Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-05-11 12:58:25 följande:
    precis sgi försvinner om man inte skyddar den genom att vara inskriven på ams hela tiden eller att jobba eller ta fp eller ennan inkomst 5 dagar i veckan efter barnet fyllt 1 år.Sgi innebär även sjukdomsbegrundad inkomst vilket innebär att blir du sjukskriven om du inte "skyddat" din sgi kommer även den hmna på lägstanivå..är inte 100% på detta men så som jag fått till mig genom FK när jag va på möte med dom o fick info..fick papper från FK om att de höjt min sgi med 9000kr/år, jaha, tacka för den..
    Det stämmer. Har man inte skyddat sin sgi så åker den ner till lägsta nivån...
    Gött att få höjt ju
    Familjetrollet skrev 2009-05-11 13:00:39 följande:
    sprutor är aldrig skoj oavsett åldernMarayahsnygg vagn du köpte till filip
    Nej verkligen inte. Jag tycker det är värre ju äldre de blir eftersom de blir mer medvetna. Blir nog bättre när de förstår på ett annat sätt och man kan förklara för dem.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 14:21:36 följande:
    helt galet att det ska kosta för en sån sak...
    Tänkte just säga detsamma!
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 14:40:11 följande:
    *suck* fick äta kladdkaka med grädde istället för att sova...
    Oj vad synd det är om dig
    Jag vill också ha kladdkaka!!!
    Men jag fick iaf sova lite  Det är såå skönt att de är synkade och sover samtidigt.
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-11 16:29:41 följande:
    Playdoh-lera, pussel, kritor, målarbok kanske. Det beror ju på vad hon tycker om att göra
    Det var bra tips, tänkte också på nåt sånt!
    playmate86 skrev 2009-05-11 17:57:55 följande:
    nu finns det ul bilder i mitt bildgalleri titta om ni vill
    Vad mysigt!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-11 18:25:10 följande:
    ja försöker övertala min man om att färdknäppar är bra men han skrattar bara åt mig...
    Hahaha. Det är ju värt ett försök Även om min bm sa att man behöver göka 4 ggr på kort tid för att det ska ge nån verkan.
    Visserligen hade vi sex innan det satte igång med Linus så kanske att det funkar om bebis är redo
    Beklagar sorgen också, det är aldrig roligt när ens nära går bort. Även om man inte har nån direkt bra relation...
  • JePaLuLi

Ja usch ja, det är jobbigt att förlora nån oavsett vem det är.

Det går bra, nu börjat jag se slutet i alla fall
    På onsdag ska jag på konsultation angående blommor och nästa tisdag kommer hår- och makeupartisten hit och ska provsminka och titta på frisyrer.
    Tack, vad snällt sagt! Jag vet faktiskt inte. Jag tycker att det är lite krångligt, även om jag aldrig har haft problem med det. Patrik vill gärna att vi tar mitt, han tycker det låter tuffast på pojkarna sen när de blir hockeyproffs
    Hur går det med flyttpackningen? Det är roligare att packa upp

• JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-05-11 19:46:12 följande:
    jag valde makens efternamn då det bara fanns 5 med det efternamnet då i hela sverige.fast idag är vi 7 st med det efternamnet.stora tösen fick makes efternamn redan vid födselnfår man fråga villket land ditt efternamn kommer ifrån?jag gillar ovanliga efternamn.mitt förra var ett av de vanligaste efternamnenvad mysigt att få prova olika frisyrer och smink
    Ja det är lite roligare med ovanliga efternamn. Det är bara vår släkt som heter så nu... Det kommer från Ungern.
    Båda pojkarna har ju redan mitt efternamn så det enklaste är väl att Patrik byter helt enkelt

Ja det ska bli jättespännande! Ska skicka iväg grabbarna och bara bli ompysslad!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-05-11 21:27:16 följande:
    Nu vet ju inte jag vad Patrik heter i efternamn, men jag håller med om att ditt låter bättre på ett hockeyproffs. Var kommer ditt namn från förresten?
    Han heter Axelsson.
    Det är ju lite roligare att heta nåt som inga andra heter visserligen...
    Det kommer från Ungern.
  • JePaLuLi
    LillaLilli skrev 2009-05-12 08:55:37 följande:
    tjena. jag är med från Linköping ;D
    Hej och välkommen
  • JePaLuLi

Jag har två pojkar, födda -07 och -08.

• JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 10:39:42 följande:
    ja jag förstår då inte kritiken som riktas eller riktades mot lambohov, eller så bor vi bara i rätt ände av smeten...här är det hur lugnt som helst, aldrig ett liv i något hus, det värsta vi vart med om är våra grannar som hade fest o då satt de ute en kväll o pratade o skrattade o spelade lite musik till kl 02, inget vi stördes av direkt.. alla bilar får vara ifred, det är alltid rent o fint i området o mycket barn som springer o leker hela tiden..
    Fast Patrik sa att det beror helt på vart man hamnar. Det är samma här, vi trivs jättebra och har det lugnt och skönt här med många barnfamiljer och supertrevliga grannar. Sen finns det ju andra delar i Skäggetorp som jag aldrig ens skulle överväga att bo på. Är så glad att vi fick lägenhet här i den "bättre" delen.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!