Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

LillaLilli skrev 2009-05-12 18:54:48 följande:
    ja men det är ju kul :D vart ska ni flytta då? nej nej alla är inte det, men en stor del har jag märkt. har ju varit ute på lite förskolor och mina vänner med.. så tyvärr måste jag ju säga att det vi har sett är dåligt. men självklart finns det underbara ungar med som är invandrare! inget ont om dom. och det är ju samma, svenska barn kan med vara skitungar A:P det låter som att ni har gjort ett klokt beslut :D
    vi ska tbx till skäggetorp efter ha bott lite mer än 2 år i ryd
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-12 20:05:20 följande:
    Ja de ska hyra boningshuset på våran andra gård. tror inte jag kan bli sjukskriven så att jag får nåt utbetalt så att säga, och blir jag sjukskriven så måste ju sambon vara hemma med barnen istället. Men än så länge har vi ingen dagisplats till Lucas så jag kan inte söka nåt innan vi har det eller ialla fall inte börja.
    dåligt att de inte har nått bidrag/ersättning för nyblivna änglaföräldrar.hur är det med marsvinen ni köpte?marsvin är så gosiga
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 20:09:49 följande:
    Älskade barn har fin text. Jag gillar inte melodin så mycket, men vi skrev den i inbjudan

Det heter ju negerbollar
    haha precis,och det kommer heta det oxå.hoppas ni har haft en bra dag.mår lille sonen bättre nu?
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-12 20:23:45 följande:
    Det finns det men bara om man förlorar barnet efter 22+0, då får man ut via försäkringen. Det är bara bra med dem, nu börjar de komma igång mera. Första dan höll de sig ju bara inne i huset och var så tysta men nu så Liv i luckan och de springer runt för fullt. Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 20:18:30 följande:
    Visst har den! Melodin kunde ju ha varit lite roligare men den är fin som den är ändå
    de är så härliga när de sjunger i kör om man prasslar med en påse eller öppnar kylskåpet.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 20:20:54 följande:
    Nu har jag bakat en hallon o laktritskaka till fikat som jag ska på imorgon
    det lät smaskigt.har aldrig testat det.själv är man ett kakmonster*skratt*
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-12 20:35:00 följande:
    Åh, vad sugen jag blev på kakor å dant nu.. =( Tomt i skåpen...
    är du oxå ett kakmonster?vi får ha kaktvävling nån gång*skratt*
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 20:37:33 följande:
    Det har varit en lugn dag idag. Nu på eftermiddagen så fick han lite krafter och började skratta och "prata" igen. Känns så skönt, tack för din omtanke!

Oj det var modigt! Jag har inga problem med att prata inför folk, men sjunga skulle jag inte ge mig på. Vill ju inte skrämma de stackarna som kommer Ändå sjöng jag i kör när jag gick i skolan och var hyfsat duktig, sen försvann det
    skönt att han blev bra snabbt igen.

här längtar man till helgen då det ska rensas för fullt på kolonin.får se om vi hinner med skäggetorpsdagen.jag försökte få maken och barnen att vi ska gå dit,men maken tvärvägrade för en gångs skull.han brukar inte vara den som säger nej till långpromenader.så han får skylla på sin förkylning

vem tror ni vinner på lördag i eruovision?jag har inte sett de andra bidragen än så jag har ingen aning om vem som är bra i år.stora tösen ska sova över hos en kompis då.så då läre denna familj få det skoj.för våra barn tillsammans är lika med icke sovande barn*skratt*
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 20:50:06 följande:
    Vi tänkte också kolla vad det är för nåt. Det lät roligt iaf Jag har ingen aning, men alla gissar ju på Norge så jag gör väl också det då
    ja det säga att norge och grekland har jättebra låtar i år.jisses vad fort denna dag gick.imorgon ska vi vara på tösens skola som ska har nått jippo i varje klass.hoppas vädret blir bra imorgon

framöver får vi ta en grillkväll tillsammans,eller vad säger ni tjejer?
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-12 20:51:07 följande:
    Ja de är ju det De här har dock inte börjat reagera så ännu. Men de var inte speciellt hanterade när vi hämtade dem heller, men Liam sitter med dem ofta och vi håller ju på med dem också så snart så
    de är så härliga då de är så specilla som individer.vissa är tom kittliga vid bakbenen.när vi hade som mest marsin så hade vi runt 10 marsvin.då var det rena kören när man visade sig eller när det var matdags.vissa marsvin var så tama att de fick springa fritt och tom kom när man ropade på dem.

jag skulle grna ha marsvin eller tamråttor igen.men tiden räcker inte till och husdjur ska verkligen pysslas om som ens egna barn.

nu ska jag ta och lägga mig och sova.man får hoppas att studenterna håller tyst inatt
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-12 20:56:07 följande:
    Jag tycker ju att Norge är bra, men hoppas mer på Malena.. det var ju henne jag röstade på i finalen, henne och Caroline och de kom ju i topp båda två =) Go Sverige!!!
    jag tykte malena skulle vinna,men nu tycker jag inte den låten är nått bra längre
  • Familjetrollet

humlans mamma skrev 2009-05-12 21:13:52 följande:

*tittar in*... Verkar vara en trevlig tråd detta... Är tillbaka på FL efter två års uppehåll. Många linköpingsmammor, någon som ska ha barn i augusti?
    välkommen hit
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!