för 495:- så vi for dit på en gång när dom öppnade. Och tur var väl det, det var sista dom hade hemma.Så den är nu uppsatt och väntar bara på att Elin ska vakna och inviga den. Annars har vi fått massor gjort i trädgården i helgen, nästan alla löv är uppräfsade och plattor är lagda på framsidan. Och jord är utkört och gräsfrön utslängda. Det blir så fint!

ibland kan man göra finfina fynd.hoppas ni har haft en fin påsk.här har vi vart ute på kolonin hela dagen,blev grillat till middag och en massa rensning i rabatterna

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-13 15:53:01 följande:
    Vi har varit i Valla nu, det blev det till slut, var där i nästan 3 timmar. Jättemysigt o skönt! Leo lekte o lekte o lekte Sen matade vi änderna o gick bort o kollade på kaninerna, hönsen o getterna. Sen klappade vi hästarna. Vincent sov nästan hela tiden (förutom att han vaknade ett tag o var otröstlig, ville först inte ens dricka sin välling, men sen somnade han om igen) så han missade tyvärr allt det roliga, men det blir ju fler ggr Vi kanske skulle ta en trådträff i Valla sen när djuren släpps ut
    låter som en bra ide,kanske vi skulle dra ihopp en grillkväll oxå framöver
    Skorpan08 skrev 2009-04-13 17:01:27 följande:
    Nu har vi varit ute och invigt nya gungan! Snacka om en tjeja som älskar att gunga!

Nu ska vi laga mat och sen ska fröken i badkaret innan läggdags!
    så söt hon är lille elin
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-13 12:02:17 följande:
    Har tyyp sovit till 11 idag och jag är fortfarande helt slut i kroppen. Vet inte om det är något som är fel men skall ju på UL imorgon så jag orkar inte bry mig idag. Har inte känt av bebisen på en halv vecka nu, mer än att den verkar få hicka, men det kanske är normalt. Gick in i vecka 32 igår. Har haft som svimattacker flera gånger, men det hjölper när jag sitter ner. Antar att kroppen helt enkelt är slut. Sitter med Molly ute i sandlådan och softar nu. Vad hittar ni andra på? Ba... usch.. tänkte vara duktig och gå en sväng, men är såååå trött och konstig i kroppen idag så jag vet inte om jag orkar. Får hoppas att de har goda nyheter imorgon på tvUL. Men just nu känns det som att man kommer bli inlagd. Men vi får se. Det är ju två månader till beräknat datum.
    sänder dig många styrkekramar.jag håller tummarna att tvUL ser bra ut imorgon.att du mår dåligt beror nog på allt sorgligt som har skett den senaste tiden.ta hand om dig och magen.om du känner att du inte orkar mer eller att du inte kan stå upp utan att svimma så bör du åka till sjukhuset så de kan kolla upp dig.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!