Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

va dött det bidde...

• Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-05-07 17:31:49 följande:
    Vem är det som är närmast BF i tråden? Är det Fru T?
    tror det, men kolla länken i förtexten annars.. men tror det ligger så att först ut är fru T, sen dinana, sen jag o sen rullar det på med flera..
  • Firstandhappy

ja eller först var väl egentligen LittleMee men hon är ju inte aktiv längre..

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-07 17:54:19 följande:
    Bebis ÄR fixerad å sparkade traditionsenligt på bm är beordrad att käka värktabletter va 6e timma, för ont får ja inte gå runt å ha...
    jippiii so far so good... bara knapra piller o vänta nu då..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-07 18:00:29 följande:
    Hahaha Cristine sprang runt å visa mig hur ja skulle bete min vid värkar hon va lite söt å såg helt galen ut... syntes att hon jobbat vid förlossningen i 25 år tidigare
    hahahaha hon är för söt... fy fan i 25 år?? kan man inte tro om henne, tycker inte hon ser så gammal ut..
    nä jag verkligen avgudar henne på alla sätt o vis.. vi skrev förlossningspapper o grejjer idag o pratade om förlossning o allt annat runt omkring, om barnvakt var fixad o väskan packad o så.. fick beröm för att jag var otroligt välförberedd o smart..{#lang_emotions_innocent}
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-07 18:13:01 följande:
    ja vi funderar me på hur gammal hon är, får inte ihop det riktigt... Tedde undra om hon va med vid förlossningar nåt å då sa hon att hon slutade på förlossningen för 10 år sen efter att jobbat skift i 25 år... Så ja får inte ihop det alls, hin ser ju jätte ung ut! men kolla Tedde inte fan ser han ut att va 43... Vi snacka en hel del om förlossningen å mina känslor inför bedövningar å sånt... å Teddes ansvar att peppa å sånt där.. Å att det är så svårt att förbereda sig för nånting som ingen kan förutse osv..
    nej det gör han verkligen inte... skulle väl gissa på en ca 35 eller nåt..
    skulle nog satsa på att hon va nåt sånt med men det stämmer ju inte..
    Nä förbereda sig går nog inte, kan inte jag heller trots att det är andra gången..
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-05-07 18:54:07 följande:
    Karln vet vad som behövs här hemma. Idag hade jag en ny förpackning Piggelin i frysen när jag kom hem, den som tog slut igår. Han är klok han.
    mycket klok människa o vet han hur mycket livet är honom kärt så är det bäst för honom att han slänger in en packe piggelin i min frys med..
    Familjetrollet skrev 2009-05-07 19:13:32 följande:
    ang pappret är vad du ev är orolig för,vilka smärtmetoder du önskar osv.jag kan lova att din man lär få höra "fina "ord från dig under förlossningen.jag bad ena sköterskan fara åt helvete.men så var hon ju inte klok heller för den delen.sista förlossningen blev ett totalt fiasko.låg och skrek i 4 timmar till ingen nytta,jag bad om kejsarsnitt då jag led som 17.smartskaftet hade satt fel dos på droppet.så när läkaren kom in och satte rätt styrka så var allt klart på 5 minuter.bm på efterkontrollen undrade oxå vad jag hade haft för inkompetenta personer på förlossningen. när vi väntade stora tösen hade vi en underbar bm tant och en jättebra tant på förlossningen.den förlossningen tog bara 1 timme
    fast alla gör inte det... hade en djävulsk förlossning men frågade min sambo istället om hur han mådde och om han ville sätta sig ner.. trivdes inte alls med min bm men sa inte ett ont ord till någon eller svor en endaste gång under hela tiden..
    Familjetrollet skrev 2009-05-07 19:15:41 följande:
    vad snällt av honom.män ska sättas på plats*skratt* när jag var gravid så var jag rena jävulen ibland.maken säger att vi kvinnor har det lätt när vi är gravida,och att det är synd om männen som får stå ut med oss under graviditeten*haha*
    och ja din man har rätt... vissa kvinnor borde tamigtusan låsas in o förbjudas vistas ute bland folk när de blir gravida pga deras beteende...
    thelifesaviour skrev 2009-05-07 19:18:11 följande:
    Haha, han har det nog inte så svårt faktiskt. Jag har inga särskilda behov, i a f inte än. Och på plats behöver han inte sättas, han är så fin så fin och finns alltid här för mig. :)
    hahahaha samma här, kommunikation o samspelhet ligger till grund..
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-05-07 19:30:01 följande:
    här är det kakbak för fullt Har just kört in en plåt havrekakor i ugnen! Imorgon blir det till att storstäda hela huset efter jobbet, ska bli intressant att se om det står kvar under all röra Sen blir det kalas hela helgen Först släktkalas på lördagen och sedan mini-barnkalas på söndagen! Sambon fyller år på lördag och lilla nellie blir 3 år på söndag. Hjälp! Min lilla bebis börjar bli en stor flicka Hoppas verkligen på lite bättre väder. Vet att Nellies mormor och morfar har köpt en studsmatta åt Nellie och då är det ju lite trist om det spöregnar hela helgen så att vi inte kan skruva upp den.....
    ahh stackars barn om det blir så..... ha en matta som man inte kan utnyttja..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-07 20:22:06 följande:
    Har en påse till dig med
    Gullig du är... ja nu får den gärna komma, faaaan va ont jag har o trött på att ha ont..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-07 20:28:36 följande:
    I know that feeling. Fan vad drygt det är. Jag gick ju och var öppen 4 cm i en månad också och kände mig väldigt snuvad på konfekten när jag trodde att det var på G
    ahhhhhh jag skulle dööööö..
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!