Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Mizzz skrev 2009-05-08 09:28:19 följande:
    Den måste det ju tilläggas att det som aftonbladet skriver om är statistik, inget annat.. Alltså att man funnit att mammor som mår illa i höger utsträckning får smartare barn (OBS inte 100%).. Men det kan ju lika gärna hänga ihop på ett helt annat sätt.. Men siffrorna är ju baserade på verkligheten och stämmer, sen finns det ju hittills inget som säger att det är just illamåendet som för det hela så...
    precis så jag tänkte....
  • Firstandhappy
    Mizzz skrev 2009-05-08 09:35:11 följande:
    Jag har en teori om att man mår med illa om man inte sysselsätter sig så mycket.. Tex när jag var gravid de första veckorna med Linus så var jag i Kanada, hade jätte mkt för mig, mådde inte de minsta illa. Men första gången (gjorde abort då) så hade jag INGET för mig och mådde så otroligt illa att jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Kanske kan man koppla samman det med stress? Så kanske har det med att göra hur stressad man är, är man väldigt stressar innan så lär man inte bli mindre stressad sen och man får därmed mindre tid för barnen. Aja, som sagt, bara en teori tagen från luften!
    nää, inte för min del, hade fullt upp både med wille o nu med molgan, med wille var det kalaslugnt, blev bara illamående när jag inte fick äta DIREKT eller åkte tunnelbanan, med molgan mådde jag skitilla ganska ofta men jag hade precis lika mycket att göra..

Jag tror... att alla människor producerar olika mängder med hormoner per graviditet vilket kan hänga samman med illamåendet, vilket gör att en graviditet kan resultera i helt uteslutande av illamående varav nästa graviditet kan omfattas av massivt illamående även om det skulle visa sig vara samma kön och att man bär på barnet under liknande omständigheter som under första graviditeten.
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-05-08 09:39:14 följande:
    vad sött.börjar din man 2bygga bo"oxå nu inför förlossningen?min make sa att jag var tidigt ute när jag fixade sängen 1 månad innan bf.tösen tittade ut i v 37+4. likadant var det när vi fixade nya lyan när jag gick över tiden med lillan.maken sa att jag skulle föda den natten.jag sa nää.men shit vad min make har rätt!han har haft rätt 4 av 4 gånger.han är verkligen synsk ibland så det är otäckt.han hade nån gammal släkting som var likadan.de tog alltid rätt ang kön,att nån var gravid innan personen i fråga visste det själv.maken ser det i ögonen säger han
    min mormor har prickat in 20 barn med rätt kön innan de va födda, men.... med mig fick hon fel, sa direkt att jag skulle få en flicka men 3d-ul visade pojke..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-08 09:42:10 följande:
    Så söt. Han provkör den och längtar efter dottern som ska ligga där  Det gjorde Patrik med. Första gågen han körde vagnen med våran son i var det en operhört stolt pappa som körde Det är det visserligen nu också när han ger sig ut med grabbarna! Det lyser om dem alla tre och det värmer i hjärtat! Men jag saknar den där första stunden på BB när man bara är så otroligt stolt och lycklig och allt är som en rosa bubbla. *längtar tillbaka*
    oh önskar jag kunde se tillbaka på bb tiden så.. jag låg mest o grät och undrade va fan jag hade gett mig in på...
    Kommer nog bli bättre den här gången..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-08 10:14:02 följande:
    jag har så många runt om mig där det absolut inte blivit som dom trott, inte änns med barn nr 2... jag tar en dag i taget å låter allt bli som det blir... (sen kan man ju självklart ha bilder framför sig hur man skulle vilja att det skulle se ut)
    precis, bara för att man har ett eller flera barn innan så vet man inte så mycket bättre för det... trust me I know..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-08 10:22:40 följande:
    Jag var på seans när jag väntade Lucas. Trodde inte alls på sånt, men hon sa så mycket som verkligen stämde och som hon absolut inte kunde ha vetat om... Hon sa dessutom att mitt första barn skulle bli en pojke och att vi skulle få en till tätt efter. Dock sa hon att det andra barnet skulle bli en flicka... Innebär det att Linus kommer bli transa?
    precis... alltid hört samma, att första ska bli en pojke o andra en flicka... fast jag tycker det är wille som är lite feminin..
    Skorpan08 skrev 2009-05-08 10:24:26 följande:
    eller homosexuell?
    ahh det med...
    Marayah skrev 2009-05-08 10:23:59 följande:
    Ewa: Måste se till att ta en dejt så du får tillbaka din sele. Den funkade fin fint faktiskt!! Tack för att du lånade ut den!!
    absolut, skönt att det fungerade... var så lite så, använder den inte särskilt mycket just nu iallafall..
  • Firstandhappy

Ohhhhh jag har sån HEMINREDNINGSÅNGEST... vill göra om men vet inte huuuur..

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-08 10:30:43 följande:
    Wille bryr sig bara lite om sitt yttre, inge fel me det
    o gillar schlager, o skakar rumpan när han dansar, o flörtar mest med pojkar..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-08 10:32:37 följande:
    Ja ska övertala mannen å åka å köpa färg te köket, han har lovat att tejpa lister å så så ja slipper krypa på golvet iallafall Skulle vilja åka te ikea å köpa köksbord å stolar me men ja tror inte han vill lägga pengar på det just nu men ja kanske kan få dit han å kika iallafall
    funderar med på färg till köket, men egentligen är dom tapeterna vi har där bra, vill ju ha det gammla lite chabby chick där så då fungerar grått bra.. ska måla om bordet sen vad det lider men inte just nu..
    mest ångest över vardagsrum o sovrum...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!