Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-05-10 23:05:43 följande:
    När ja prata me förlossningen häromnatten så sa barnmorskan att vissa känner tex bara av värkarna ner i benen så ja är välldigt nyfiken på hur ja kommer uppleva det hela...Å kommer vattnet gå först, kommer ja få dras me värkar drygt länge eller kommer allt gå snabbt.... kommer det göra skiiitont eller kommer det va "skönt"Ja många frågot kan man ställa innan å inte en ända går att få svar på förens efteråt
    Jag kände mest av värkarna i ryggen.
    Spännande nu så här nära inpå, man har massa frågor som ingen kan svara på

Båda mina förlossningar var så olika som de kan bli. Lucas började med värkar. Hade pinvärkar hur länge som helst, inget hände... Det tog över ett dygn och jag fick krysta i nästan 3 timmar. (Det normala är ca 20 minuter). Det avslutades med sugklocka pga att de slarvade och inte hade tömt min urinblåsa så han fastnade...

Med Linus gick vattnet här hemma. Värkarna ökade som bara tusan. Kurvan pekar rakt uppåt. Vi är inskrivna på fl 5,10. Var ensamma i rummet nästan hela tiden. När bm kom in och frågade om jag ville krysta var huvudet halvvägs ute. Två krystningar senare var han född. (7,44)

Skulle helst haft en kombination av dessa. Det var jobbigt när det var så långdraget, men också jobbigt när det gick så fort och kroppen inte riktigt hängde med.
    Men man kan ju inte få allt och jag har ju världens sötaste pojkar så det är värt allt och lite till! {#lang_emotions_heart}

Idag ska vi till BVC med lilleman. Det är alltid lika spännande! Han ska få sina sprutor Inte lika kul...
    Nästa gång är det läkarbesök för båda. Lucas ska på 18 månaders kontroll och Linus på 6 månaders kontroll. Perfekt att ta det samtidigt
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 09:10:50 följande:
    även hört med att P-spruta ska vara värdelöst om man sen vill skaffa barn efetrsom man kan få så kraftiga hormonrubbningar att ägglossningen helt kan utebli. Min förra bm vägrade sätta p-spruta på mig efetr att jag fått william pga detta.
    Det är så svårt med preventivmedel tycker jag. Jag vill absolut inte fylla min kropp med mer hormoner. Hade p-stav förut och det funkade väl ganska bra, men när vi bestämde oss för att vi ville ha barn så tog det ganska lång tid innan det tog sig...
    Nu knaprar jag piller och får väl fortsätta med det antar jag, vill inte ha spiral heller...
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 09:32:50 följande:
    japp kladdkaka kvar här med från igår...***ger mig en liten fanfar*** Tuddeliduuu..Informerar alla om att min son har från och med detta klockslag sovit KONSTANT i 12 timmar utan avbrott.
    Vad skönt!
  • JePaLuLi
    JePaLuLi skrev 2009-05-11 09:35:58 följande:
    Vad skönt!
    Lucas postade innan jag var klar
    Han är så hjälpsam
    Duktiga Wille skulle jag ju också skriva!!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 09:38:51 följande:
    ja jag klagar inte direkt.. får väl se när han känner för att vakna till sömntutan.
    Nej det förstår jag.
    Lucas sov så igår. Alla andra var vakna, men han sov och sov. I sitt rum, i sin säng Helt underbart!
  • JePaLuLi

NU har vi kommit hem från BVC. Liten var jätteduktig och skrek bara precis när sprutorna skulle in. Mamma hade mest lust att gråta Fy vad hemskt det är! När de har fått en och man tycker att det gör tillräckligt ont så ska de få en till. Som dessutom gör MYCKET ondare. Usch och fy!
    Nu sover han gott i alla fall. 7070 gram och 67,5 cm lång!

• JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-11 11:08:32 följande:
    hahah Tedde fråga om han skulle komma hem igår när ja berätta att ja hade lite blodstrimmor i flytningarna
    Haha så var Patrik med. Och så fort jag ojade mig och hade ont så undrade han om det var dags
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-11 11:40:31 följande:
    ja om ja råkar hålla mig på magen när ja säger aj eller att ja har ont så växer ögonen å det kommer ett "har du värkar" söta e dom!
    Ja, men tur att de är så. Det visar ju bara hur söta och kärleksfulla de är. Fina karlar vi har hittat oss
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 11:41:52 följande:
    hahahaha Daniel kom inspringandes i sovrummet en natt som en jävla skjuten råtta o skrek " Va va är de dags va ska jag göra, vadå vadå??" när jag ropade på honom för att jag hade halsbränna.. stackaren...
    Haha, ja det är inte lätt att stå på andra sidan skulle jag tro. Det är nog betydligt jobbigare än att vara inne i det själv.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 12:21:55 följande:
    han såg väl kanske dina tafatta försök att komma ner till vaden (hur lätt det nu är med en bulle stor som en luftballong mitt på magen)heheheeh nä vars, tur var väl det så du slapp ligga o ha ont längre än nödvändigt...Tror min son tar sig lite friheter ibland..Frågade honom om han va hungrig?? Han tittade storögt på mig, säger KAKA och springer till skafferiet och tar sig (förvisso) en majskrok... tror han är van nu efter sin magsjuka att han får det han vill ha..
    De lär sig fort de små liven
  • JePaLuLi

Sjukhuset kostar väl 80:- per dygn har jag för mig.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!