Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

thelifesaviour skrev 2009-04-28 08:28:29 följande:
    Nu måste jag fråga, menar du att jag lever som någon som kränker? Och att jag har fått någon att gråta? För det låter som det när du skriver.
    nej inte du,men andra i tråden...
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 08:33:55 följande:
    Bra sagt!det är bättre att säga till direkt istället för att sitta och prata en massa skit!Tydligen måste man nämligen hålla med och säga ja och amen samt stryka vissa medhårs för att allt ska vara frid och fröjd. Sen tolkar man tydligen saker precis hur man vill och som du säger väljer man ju själv hur man upplever dem. Jag har aldrig träffat så känsliga människor som det är här i tråden. Om jag nu skulle ta åt mig av allt som jag kan uppfatta som ett påhopp (vilket faktiskt händer ganska ofta) så skulle jag grina hela tiden. Men jag är inte så känslig att jag bryr mig. Så länge jag vet vad som är sant så får folk tycka och tänka vad de vill.Det kanske är dags för vissa att skaffa sig lite pondus och självförtroende.Då kan ju ni som är så duktiga starta en egen tråd helt enkelt. Varför envisas ni med att stanna kvar om vi nu är så hemska?Jag säger bara som jag sa innan, ni skulle veta hur ofantligt mycket skit det snackas även bakom era ryggar av de som ni tror är era vänner.Synd att folk inte har civilkurage nog att stå för sina åsikter.Jag uppskattar raka och ärliga människor och det är ju verkligen tur att det faktiskt finns några såna också, även om de är väldigt få!
    detta eviga tjat om skitsnack.tyvärr pratas det inte bakom era små ryggar.det vi pratar om är att tråden har ballat ur och hur vissa personer uttrycker sig i tråden.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 08:40:22 följande:
    Verkligen!Jag står för vad jag tycker och tänker, och det är fan så mycket bättre än att vara en falsk människa som roar sig med att prata skit bakom andras ryggar.
    jag har fått nog av falska människor.har stött på dem flera gånger genom åren.denna tråd var en trevlig tråd förr.men nu har det gått för långt.det skrivs om en massa skitsnack så frågan är vem som håller på med det?

att svära och ge dryga kommentarer är dagisnivå.tycker man att nån skriver en massa gnäll,skriver på fel sätt osv.skit i att svara på deras inlägg istället för att svära och skriva dryga kommentarer till dem

jag står oxå för vad jag tycker.är det nått jag avskyr så är det skitsnack,falska vänner osv
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 08:52:18 följande:
    Men det är ju precis skitsnack som du håller på med eftersom du för det första antyder en massa saker, för det andra så skriver du om saker som du inte vet ett dugg om. Detta har ju bara kommit fram ur skitsnack. Som sagt så har jag sparat varenda sms och hot som jag har fått eftersom det är olagligt att hota folk. Om du visste hela historien och hade hört båda versionerna så kanske du kunde uttrycka dig, annars gör du nog bäst i att hålla tyst. Sen är det bara synd att du inte genomskådar denna männsika som har öst skit över dig tidigare, men nu när hon är sur på mig så är det åt mitt håll skiten slängs istället.
    vad hon gör kan inte jag stå för.pratar hon en massa skit om mig så kan hon hälsa hem helt enkelt.om du vill så kan du inboxa mig vad hon har sagt om mig så får jag se om hon är en vän

nu ska jag slåss med tvätten*skratt*
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 09:11:29 följande:
    Ja jag håller med. Lycka till med tvätten, jag har precis satt på en diskmaskin och ska väl snart gå en match med tvättkorgen jag med.
    tack.strax ska dammsugaren fram och slåss med hunden.eller rättare sagt hunden ska valla dammsugaren
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-28 09:29:28 följande:
    Inatt tvingade ja min man att stryka mina vrister å fötter me isbitar Det är ju apjobbigt att svullna upp, det bara pulsar å blir varmt...meeen det är det värt!
    vad ska man annars ha maken till*skratt*min fick köpa milkchake precis innan stängning kl 24.som tack fick han se mig kräkas upp den samt en utskällning från mig om att den inte smakade som den skulle

