Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-05-12 11:59:37 följande:
    hahahaha om du är trött på att de är stora nu ska du vänta o se tills du börjar amma, då om något sväller de upp o blir gigantiska...
    då får man dolly parton tuttar på några timmar*skratt*
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 11:59:37 följande:
    hahahaha om du är trött på att de är stora nu ska du vänta o se tills du börjar amma, då om något sväller de upp o blir gigantiska...
    då får man dolly parton tuttar på några timmar*skratt*
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 11:51:07 följande:
    okej nu behöver jag ha löite råd...william åkte ju på magsjuka som ni vet förra veckan, va verkligen jättelös i magen tills i typ fredags... nu har han börjat bajsa små små små harpluttar som istället är stenhårda.. igår var det en stor boll...(ursäkta ingående info om sonens bajs)Frågan är ju nu?? ska jag ge honom katrinplommonpure o låta honom bajsa ur sig eller ska jag bara låta det vara o se om det går över till normal avföring..tycker verkligen inte om att leka med balansen mellan hård o mjuk avföring på små barn..Så ni mammor med erfarenhet.... what shall I do??
    testa denna

www4.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/Sidor/Mageotarm_Forstoppning_Forstoppning_Omforstoppning.aspx

nackdelen med den är att det känns som eld i baken när den börjar verka,men sen kommer allt ut med raketfart
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-12 12:05:43 följande:

Hej och tack
    Tack för att du ville berätta om ert dop? Vilka psalmer hade ni? Allt är bara fint med oss med er också eller?
    minns tyvärr inte psalmerna.är snart 15 år sen vi hade dopet.här rullar det på som vanligt.maken och lilla tösen har envis hosta som inte ger sig.
    har ni bott in er i er nya lya?
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 12:05:47 följande:
    ja herregud, mina va hemska den tiden jag ammade wille o läckte konstant.. hade inte en bh som passade för de va gigantiska (o de är inte små nu heller)

nope, är inte troende o wille får bestämma själv när han blir tillräckligt gammal om han ska tillhöra kyrkan eller inte..

nej inte förstoppad, bara stenhård, kommer ut som små harpluttar... kulor..

ja jag vet då inte vad som hände, gick o la mig med mina c-kupor o vaknade med DD.
    så brukar ebba ha när hon är hård i magen.tyvärr har hon väldigt krånglig mage trots att hon inte har nån matallergi.

hon brukar ha harpluttar titt som tätt,men oftast kommer det vanligt bajs samma dag eller dagen efter sen
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 12:09:29 följande:
    nää föredrar katrinplommonpure.. han är INTE förstoppad, bara stenhård.. kommer vaföring varje dag dock, därför jag funderar på om jag bara skulle vänta ut det..
    bättre att du väntar ut det.eftersom han har vart sjuk så kan det hända att det inte blir mycket bajs nu när han har börjat äta ordentligt igen
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-12 12:10:50 följande:
    EWA: Man ska inte ge laxerande till barn under 3 år utan att rådgöra med läkare eller bvc-personal först. Men katrinplommon är helt ok att prova själv.
    vi fick ge det för bvc då tösen hade magproblem som liten.vi misstänker att hon är känslig för nån mat då hon har jobbig mage rätt ofta.hon har redan tagit glutentest som visade neg
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-05-12 12:11:05 följande:
    Såg att ni pratade namn.. här har vi sååååååå stor ångest!Om lillasyster visar sig vara en lillebror så blir det en Elliot.Men tjejnamn kan varken jag eller sambon komma på några fina Visserligen rätt långt tid kavr men börjar känna att vi nog aldrig kommer hitta det där perfekta namnet... =(Vi har pratat om Vilda eller Fideli. tycker båda dom namnen är superfina på ett litet barn, men frågan är hur kul det är att heta som vuxen....Blir man verkligen tagen på allvar vid tex en jobbansökan om man heter Vilda eller Fideli? Samtidigt vill vi inte ha något gammalt intjatat svensson-namn heller.....
    supersöta namn.finns många som heter vilda numera.första gången jag hörde namnet axellina höll jag på att dö av skratt.tycker fortfarande det namnet är hemskt fult
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-12 12:13:45 följande:
    Nu jäklar börjar det hända saker med magen, det är så gosigt! Nu har bebis dessutom börjat sparka mig lite mer rejält också! Inte för att jag får en sådär fin fru t-mage, men jag är rätt nöjd ändå:
    villken söt mage
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-12 12:14:35 följande:
    Vi har funderat mycket på Elliot på en tjej, det tycker jag är fint. Vilda och Nellie låter annars jättefint ihop.
    nellie är supersött

nu ska vi strax ta och bege oss ut.solen har försvunnit som vanligt.hoppas det inte blir regn igen
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-12 13:06:15 följande:
    Vi döper inte våra barn av den anledningen att vi inte tror på Gud. Sen får andra göra som de vill, men tycker personligen inte att det är något för oss. Namn får de ju ändå =)
    vi tror inte heller på gud,så därför är inte våra töser döpta.men de får döpa sig om de vill
    dinana skrev 2009-05-12 13:02:28 följande:
    Tror ni att det går bra att ha med Molly på sjukhuset imorgon. Nån idiot har ju prickat in studiedag imorgon liksom så dagiset är ju stängt. Och farmor å farfar hade fått för sig att åka till Öland nu så de kan inte sitta barnvakt som de lovat att de skall ställa upp på.
    ring och kolla.tror det kan vara skrämmande för molly om de ska göra vändningsförsök på dig.kan inte din sambo ta ledigt?
    Maria84 skrev 2009-05-12 14:02:45 följande:
    Jenny - den dikten är jättefin! Varför skulle livet ta en sån vändning för!? Istället för att glädjas av det som växer sitter jag nu och letar jobb vilket ju är omöjligt egentligen eftersom det inte finns några. Hade allt planerat så bra och så skiter det sig. Vill jobba halvtid då jag/vi inte vill ha barnen på dagis och skola så länge. Just nu vill jag bara gräva mig ett hål..
    många styrkekramar till dig.jag återgick till jobbet en månad efter att förlorat barnet.det var det värsta jag har vart med om.alla på jobbet var som förbytta och hälsade inte ens längre på mig.efter några dagar gav jag upp och slutade där.som tur var var det arbetsträning och jag hade noll kr i inkomst!att jobba gratis och bli så utfryst var inget jag klarade av just då.

ta tid på dig så att du får sörja färdigt genom den värtsa delen.jag kände mig stark efter en månad.sanningen var att det tog ett år innan jag ens kunde se åt en bebis utan att få gråtattacker.till slut led min make då jag höll mig hemma för att slippa plågas av alla gravida och bebisar.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!