Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

thelifesaviour skrev 2009-05-03 11:35:28 följande:
    Jaa, förstår det. :) Nästa sommar har vi tänkt att det blir av. Men det kommer bli ett väldigt enkelt och fint bröllop, utomhus, borgerligt.
    vi gifte oss borglig hemma i v-rummet.bara våra syskon visste om det.vi gifte oss utan ringar
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 11:42:31 följande:
    Det förstår jag Jag har hela tiden tyckt att den går så sakta, men nu när det närmar sig och man inser att man har en hel del kvar att fixa så rusar tiden förbi...

Vad mysigt!Vi kommer också ha det ganska enkelt, vi vill inte alls ha det pråligt med pompa och ståt. Därför tar vi det i samband med Linus dop så blir det lite mer avslappnat.
    vi får hålla tummarna att det blir mycket sol på ert bröllop och dop.
    nu ska jag ta och fortsätta städa innan vi ska gå till kolonin
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 13:33:30 följande:
    mindre skoj, wille började kräkas vid 22 igårkväll o hållt på hela natten, sprutar från alla håll, sambon stöp imorse vid 8 så nu är han borta... sova, ja tack..Hoppas ni andra klarar er från skiten ni som va här igår...Kram
    stackarn,hoppas han kryar på sig snabbt
    thelifesaviour skrev 2009-05-03 13:55:04 följande:
    gosigt! får jag komma? jag är snygg att ha med. ;Plängtar så efter att få gå på ett bröllop, har aldrig varit på ett! kan in inte gifta er typ imorgon eller så? Låter onödigt att vänta. Bara de slutar kräkas så, sen kör vi!
    jag har bara vart på ett bröllop och det var vårat bröllop*skratt*
    thelifesaviour skrev 2009-05-03 12:26:58 följande:
    Åh, spännande variant. Vi vill ha stor fest för människor vi älskar och så ha en fin liten vigsel. Vi kommer ha 50/60-talstema, klädsel cocktail, med mycket vackra klänningar, smala kostymer, champange och god mat. 
    50/60 tals tema låter jättefint.

hoppas alla har haft en bra dag.här har vi fikat på kolnin och satt dit den nya dörren på huset .
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-05-03 22:36:08 följande:
    Idag var vi på Babyproffsen i Nrk, den affären var ju mycket mysigare än här.Var även en sväng in på Babyland, snacka om försäljare. Klämde lite på en briovagn, sen fick jag en fulldemo fast jag inte ens tyckte den var snygg i första läget, men han greppade inte kroppsspråket och hintarna om att vi nog inte var intresserade av just den. MEn han fortsatte med sin monolog. ;) Han var trevlig iaf. Hellre någon som bryr sig om sina kunder än skiter i dem.
    han är toppenbra.om det var en äldre gubbe så är det ägaren till fd vagnaffären inne i centrala norrköping.han vet verkligen hur man tar hand om sina kunder.min vagn gick sönder en gång i norrköping när min son var liten.gubben lagade vagnen och jag fick komma in och betala veckan efter då jag inte hade pengar med mig.

jag skulle bara gå in och kolla vad en ny nit kostade.gubben lagade vagnen och sa att jag kunde betala vid nästa besök
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-03 18:07:01 följande:
    Hon e tung nu... Ligger en framifrånbild på min sida me Vecka 37
    villken söt mage.serut som att du ska föda rätt snart.vår första gemensamma barn föddes i v 37+4.men hon var fullt gången ändå.

bm räknar ju att man blir gravid 2 veckor innan man egentligen blev gravid.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 22:36:11 följande:
    sjuka är att allt annat har jag hemma, flytande alvedon/suppar/plåster/ o resten av hela jävla apoteket, men inte haft en tanke på ersättning, och som jag alltid säger till folk annars så kan man ge sig FAN på att barnen blir sjuka en söndag kväll kl 20 när apoteket är stängt så LIKA BRA att ha hemma i förebyggande.. men se där ja... även den bästa kan göra fel.
    ja man har lätt ett miniapotek hemma.oftast hinner mediciner gå ut innan de blir använda

här är lillan rejält hostig och snorig igen.hon lyckades vara frisk lite över 1 1/2 vecka

äntligen kom regnet.