det var skoj att vara gravid,iallafall ibland

här går inte städningen som tänkt.har en busig kanin som ska leka med hunden precis vid dammsugaren*skratt*kaninen har inte fattat att han är en kanin.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 11:24:13 följande:
    Jag och familjetrollet har för övrigt rett utt vissa frågetecken via inboxen.
    jepp det stämmer bra.skönt att vi har rett ut vissa saker.tydligen stämmer inte allt som man har hört.när man inte vet hela sanningen så blir det lätt att man tror det man får höra
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-28 11:19:08 följande:
    vart o lämnat kisseprov till bm, ska utesluta havandeskapsförgiftning.. snart dags att åka o handla med wille, mamma skulle kommit o tagit honom annars men hon kräääääks så hon är bannlyst härifrån för tillfället..

håller med, väntar fortfarande på att min inbox ska börja blinka..
    då får man hålla tummarna att du inte har havandeskapsförgiftning
    Skorpan08 skrev 2009-04-28 11:15:35 följande:
    Trist att det ska bli tjafs så ofta här i tråden. Alla är olika och man kan inte tycka om alla men man kan åtminstonde visa varandra lite respekt."Hetare diskussioner" kanske man kan ta i inboxen så det sker mellan de som är oense. Utan åskådare och inblandning från oberörda.
    ja det är trist.men nu har jag och jenny rett ut lite och det känns bra.vill ju inte vara elak och sur mot jenny då det visar sig vara en simpel sak som blev ett helvete
  • Familjetrollet

jippi idag kom det papper från rosen ang lillan som ska börja i 6-års i höst.fick tom klasslistan redan nu.

en gosse känner jag till som ska gå i samma klass.

och öppna huset de har en helg ska gå på,bäst att maken inte jobbar då.

känns både bra och jobbigt att de ska gå i den skolan.själv har man inga bra minnen från den skolan.

nä nu ska jag städa vidare

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-04-28 11:53:50 följande:
    Kul!Själv fick jag reda på mina papper som skulle till min a-kassa har kommit på villovägar så nu måste dom skicka nya papper som jag återsända ifyllda. Så några pengar ser jag inte till ännu på ett tag. Suck, inge kul att leva på en lön med stora huslån.Sen ringde maken och berättade att han har en långkörning i morgon så han kommer inte hem i morgonkväll utan måste sova i lastbilen. Tycker inte om att sova utan honomDet känns ointe som om detta är min dag.
    ja posten kan då slarva bort mycket.hoppas du inte behöver vänta allt för länge på ersättning.

jag skulle aldrig våga sova utan maken.förr jobbade han natt på helgerna.jag kunde inte sova förren han kom hem.som tur var slutade han jobba sen kväll mot natten.stora tösen blev så ledsen när han åkte till jobbet så att hon gallskrek av förtvivlan.men nu jobbar han morgon istället och det funkar toppenbra.

undrar när dagis ska komma tbx.idag hälsar de på sin gamla fröken som har slutat.

hur är det med lilla elin?hoppas dagislämningen gick bra idag
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-04-28 12:02:17 följande:
    Jag har ju inte så mycket att välja på. Han måste ta de körningar han kommer över annars måste han sänka sin redan låga lön för att företaget ska överleva krisen.Men Elin är det bara bra, idag gick lämningen bara bra!
    vad bra att hon inte blev ledsen idag.hur är det med värken?det syntes att du hade riktigt ont i går.
    Skorpan08 skrev 2009-04-28 12:27:43 följande:
    Är det någon som ska till Ikano i morgonfm? Jag ska dit vid 10-tiden. Svärmor vill köpa mig en klänning så jag ska dit och kika. Hittade ingen på stan  häromdagen.Har ju fullt av högtider framöver att gå på så jag vill vara fin.
    tyvärr inte.

suck nu har batteriet tagit slut i mobilen.jag som gillar att lyssna på musik när jag promenerar*blää*

tycker att batteriet tar slut för fort.hur länge räcker era mobilbatterier när tlf är påslagen dygnet runt?
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 12:32:48 följande:
    Jag hittade sååå fina enkla klänningar på indiska idag, veckans erbjudande 99 :- och de var enkla, v-ringade och perfekta för min bebismage. :)
    det var billigt.attans att man inte var där igår och kollade.brukar inte gå till indiska efter deras gifter de hade i kläderna för ett tag sedan.de har mycket snygga kläder
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!