Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-05-15 12:32:23 följande:
    Inte bara numera, det är välldigt vanligt å har vart så länge vi är 9 kusiner, varav Jag kom på bf och EN har kommit innan bf, resten har kommit alltifrån 1-3 veckor efter... Tur att det är en gräns på 2 veckor här vill ja säga...
    de flesta jag känner har fått sina barn innan bf och några få har gått över tiden med nått barn.

äntligen är solen och värmen här igen

längtar till imorgon då studenterna har sitt jippo.perfekt att de har det i närheten av kolonin.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-15 13:00:16 följande:
    å här e det tvärt om, de flästa ja känner har gått över, om än inte mycket så några dagar iallafall... man räknas ju som överburen bara man passerat det dygn som bf är på Men det skulle inte va mig emot om det kunde ta å sätta igång snart, ja kan det här nu, ja vet hur det är att va gravid å ja känner mig klar med det...
    gravid är det bästa man kan vara om man slipper komplikationerna.nu har du inte långt kvar.sista månaden brukar kännas som ett halvår

nu ska jag ta och fota lite prylar som ska säljas innan flytten
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-15 14:54:44 följande:
    Dåligt mår jag och jag har inte kommit över det. Men det hjälper mig att hålla igång för jag måste funka för barnens skull och sambons med för den delen. Jag har fortfarande svårt att vara bland folk, framför allt här på samhället. Igår bröt jag ihop fullständigt när vi var inne i samlingssalen där syskonvagnen står. En del tycker vi ska ha den kvar ett tag till ifall jag blir gravid så vi behöver den längre fram men jag vet inte. Känns inte som att det kommer att funka så snart ändå, så väl känner jag min kropp vid det här laget. Sen är ju frågan om man kan slappna av nåt vid en kommande graviditet. Har ju blivit lovad ett extra UL i v.15 och ev ett efter v.18 också men ändå. Visserligen har jag ju varit orolig denna gång eftersom jag har haft en känsla av att det inte varit riktigt rätt.
    förstår att du är orolig.jag vågar inte bli gravid igen.vi hade hunnit köpa vagn till sista barnet.som tur var han vi sälja den mycket fort.tyvärr hade vi annons ute om att vi sökte barnsaker.men mitt i allt orkade jag inte ta bort annonsen,och en säljare gav sig inte förren vi svarade i tl.den personen ringde minst 10 gånger per dag

ajaja mina fötter värker.idag har jag och stora tösen gått över en mil och det känns.hoppas man har brännt lite fett nu
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-15 15:30:02 följande:

Åhh, jag är heeeelt slut nu! Barnen med för den delen. Precis hemkommna efter en hel dag i Valla, det var såå mysigt! Men gud så trötta vi är nu. Vi har gått, gått, gått o gått lite till Vincent vill inte alls sitta i vagnen längre utan ska bara gå gå o gå hela tiden o gärna dit han vill, annars blir han gaalen Sen har vi åkt häst o vagn o barnen var så facinerade, Leo pladdrade på som bara den medans Vincent satt helt blixtstilla o bara gapade Sån tur vi hi haft med vädret oxå, lite blåsigt ibland men det gjorde inte så mycket.Vi var väl kanske ca 40 vuxna plus alla barnen då, så vi var ett stort gäng Nu blir det att slappa en timme innan sambon kommer hem, laga mat får han göra, jag är såå trött så jag knappt kan stå upp.
    det låter som en riktig toppendag
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-15 18:04:34 följande:
    Ja, nån ska ju vara det med Med Lucas gjorde jag massa situps under dagen, har hört flera som det funkat för På kvällen åt vi stark mat som tydligen också kan hjälpa till. Det satte ju igång i alla fall Med Linus hade vi sex och sen åt jag massa pepparkakor som också kan hjälpa till sägs det. Men det är väl bluff som med allt annat, bebisen kommer ju när den är redo.
    jag fick ett sms om att hon troligen blir inlagd då hon har dåliga värden.jag ska ringa henne strax
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-15 18:46:10 följande:
    Nej man måste ju ändå använda sunt förnuft. Som tex ricinolja är ju rent av farligt. Min kompis tog det och hennes dotter höll inte på att överleva förlossningen. Det gick så fort och hon blev jättestressad och hennes hjärtljud stack iväg. det kunde ha gått riktigt illa! Usch. Det skulle jag aldrig ge mig på!Jag är övertygad om att bebisen kommer när den är redo. Testade sit ups med Linus eftersom jag var öppen 4 cm tidigt, men han ville inte ut för det
    nä en massa drycker kan ju var livsfarlig för bebisen.håller med dig.bebisen kommer ut när den känner för det.kroppen har ju koll på när det är dags att föda.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-15 20:03:56 följande:

Ok. Det lät ju inte bra. Du får gärna uppdatera oss när du vet mer. Du får hälsa henne från mig.
    jag har hälsat.hon mådde lite bättre nu.hon vet dock inte hur länge hon blir inlagd
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-15 20:10:10 följande:

Ok, så hon är inlagd på sjukhuset just nu alltså?
    ja det är hon
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-15 21:51:51 följande:
    ja man ska inte klaga... eller jo värken gör mitt liv ganska misserabelt just nu, kan inte sitta alls mer än 2 minuter åt gången, kan inte sova på sidorna eller magen o vaknar varje gång jag ska göra minsta lilla justering i kroppen..börjar glömma saker o tappar "omdömet"...
    låter som det jag hade.jag kunde varken sitta,stå,gå eller ligga ner.jag både grät och skrek av smärtan.de trodde att det var foglossning,men det var det inte.har detta fortfarande ibland vissa dagar.numera kan jag inte sitta på huk för då är värken där direkt
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!