Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-04-29 15:03:00 följande:
    sånt kan man göra när solen inte skiner, hur långt är det kvar tills ni flyttar??
    har ni ingen sol?här skiner solen för fullt.vi flyttar om en månad
    JePaLuLi skrev 2009-04-29 15:12:40 följande:
    Exakt, det är ju ingen som tar jobbet ifrån en
    haha maken gav upp efter ha packat tre kartonger*skratt*som tur är har det mesta packats ner utan makens hjälp.barnen var jätteduktiga på att hjälpa till att packa deras prylar.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-29 17:26:32 följande:
    ååååh *suck* kom precis hem efter ha stått ute å snackat me polisen som vittne...Det satt tre tjejer på en resårmasrass dom hittat å släpat in på vår baksida, vi sitter på balkongen å ja ser att dom börjar riva från madrassen å slänga i sandlådan brevid å eldar, Tedde säger då åt dom att sluta å dom börjar kaxa massor.Han går då ut i ställe å ska prata me dom som är skitdryga å bärjar skrika på han å säga att han ska sluta spela svänne osv.. Dom är utlädska me sjal på skallen, å han ser ju inte svensk ut men ÄR så svensk man kan bli när man är utlänsk å bryter ju ingenting.. det hela spårar ur så tillslut så får ja ge han telefonen så han kan ringa polisen... Dom kaxar sig ännu mer när han pratar i telefon å sen ska dom gå men han följer efter med polisen i örat... ett kvarter härifrån har dom flygit på honom å sparkat å bitit (han höll fast en av dom för att skydda sig när dom väl börjat) å när dom håller på så kommer det en polisbil...FAN så irriterad ja blir, SÅ javla dryga å ouppfostrade så det är sjukt å dom skrek åt mig att det va synd om mig som hade en sån man å han spela svenne för han hade en blond tjej å han skulle döda sitt barn å bla bla bla...Det är dessa ungdomar som gör att ja INTE gillar utlänningar... visst dom som sköter sig å är trevliga har ja inget emot...Så troligtvis blir det rättegång, synd för dom bara att allt finns inspelat hos polisen eftersom han hade dom på telefon helatiden...Så nu sitter Tedde på akuten så dom kan tvätta hans sår å ge han en stelkrampsspruta, han va redan svullen på armen. Polisen dokumentera allt me kamera å han hade tydliga skoavtryck på sina svarta byxor över hela benen å en sula mitt i skrevet...Jättebra när man e nyoppererad! tur att dom inte fick in en spark i baken på han...Å inte nog me det så va det en idiot som sprang in i mig vid ett övergångsställe tidigare idag, hans arm å klocka slog i min arm å klocka så det bara small, han vänder sig om, blänger å sen kolla han på sin klocka. Ja kan säga att hans klocka va nog inte dyrare än min klocka som kostar en hel del... han hade inte änns mage att be om ursäkt... *morr* (även han utlänning) Ja gick me handen stilla längs me sidan så han måste ju viftat som fan när han gick...
    fy fasen vad otäckt!stackars din man.de får nog inget "straff"för misshandeln.kan bara hålla med att det är sådana idoter till invandrare som gör att folk till slut inte gillar invandrare.

vi flyttar härifrån då våra barn blir slagna och kallade horor av invandrarungarna i området mm

jag brukar säga att snart får man skaffa hagelgevär för att ens kunna gå ut i framtiden
    JePaLuLi skrev 2009-04-29 17:39:05 följande:
    Men herregud vilka jävla idioter!Ja, det blir ju värst för dem i slutändan, men stackars er som blev så utsatta. Hur är det med Tedde annars då?Gick din klocka sönder?Jag gjorde nyss ett grav.test, var tvungen eftersom mensen typ är 6 veckor sen. Men det var inget så nu kan vi andas ut. Tack och lov!Bm sa visserligen till mig att jag kunde bli blödningsfri eftersom jag började med minipiller innan mensen kom tillbaka. Inte mig emot, men nu kan jag iaf slappna av. Det var långa minuter för både mig och Patrik vill jag lova!
    skönt att testet visade det du ville.jag var livrädd i vintras att jag var gravid trots spiralen då mensen var borta över 50 dagar.jag litar inte på spiralen för fem öre.
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2009-04-29 19:23:13 följande:
    Jag tar illa up när det skrivs om invandrar ungar hit och invandrare dit, varför ska man döma ut en hel folkgrupp för att några gör fel. Det är inte första gången jag känner en en viss invadrar fijentlighet i tråden. Kanske känner jag exstra för detta pga min sambo är invandre och våra barn till 50% också är det.
    jag tycker inte det är nån fientlighet i tråden.alla tycker olika.jag har själv ett blandbarn och har haft många goda vänner med invandrarbakgrund

