Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Treo76 skrev 2009-05-09 12:17:33 följande:
    Hej! Jag är nyinflyttad till Linköping (Lambohov) och jag och min man som kommer från England känner ingen i Linköping så jag undrar om jag får vara med på er tråd? Vi har en liten son, född aug 07, som går på dagis nu och jag jobbar heltid Vi har inget lillsyskon på gång än men det börjar bli dags att fundera på det.
    Hej och välkommen hit!
    Vi är också relativt nyinflyttade i stan. Har en son född i nov -07 och en son som är född i dec -08.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Treo76 skrev 2009-05-09 15:57:53 följande:
    Hej ock tack för välkomnandet. Vi har även just flyttat tillbaka till Sverige efter att ha bott utomlands i många år så jag håller på att lära mig om svenskt liv igen. Jag känner mig ofta lite förvirrad! Jag funderar lite på barn och tandläkarbesök - när var era barn där första gången?
    Vi fick en kallelse när lucas var 10 månader. Då räknade de tänderna och informerade mest. Han fick en tandborste som han var superstolt över
    Nästa kallelse skulle komma när han var 3 år sa de.
    thelifesaviour skrev 2009-05-09 16:03:08 följande:
    Vart kan man egentligen få tag i en fin, enkel vagga?
    Vad är du ute efter för vagga? Vi har en som står annars som vi hade till Linus.

Vi har haft en jättemysig dag tillsammans med pappa och hans fru. Vi var ute vid Vreta Kloster och tittade på kyrkan, fikade vid Bergs slussar och sen åkte vi till stjärnorp för att titta där vi ska ha maten och sånt efteråt.
    Pappa har lovat att betala allt som är kvar nu. Jag tyckte det kändes lite jobbigt eftersom jag faktistk fick klänningen av dem, men de vill så gärna och plånboken börjar bli tunn så det är väl bara att tacka och ta emot antar jag
    Det kostar ju ändå lite med blommor, mat, dryck, musik, fotograf, hår, smink osv...
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-05-09 18:46:37 följande:
    låter som en toppendag.hur känns det att bli fru snart?
    Det känns helt underbart!
    Nervöst men spännande!
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-09 19:05:07 följande:
    Ni verkar ha haft en jättemysig dag. Dagen D närmar med stormsteg. Börjar det kännas pirrigt? Angående tandläkarbesök så har vi inte fått någon tid för Elin ännu och hon är snart 14 månader. Men det kommer väl så smånningom.
    Ja det var en toppendag!
    Nu börjar jag faktiskt bli lite nervös. 4 veckor kvar idag och tiden går så snabbt! Man vill ju att allt ska bli bra!
    Skorpan08 skrev 2009-05-09 19:08:41 följande:
    Åh så spännande. Vi var på RUL i tisdags och fick då veta att vi får en son.
    Jag är så glad för er att ni ska få en pojke! Och stolt för att jag hade rätt
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-09 19:52:29 följande:
    RUL är rutinUL som gör i v. 18-20. Då kan man se vilket kön det är om liten vill visa upp sig. Vår lille son är inte blyg av sig utan bresade ordentligt för alla som ville se. Alla får RUL.
    Det gjorde våra med Fanns liksom inga tvivel. Tror det är typiskt pojkar!
    Linus slängde fram sin mitt på skärmen och vi sa"Oj, där kom en arm". Hon bara tittade på oss och sa "Det där var ingen arm". Patrik växte en hel del då
    Haha!
    Skorpan08 skrev 2009-05-09 19:55:10 följande:
    Tänk vad tiden går fort! Men det är klart att allt blir bra. Du säger ja och P säger ja. Vad kan gå fel?Vi är oxå glada för att få en pojk, känns som en bra avslutning på barnafödandet.Och Jag tror minsann att min käre make har vuxit en hel meter, hehe
    Så sant. Men man vill ju att allt ska klaffa. Det kommer det ju antagligen inte göra ändå. Linus kommer storskrika (till skillnad från sin bror som somnade under sitt dop ) Lucas kommer att springa omkring. Men så får det ju vara när man har barn.
    Hehe, jag förstår att han är stolt
    thelifesaviour skrev 2009-05-09 19:59:27 följande:
    Jag vet inte riktigt vad vi är ute efter, vad har ni stående? :) Har bara snöat in mig på att jag vill ha en vagga, haha. Vilken mysig dag ni verkar ha haft!
    Vi har en sån variant med en korg på en "vaggfot" eller vad man ska kalla det. Den är jättemysig och han har sovit jättebra i den. Den är ju lite större så det är ingen de växer ur efter bara nån månad eller två heller. Finns massa bilder längre bak i bilddagboken
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-09 20:10:42 följande:
    Hur länge har han kunnat ligga i den?
    Han skulle kunna ligga i den nu också om vi la han där
    Apipoulai skrev 2009-05-09 19:48:09 följande:
    Oj, är det bara fyra veckor kvar. :o
    Japp, 4 veckor kvar idag
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-09 20:34:09 följande:
    Aha! Jag vet inte, så svårt att välja sovplats. :) Iofs så lär han/hon mest sova i vår säng.
    I så fall rekommenderar jag ett snuggle nest. Det är helt ovärdeligt när man har bebisen hos sig. Då kan man slappna av och inte vara rädd för att lägga sig på bebben. Det är som en liten säng som man lägger i sängen. Med nattlampa för amning också. Helt perfekt!
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-09 21:12:13 följande:
    Ja, det har vi funderat på också. Men snarare att göra ett eget..
    Jag tycker det var toppen! Jag kände mig mycket tryggare när vi hade den.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-10 10:21:02 följande:
    Det gjorde våra med Fanns liksom inga tvivel. Tror det är typiskt pojkar!Linus slängde fram sin mitt på skärmen och vi sa"Oj, där kom en arm". Hon bara tittade på oss och sa "Det där var ingen arm". Patrik växte en hel del då Han försökte olla skärmen
    Haha, ja det ska börjas i tid
  • JePaLuLi
    playmate86 skrev 2009-05-10 11:01:15 följande:
    vet någon om vart man kan få tag i tröja/linne som det står bebis på nere på magen som töjer sig?? letat som en galning efrter sådan
    Det finns massor överallt.
    Googla på bebiströja så får du upp massor med sidor. Tänk på att de är ganska stora bara. Jag tog min vanliga storlek men den var som ettt tält.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!