här funderar jag på att skaffa 3 trådlösa internet.maken tycket starkittet är dyrt.ja se män*skratt*

jag tror iallafall jag ska skaffa trådlösa internet med kontantkort.vet nån om det finns andra operatörer som har kontantkort till trådlöst internet?

com hem stängs ner snart,villket datum minns jag inte.minnet är som det är.så ser ni mig inte i tråden så är det för att interneten inte finns kvar.vi ska byta operatör efter flytten då comhem är så dåliga och dyra
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 22:37:55 följande:
    Wille BEHÖVER det säkert inte eftersom han får i sig lite vätska då o då, men jag känner mig säkrare med att ge honom det pga den kraftiga diareen.
    sänder din lille willw krya på dig kramar.magsjuka/diarre är inte skoj.
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 08:33:31 följande:
    Klokt att byta från comhem, de är inte alls bra. Men för hemma-surf rekomenderar jag inte mobilt bredband, det är ganska dyrt och inte alls bra i jämförelse med bredbandsbolaget (hur bra som helst - med gratis hemtelefoni).
    vi har gratis ip-telefoni på comhem.dock är de dyra på samtal till mobil os´ch andra operatörer.

3 har olika priser beroende på antal dagar man vill surfa.när dagarna är slut så kan man inte använda internet,utan man får tnaka på kortet igen.rätt smart.

skulle vara skönt att kunna ta med datorn till kolonin.

bredbandbolaget har vi haft och vi funderar på att skaffa det igen.sen har graflunds en massa olika operatörer att välja mellan.rena djungeln*skratt*
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 08:45:22 följande:
    Ja, känner man att det är en nödvändighet att ha bredband som man kan ta med så är det ju ok, men de är ju inga snabba grejer. De där 7 mbit som de kan komma upp i gör de sällan och det kostar ju sin slant. Jag gillar BBB, har aldrig haft krångel, går stabilt och så länge man ringer till mobil från mobil (alltid det billigaste alternativet) så har vi telefonräkningar på 2-10 kronor/månad. :)
    oj vad billigt.vår räkning hamnar på runt 12-1600 kr/månaden.då har vi internet,telefoni(gratis abonemang)samt extra tv kanaler på ca 400 kr/månaden.

vi ringer knappt och har ändå tlf räkning på minst 500 kr/månaden

jag kollade 3 och enligt dem ska det vara turbo3 G här.säger mig inte mycket.får ta mig ner till stan och se om det är nått alternativ
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-05-04 08:52:17 följande:
    Familjetrollet: Jag kan verkligen rekomendera dig att INTE ta tre!!!! Vi har tremobiler och har även testat mobila bredbandet. Vi fick skicka tillbaka det för vi hade NOLL mottagning. Likaså är det med våra mobiler i lägenheten. Man kan inte prata för mottagningen är allt annat än bra.. Står man vid ett fönster så har man tur om de funkar. =S
    maken kan inte ha 3 på sitt jobb då de saknar mottagning där.sökte på gatuadress och fick upp att i ryd så är det full täckning,skäggetorp kollade jag inte.då väljer jag nog bort trådlöst.vill inte punga ut 900 kr och det inte funkar
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 08:59:33 följande:
    Ja, vi brukar ha en sammanlagt räkning på runt 350 kronor, bredbandet + telefonen. Just nu har vi lite rabatt på bredbandet, så vi betalar bara 250 kronor.
    det låter toppenbra.får nog bli bredbandsbolaget igen
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-05 13:56:24 följande:
    Tack för era tummhållningar! Tyvärr har det inte hjälpt. Liten lever inte längre och jag känner mig så tom, så tom! Har gråtit hela vägen hem och det känns som att det inte finns nån ände på tårarna. Liam är jätteledsen för att bebisen inte lever längre och han har gjort så fina förklaringar på allt. Att det är jättesynd att bebisen är död för det är ju ett sånt stort ögonblick när bebisen ska komma osv. Blir inlagd över dagen på torsdag för igångsättning med tabletter. Förhoppningsvis får jag åka hem på kvällen om jag känner mig pigg nog.
    sänder dig många styrkekramar.vet vad du genomgår.var själjv där för ca 3 år sedan
  • Familjetrollet

god morgon allesammans.har inte vart inne på nätet på ett par dagar.ni har skrivit så mycket att jag nog inte orkar läsa allt.hoppas allt är bra med alla

här är lillan sjuk igen.hostan vill inte ge sig utan är tillbaka igen.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!