Mizzz skrev 2009-05-08 09:35:11 följande:
Jag har en teori om att man mår med illa om man inte sysselsätter sig så mycket.. Tex när jag var gravid de första veckorna med Linus så var jag i Kanada, hade jätte mkt för mig, mådde inte de minsta illa. Men första gången (gjorde abort då) så hade jag INGET för mig och mådde så otroligt illa att jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Kanske kan man koppla samman det med stress? Så kanske har det med att göra hur stressad man är, är man väldigt stressar innan så lär man inte bli mindre stressad sen och man får därmed mindre tid för barnen. Aja, som sagt, bara en teori tagen från luften!
nää, inte för min del, hade fullt upp både med wille o nu med molgan, med wille var det kalaslugnt, blev bara illamående när jag inte fick äta DIREKT eller åkte tunnelbanan, med molgan mådde jag skitilla ganska ofta men jag hade precis lika mycket att göra..
Jag tror... att alla människor producerar olika mängder med hormoner per graviditet vilket kan hänga samman med illamåendet, vilket gör att en graviditet kan resultera i helt uteslutande av illamående varav nästa graviditet kan omfattas av massivt illamående även om det skulle visa sig vara samma kön och att man bär på barnet under liknande omständigheter som under första graviditeten.