VI från Linköping Del 3!!!!
Fru T skrev 2009-05-10 23:05:43 följande:
När ja prata me förlossningen häromnatten så sa barnmorskan att vissa känner tex bara av värkarna ner i benen så ja är välldigt nyfiken på hur ja kommer uppleva det hela...Å kommer vattnet gå först, kommer ja få dras me värkar drygt länge eller kommer allt gå snabbt.... kommer det göra skiiitont eller kommer det va "skönt"Ja många frågot kan man ställa innan å inte en ända går att få svar på förens efteråtSpännande nu så här nära inpå, man har massa frågor som ingen kan svara på
Båda mina förlossningar var så olika som de kan bli. Lucas började med värkar. Hade pinvärkar hur länge som helst, inget hände... Det tog över ett dygn och jag fick krysta i nästan 3 timmar. (Det normala är ca 20 minuter). Det avslutades med sugklocka pga att de slarvade och inte hade tömt min urinblåsa så han fastnade...
Med Linus gick vattnet här hemma. Värkarna ökade som bara tusan. Kurvan pekar rakt uppåt. Vi är inskrivna på fl 5,10. Var ensamma i rummet nästan hela tiden. När bm kom in och frågade om jag ville krysta var huvudet halvvägs ute. Två krystningar senare var han född. (7,44)
Skulle helst haft en kombination av dessa. Det var jobbigt när det var så långdraget, men också jobbigt när det gick så fort och kroppen inte riktigt hängde med.
Men man kan ju inte få allt och jag har ju världens sötaste pojkar så det är värt allt och lite till!

Idag ska vi till BVC med lilleman. Det är alltid lika spännande! Han ska få sina sprutor
Nästa gång är det läkarbesök för båda. Lucas ska på 18 månaders kontroll och Linus på 6 månaders kontroll. Perfekt att ta det samtidigt