Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-05-11 13:31:10 följande:
    lunch lagad o intagen, jippiiii för att sonen äter igen, nu ligger mr i sängen o ska sova middag, funderar på att göra honom sällskap..
    duktig pojke
    Maria84 skrev 2009-05-11 13:06:49 följande:
    Nej de avbokade dem inte. Kanske de hade gjort om vi bett om det men det var inget som fanns i tankarna då. Ska ringa kuratorn idag med och säga till att vi tillåter dem att lägga honom i Lilla Skeda i minneslunden där.
    okej.ni har valt en fin plats till er lilla ängel.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 14:21:36 följande:
    helt galet att det ska kosta för en sån sak...
    kan bara hålla med.en begravning kostar ju knappt det.
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 14:40:11 följande:
    *suck* fick äta kladdkaka med grädde istället för att sova...
    det som är så gott
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 18:29:46 följande:
    va fan??? säger han nej till sex?? konstig människa.. gör förvisso min med men tror han hör ironin i min röst när jag föreslår att vi ska använda hans *pip* som hävstång när jag inte kan vända mig.. hahahahahaha
    haha den var bra.när vi väntade stora tösen så försökte vi ha sex nån månad innan hon föddes.men jag hade så stor mage att vi tillslut låg och skrattade istället då vi inte kom på nån bra ställning*skratt*
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-11 18:32:58 följande:
    Hahaha. Det är ju värt ett försök Även om min bm sa att man behöver göka 4 ggr på kort tid för att det ska ge nån verkan. Visserligen hade vi sex innan det satte igång med Linus så kanske att det funkar om bebis är redo Beklagar sorgen också, det är aldrig roligt när ens nära går bort. Även om man inte har nån direkt bra relation...
    även om man inte har setts mycket så kan sorgen vara riktigt svår.när sonens farfar gick bort så blev det en rejäl chock för alla.trots att jag inte träffade sonens farfar ofta så blev jag jätteledsen då han var en av de finaste människor jag har mött.

hur går det med bröllopförberedelserna?ska du behålla ditt fina efternamn?
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-11 19:31:03 följande:
    Ja usch ja, det är jobbigt att förlora nån oavsett vem det är.Det går bra, nu börjat jag se slutet i alla fall På onsdag ska jag på konsultation angående blommor och nästa tisdag kommer hår- och makeupartisten hit och ska provsminka och titta på frisyrer.Tack, vad snällt sagt! Jag vet faktiskt inte. Jag tycker att det är lite krångligt, även om jag aldrig har haft problem med det. Patrik vill gärna att vi tar mitt, han tycker det låter tuffast på pojkarna sen när de blir hockeyproffs Hur går det med flyttpackningen? Det är roligare att packa upp
    jag valde makens efternamn då det bara fanns 5 med det efternamnet då i hela sverige.fast idag är vi 7 st med det efternamnet.stora tösen fick makes efternamn redan vid födseln

får man fråga villket land ditt efternamn kommer ifrån?jag gillar ovanliga efternamn.mitt förra var ett av de vanligaste efternamnen

vad mysigt att få prova olika frisyrer och smink
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 19:42:22 följande:
    brukar vara samma här, blir mer skratt än sex, men tur att man kan ta det så och inte göra en stor grej av det...
    ja det komiska var att både jag och maken var rejält sugna men inte fick till det nått vidare.tur att man kan skratta åt det under själva "akten"

skönt att man har en man som respekterade att man mådde dåligt och inte klarade av sex under större delen av graviditeten
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-11 19:03:33 följande:
    tyvärr tror ja inte det ger nå vidare resultat då vi INTE är kända för att föda tidigt i vår släkt
    då får ni köra på oftare så det kanske kommer igång.vissa säger att sex inte påskyndar /startar en förlossning.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-05-11 17:57:55 följande:
    nu finns det ul bilder i mitt bildgalleri titta om ni vill
    villken söt liten bebis.
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-05-11 19:58:32 följande:
    precis så tror BM att det kommer bli för mig också...Med Nellie hade jag värkar i över ett dygn och hade då bara öppnat mig 5 cm. Så BM tog hål på fosterhinnan och jäklar vad det satte fart! Tog typ 30 min så var jag fullt öppen och krystade för fullt till allas stora förvåning....Så läkaren som jag pratat med uppe på NIKE mottagningen säger att jag verkar ha en väldigt effektiv livmoder och att man som omföderska ytterst sällan har den långdragna latensfasen. Därför tyckte hon att jag skulle ställa in mig på en MYCKET kortare och intensivare förlossningen den här gången.... hmmm.
    på mig hjälpte det inte när de stack hål på hinnan.jag var helt öppen men vattnet hade inte gått.slutade med att en läkare kallades in efter 4 timmar.då hade jag skrikigt för mitt liv i ca 4 timmar helt i onödan pga en inkompetent sköterska hade satt fel dos på droppet
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-11 20:35:14 följande:
    Ja det är lite roligare med ovanliga efternamn. Det är bara vår släkt som heter så nu... Det kommer från Ungern.Båda pojkarna har ju redan mitt efternamn så det enklaste är väl att Patrik byter helt enkelt Ja det ska bli jättespännande! Ska skicka iväg grabbarna och bara bli ompysslad!
    då får du passa på och njuta medans du blir ompysslad
    Apipoulai skrev 2009-05-11 23:00:56 följande:
    Okej det avgjorde saken, ditt namn är bättre. =)Vi har/hade båda ovanliga namn, så det blev en dragkamp. Bådas var unika, dvs ingen annan släkt heter något av våra namn.Nu heter vi båda mitt efternamn. =) Vi argumenterade för våra namn in i det sista. Dagen innan vigseln överraskade han mig med att säga att han tar mitt namn. =,) (Jag kunde förlikat mig dubbla efternamn, men inte han.)
    vad fint av honom.vi är två familjer(makes syster) med vårat efternamn
    dinana skrev 2009-05-11 21:03:43 följande:
    Vill ha onsdag!!
    det kan jag förstå,har du gått ner nått i vikt?

ush hur ska man orka allt idag?fick inte sova inatt pga studenter som vrålade och levde fan i evigheter utanför sovrummet.bara 16 långa dagar kvar tills vi flyttar.vi får nycklarna en dag tidigare än från början.så denna flytt lär inte bli stressad

vill nån ta en fika i veckan?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!