jag skulle läsa lusen av ungen även om det var ett svenskt barn.nu är det knappt några svenska barn här på gården.tom de svenska vuxna blir ju bortkörda av vuxna invandrare på gården
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-29 19:32:53 följande:
    Ja usch ja. Inte ofta man VILL ha ett minus, men så otroligt skönt det var!!Tre barn på tre år hade blivit LITE väl mycket Nu har Linus fått testa lite fastare föda för första gången! Potatis och majspuré och det var inte helt tokigt Hoppas att han blir lika enkel med mat som Lucas har varit!
    sist var jag livrädd att det skulle bli ett plus på stickan.här blir jag glad om mensen kommer varje månad för då vet jag att spiralen funkar.
    Mandarin skrev 2009-04-29 19:23:13 följande:
    Jag tar illa up när det skrivs om invandrar ungar hit och invandrare dit, varför ska man döma ut en hel folkgrupp för att några gör fel. Det är inte första gången jag känner en en viss invadrar fijentlighet i tråden. Kanske känner jag exstra för detta pga min sambo är invandre och våra barn till 50% också är det.
    nu drar ju ingen ALLA invanadrare över en kant i tråden.klart man blir förbannad när ens barn kommer hem och storgråter och har värk i magen efter ha blivit sparkad och slagen i magen och kallad för hora,kn*lla din mamma osv av ett gäng invandrarungar i 7-10 årsåldern

jag hade blivit lika förbannad om ett ett gäng med svenska ungar hade gjort samma sak.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-29 19:48:55 följande:
    Jag vill förstälka att jag INTE är emot alla invandrare å jag är lika mycket emot svänskar som beter sig som idioter. MEN Tyvärr så är det oftast Invandrarungdomarna som beter sig värst i dessa situationer å min man har välldigt mycket med invandrare att göra i sitt yrke. Min man är också invandrare...
    kan bara hålla med.man drar inte alla över en kant för att man skriver att en invadrarunge gjorde si eller så.

själv umgicks jag mest med invadrarkompisar under högstadiet/gymnasiet och blev därmed kallad blatteälskare mm skällsord av svenskar.

fick höra "fina"ord när jag skaffade barn med en mörk kille.

man kan inte tycka bra om alla.så länge folk sköter sig och inte begår brott så har jag inget emot dem oavsett deras härkomst.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-29 19:52:29 följande:
    ursch ja stavar som en kratta idag...
    ingen fara,stavningen bryr jag mig inte ens om.tur att killen inte slog till din mage.i dagens samhälle saknar många respekt.undrar hur det kommer se ut om 10 år
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-29 20:19:42 följande:
    Fast nu var det ju invandrarbarn det handlade om. Samma i familjetrollets situation så har det varit de som har bråkat och tjafsat, klart att man får en negativ bild då. Min pappa är invandrare (trots att han kom till Sverige när han var väldigt liten) och jag tar inte alls illa upp. Fru T är gift med en invandrare och Familjetrollet har barn med en. Man får nog se lite till situationen också. Tyvärr är det ju faktiskt så att det oftast är de som bråkar och stökar. Sen är det ju ingen som drar ALLA över en kam. Men klart man blir förbannad när nåt sånt här händer.
    exakt
    Mandarin skrev 2009-04-29 20:15:19 följande:
    Visst får man bli förbannad m.m. men du skriver som om alla invadrar barn/föräldrar vore likadana. Jag syftar nu inte på detta inlägg utan andra du skrivit tidigare i tråden. Orkar inte leta....
    men herregud.vad är det för fel att skriva om det är en invandrarunge som gör jävelskaper?det är ju sanningen!jag har inte ens skrivit att ALLA invandrare är så.sluta få det till att jag drar alla över en kant när jag inte ens gör det!*SUCK*

