Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-05-13 20:37:16 följande:
    Jag älskar jordgubbar och åt nog minst en liter om dagen, men på mig hjälpte det inte
    ja det får bli juni nu så man få jordgubbar i sitt jordgubbsland.
    var på hemköp i går och de hade svenska jordgubbar nu.

här vaknade man innan kl 6.somna om var omöjligt.trots nästan 9 timmar sömn så är jag supertrött.
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-05-13 22:18:37 följande:
    Åhhh, jordgubbar, vad gott! Längtar till de svenska kommer. När brukar de dyka upp, runt midsommar?
    hemköp har svenska jordgubbar nu
  • Familjetrollet

då var det dags igen!

corren.se/ostergotland/linkoping/&date=&menuids=

vi var i närheten när detta skedde.som tur var var vi på gatan som gick på andra sidan huset,så vi märkte inget utav detta
    vi var på hem från tösens skoljippo som de hade på kvällen,tur att vi inte stötte på dessa ungar

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-14 08:23:28 följande:
    ursch nu har ja haft en dålig natt trots dåligt väder massa ont i höfterna = massa vridande fram å tebax helatiden... Å när ja skulle somna så molnade det lite överallt..Nu har hon så mycke hicka att det känns ända ner i A vilket gör att det är lite halvt obehagligt att sitta Nepp nu hoppas ja att värktabletterna gör sitt för idag måste ja städa toan å damma lite så det ser lite vättigt ut när mina mostrar kommer å ska se vart vi bor för första gången... Å ka å köpa löttfärs måste ja göra me för det lyckadess mannen glömma igår.. han köpte allt annat å det ska lagas köttfärslimpa, då kanske man behöver lite köttfärs me Suuupersmarrig köttfärslimpa me bacon, fetaost å paprika i *MUMMA*
    det lät smaskigt.länge sen man käkade köttfärslimpa.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-14 08:32:26 följande:
    den är lite så där extra god, vi hittade receptet på Maxi faktist
    då får du berätta sen hur god köttfärlimpan blev

här kom tösen hem precis,skolan var visst stängd idag!
    thelifesaviour skrev 2009-05-14 08:32:33 följande:
    Fyyy tusan vad jag mår illa idag. :(
    fy för illamående.tag tuggar tuggummi jämt för att slippa må illa.kan inte vara utan tuggummi en enda dag.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-14 08:57:07 följande:
    Vad kostar de nu?
    25 kr för en mindre ask,billigt enligt min make
    Fru T skrev 2009-05-14 09:00:12 följande:
    Nu är frågan, göra vad ja ska å sen vila eller vila å sen göra vad ja ska... kanske skulle va duktig först så ja har det gjort å sen kan vila hur länge som hällst
    bra fråga.här kom tösen hem för en stund sen.vi hade missat att skolan var stängd idag.jag hade tänkt ta mig en tupplur på förmiddagen,men det blir inget av med det.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-14 09:05:10 följande:
    kladdkaka botar det mästa
    FY på dig!sitter du och läskar oss igen med kladdkaka?*skratt*
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-14 09:07:17 följande:
    hahah nuu va det faktist inte ja som börja
    såg det nu.verkar vara många som är beronde av kladdkaka i denna tråd*skratt*

ska nog ta och baka en,den glutenfria är godare tycker jag.vi ska ha kalas för stora tösen,så då ska det bakas en hel del.hon fyllde nyss men kalas blir lite senare då vi inte vill ha kalas bland alla kartonger
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-14 09:15:25 följande:
    Vi hade preggofika här igår och vad ska man bjuda på annat än kladdkaka. Den från Leila Lindholms kokbok är fantastisk. När man ersätter med farinsocker så blir det liksom segare. Yum!
    det lät smaskigt
    Maria84 skrev 2009-05-14 09:14:37 följande:
    Här smaskade vi på kladdkaka med grädde igår till tv:n riktigt smaskigt! Och botade mitt chokladsug
    grädde gillar jag inte.får bli en kladdkaka i helgen
  • Familjetrollet

ush jag är vrålhungrig igen.käkade frukost för ca 2 timmar sen.får nog bli en tripp till centrum och handla nått smaskigt

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!