Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

playmate86 skrev 2009-05-10 21:08:06 följande:
    Familjetrollet jag vet hur det är att ha sådan mens de tre första dagarna för mig fiuck jag bo på toa skönt att slippa det nu när man ä'r gravid. dock lyckades jag stoppa min mens förr med p-spruta tack vare hormonerna blödde jag lite första månaden sen inget alls. annars kan du prova några tabletter som finns på recept som heter tranon och dem är kanon. ska man ta två styck trte gånger om dagen var 6 timma ca och gör man det blöder man nästan nada hela den dagen.... och tar man bara på morgonen så lugnar den ner mensen radikalt
    har haft p-spruta och det var det värsta prev.medlet jag har haft
    Fru T skrev 2009-05-10 21:40:06 följande:
    appropå blod så tror ja min slempropp börjat släppa
    ååh vad spännande.
    Mandarin skrev 2009-05-10 21:17:18 följande:
    Tableter i all ära, är det inte bättre att låta kroppen sköta det naturligt.var tar allt blöd vägen som skulle kommit ut men ej gjorde det?
    tycker jag oxå.har oxå funderat vart mensen tar vägen om de stoppas lite av tabletterna.jag tar bara medecin om det verkligen behövs
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-10 23:27:20 följande:
    Kan någon förklara för mig varför veckorna blir längre å längre nu?
    har inget svar,men du ska veta hur långa dagarna är när man går över tiden.håller tumarna ännu för dig.

vad ska ni hitta på idag?här ska jag nog få med maken till stan då han är ledig.
  • Familjetrollet

jaha då var denna dag förstörd.nån idiot har stulit stora tösens cykel under sen kväll/natt!

är så jävla trött på detta område!tösens cykel var gammal och risig men hon älskade sin cykel.imorse skulle hon cykla som vanligt och då var cykeln stulen!

kan inte folk ge fan i andras saker nångång!nu är tösen jätteledsen då hon inte kan cykla till och från skolan och till sin kompis

dumt nog har vi ingen bild på cykeln.hittar vi cykeln så kommer vi ta hem den direkt.hittar vi cykeln låst så blir det poilsanmälan då cykeln är stulen!

dinana skrev 2009-05-11 07:31:43 följande:
    usch ja, eller det är ju bra om man kan gå så länge som möjligt med bebisen.jag funderar lite på vilken tid jag skulle till bm idag, för har skrivit upp två olika tider nämligen och det gör mig lite förvirrad. men antar att den senare tiden är den jag skall gå på. men ändå liksom. det trista är att om man ringer till kvinnohälsan så ber de en att återkomma mellan 8.30-9.30 och det är ju lagom kul om man nu har en tid hos dem vid 9. *hihi* jaja. får ringa och kolla då i alla fall.
    kan du inte ringa och kolla villken tid det är?
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-05-11 07:34:50 följande:
    jag helammade nellie i 6 månader och sedan ammade jag typ morgon och kväll (och hundra gånger per natt) fram tills hon var 10 månader.Och jag fick tillbaka mensen typ 1 år efter förlossningen
    villken tur du hade.jag fick min mens tillbaka ca 2 månader efter varje barn.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-11 12:22:59 följande:
    Usch önskar att man hade vaknat upp till en bättre dag. Gråter hela tiden och så har vi avbokat ul-tiden och ringt bm och meddelat. Eller rättare sagt, sambon fick ringa för jag klarade inte av det. Tankarna snurrar för fullt idag och det känns som att med våran "tur" så kommer det aldrig att gå vägen igen. Och Lucas ligger nu och sover med värsta fläskläppen! Vet inte riktigt vad han pysslade med men jag misstänker Liams skateboard. Var inne och hämtade grejer på toaletten och får höra honom börja illtjuta och springer ut, möts av en väldigt blodig Lucas. Snabbt in på toaletten för att torka bort blodet för att se vart det kom ifraån. Ett fint jack i överläppen och så ser det lite konstigt ut vid ena framtanden så vi har tid hos tandläkaren i em för koll. Ewa - duktig Wille!
    avbokade inte sjukhuset tiderna?vi behövde inte ringa och avboka då sjukhuset gjorde det.många styrkekramar till er
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-11 11:33:45 följande:
    NU har vi kommit hem från BVC. Liten var jätteduktig och skrek bara precis när sprutorna skulle in. Mamma hade mest lust att gråta Fy vad hemskt det är! När de har fått en och man tycker att det gör tillräckligt ont så ska de få en till. Som dessutom gör MYCKET ondare. Usch och fy! Nu sover han gott i alla fall. 7070 gram och 67,5 cm lång!
    sprutor är aldrig skoj oavsett åldern

Marayah

snygg vagn du köpte till filip
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-11 10:30:03 följande:
    Jag måste få be er om hjälp tjejer:Vi firar 2-årig bröllopsdag snart och det är ju pappersbröllop. Det jag behöver hjälp med är tips på en rolig "papperspresent". Det står helt still i mitt huvud.
    skoj.vi glömmer alltid bort att fira vår bröllopsdag*skratt*
    kanske en papperskopia på dig i full stl på dig till maken kan vara nått?
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-05-11 08:59:19 följande:
    Familjetrolletja p-spruta var det värsta jag någonsin haft med om man bortser attt den ett bra tag tog bort min mens. men fick jobbiga biverkningar ökade i vikt med 35kg bara så där, gick från att ha 75b till att nu ha 85H och plus att jag fick en trombos som satte sig vid hjärtat allt det tack vare depo-provera Alltså p-spruta
    jag hade blödningar hela tiden och mådde skit av sprutan.fick rejäl depression av den.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-11 08:37:52 följande:
    Usch vad trist med cykeln! Hoppas att den dyker upp snart igen. Har ringt till KH nu och de skall ringa upp runt niotiden. Kör på att det är den senare tiden som jag skall vara där annars får jag ju avboka tiden vid nio. Finns ju inget annat att göra. Molly är hemma från dagis idag och sambon kunde inte få ledigt på förmiddagen så jag får vara hemma och pyssla om lilltjejen så länge. Skulle sova nu, men vet inte om jag vågar sova när M är hemma. Får halvsova lite så länge.
    ja tösen blev jätteledsen.att hitta en jättebilligt cykel akut är totalt hopplöst.alla beg cyklar är ju svindyra
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-11 13:04:56 följande:
    Finns inte så stora papper! Annars hade det varit nåt för han att ha i lastbilen som sällskap, hihi
    synd.har du kollat med olika tryckerier vad de kan ha för skoj i papper?
    JePaLuLi skrev 2009-05-11 13:04:17 följande:
    Det stämmer. Har man inte skyddat sin sgi så åker den ner till lägsta nivån...Gött att få höjt ju

Nej verkligen inte. Jag tycker det är värre ju äldre de blir eftersom de blir mer medvetna. Blir nog bättre när de förstår på ett annat sätt och man kan förklara för dem.
    kan bara hålla med.ju större de blir ju mer ont tycker de sprutan gör.stora tösen är rätt härdad efter alla blodprov och sövningar vid opertationerna.själv mår jag illa bara vid synen av en nål
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!