typiskt FL det ska gnällas på ta mig 17 på allt
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 20:29:23 följande:
    Fast sen är det ju som jag skrev, det är till o med statistik på att det är mest invandrarungdomar som stör i vissa områden. Varför vet jag inte, men så är det. De tog upp det på nyheterna för nån månad sen.Min sambo är uppvuxen praktiskt taget hos sin kompis som är halvjugoslav, han har jättebra med dennes pappa som är jugge, min sambo har nästan bara utlänningar till kompisar, vi har inget emot dem, vi träffar dem ofta o de är jättetrevliga, men ändå så tycker min sambo (och jag) illa om vissa invandrare.
    samma här.jag umgås med de som är trevliga.har haft många bra vänner som har haft invandrarbakgrund.vissa personer är ju otrevliga och hemska,men man får mothugg så fort man skriver att det är en invandrare som gör nått.jag fattar inte vad det är som är så störande och stötande när man säger sanningen när röttägg gör jävleskap
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-29 21:19:49 följande:
    Man behöver inte vara blond för att bli utsatt för sånt. vi var i Tunisien och de skrek efter både mig och min syster, mne det är ju deras kultur... de frågade vad de skulle ha för oss och skulle köpa oss av pappa för en massa kameler, ferraribilar, hus vid havet och gud vet allt Nån som hört nåt från Diana? Skulle inte hon in på koll?Vart firar ni valborg imorgon? Vi ska nog åka ut till Ljungsbro.
    vi har inte bestämt än vart vi ska åka idag.helst vill vi till skänning men då kommer man hem så sent.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-04-29 22:06:20 följande:
    Puh!!! Nu har man suttit och läst igenom femtio elva långa sidor. Kunde ju inte låta bli heller. Här är man glad att man är tillbaka från farmor. Har inte hänt mkt.. Marko kom med BÄSTA kommentaren ever. "Farmor och Göran har regler men de har inte momma." Sa de till han att de finns visst regler hos momma men på ett annat sätt. Sen säger pojken "det är skönt att vara ifrån farmors regler". Hahah. Måste tillägga att min farmor är VÄLDIGT pedant och har mega bacill skräck osv..
    villken söt gosse.barn är allt bra roliga ibland
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-30 08:19:05 följande:
    Gomorron på er! Valborg och har inte en aning om vad vi ska göra eller ta vägen Ev blir det ingen brasa alls faktiskt, men det återstår att se. Se vad man ska svänga ihop till middag också, får bli en tripp till affären. Men håller vädret i sig så startar vi nog grillen Lucas sitter och kollar på tv här, hans favoriter nu, Firma Fantasiflytt. Då är han som klistrad vid tv:n Liam är till dagis så det är rätt lugnt här hemma just nu. Ska flytta hästarna till sommarbete nu på morronen, så vi ska gå ut om en liten stund.
    god morgon.

vi har inte än lyckats komma på vart vi ska se brasan*skratt*får se hur stora tösen mår ikväll då hon har haft ont i magen ett par dagar och vart lite hängig.hoppas hon inte har fått i sig nått med gluten

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-30 08:27:54 följande:
    Om en liten stund ska vi åka till busfabriken tillsammans med en annan mamma och hennes son som är 3 månader äldre än Nathalie Det ska bli så kul! Sen blir det lunch på stan medans de små sover! I eftermiddag ska det grillas! det blir den enda brasa vi ska titta på  Ikväll blir det att mysa framför tv:n med mannen!
    Ni får ha en trevlig valborg!

då får ni ha en bra dag på busfabriken.vi brukar åka dit väldigt sällan.varken jag eller maken klarar av höga volymer med skrik osv
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!