Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-05-12 20:57:40 följande:
    Grillkväll känns väldigt lockande.. men kan kanske inte var med om jag skall ha en ammande bebis med.
    klart du kan komma fast du ammar.

vad skönt att få sova en hel natt utan att bli väckt.hoppas det fina vädret håller i sig idag
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-13 06:31:07 följande:
    Låter som en bra idé tycker jag! Grillat är gott!
    grillat är mums.frågan är vart vi ska ha grillningen.kanske valla gård?

vad ska ni hitta på idag?här ska det fortsättas städas och tvättas.ikväll blir det jippo på tösens skola
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-13 08:33:11 följande:
    Ingen som har ett stort rabarberstånd som vill bli av med lite framöver? Saknar att ha ett eget rabarberstånd men har inte kommit oss för att skaffa ett hit ännu, hade vid förra huset. Så när lönen kommer blir det till att sticka och köpa ett eller flera. Brukar göra mumsig rabarbermarmelad.
    vi har massor med rabarber på kolonin.så mycket som det har växt hitillis tills nu har det aldrig vuxit förut.vi ska ev göra rabarberpaj i helgen
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-13 09:12:50 följande:

Godmorgon!
    Vi lyssnar på lite schlager en sån fin morgon som denna! Om en stund ska vi träffa lite vänner. Sen när Nathalie ligger och sover så ska jag ner på stan och shoppa lite. När hon sen vaknar så ska vi till öppna förskolan. När den stänger ska jag ner till simhallen med en kompis Sen ska jag hem och städa badrummen och sen är det godnatt Det var min dag det
    då får ni ha en bra dag

Dinana
    jag håller tummarna för dig.
    Cia80 skrev 2009-05-13 10:52:57 följande:
    Här var det lugnt idag.Nån som känner för att hitta på nåt i eftermiddag? Promenad, fika, trädgårdsföreningen?
    hade gärna fikat idag,men tyvärr hinner jag inte det.häng med på fredag.då ska jag och dinana fika om hon inte blir inlagd på sjukhus
  • Familjetrollet
    Cia80 skrev 2009-05-13 11:44:19 följande:
    Familjetrollet, Är ute i sista minuten och frågar, så jag förstår att man redan har planer.Vi kan väl höras om fredag?
    ja det kan vi göra,får se hur det går för diana.hoppas allt är bra med henne
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-13 14:27:12 följande:
    Nu är jag hemma igen, blev ingen vändning då de inte vågade sig på det. Så nu skall man istället gå och vänta på kejsarsnitt i Norrköping. Kunde knappt sova i natt för var så nervös inför idag. Kan jag somna säkert fem gånger på sjukhuset när jag låg å vänta på provsvar... så trötter var jag. Men skönt att få sova lite i alla fall. På ett sätt är jag lättad, fast ändå inte. Hade ju hoppats på vaginalt, men nu vet jag inte riktigt hur det blir. Skall tillbaka på fredag morgon och göra nytt CTG. Men jag hinner nog med en fika i Skäggetorp efteråt.
    vad bra att du mår bättre.trist att du ska behöva åka ända till norrköping för att få ett snitt
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-13 14:32:07 följande:
    Ja, det är sant. Bebis låg som vanligt med huvudet uppe vid revbenen och satt på sina små föttter (eller stora??? de såg ju rätt stora ut på UL)
    busig bebbe.sonen hade stora fötter så tom babysockarna var för små.såg lite skoj ut då han var så liten.

hur dags ska du vara hos bm på fredag?jag kan vara i skäggetorp tidigast kl 13:30.måste hem och lämna vovven först efter långpromenaden vid 12
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-13 15:25:44 följande:

Men skönt ändå väl att bebis kan ligga där inne ett tag till?Blir det inte sämre så blir det snitt då en vecka innan bf.Klart din sambo måste följa med! Ni får skaffa barnvakt till Molly så han kan vara med under snittet. Min sambo var med hela tiden under båda snitten o sen får männen sova där den första natten, så min sambo var med mig hela tiden o sov med mig första natten, sen var han hela dagarna där o sov hemma hos min mamma som bor typ 10 min ifrån sjukhuset.Man brukar få vara där jättetidigt på morgonen, vi fick vara där kl. 6 båda ggr. Då får man först ligga med ctg kurva o sen fixar de o donar massor med en. Runt 7.30 fick vi åka upp till op o Leo är född 8.39 o Vincent 8.29.
    de tajmar varandra rätt bra.10 dagar mellan födelsedagarna och 10 minter mellan klockslagen på födseln

hoppas alla har haft en bra dag.här har man vart jättetrött.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-13 16:26:05 följande:
    Är ju rätt stressigt att behöva åka till sjukhuset varannan dag liksom.
    jag blev inlagd och fick inte en enda permission,eller jo jag fick en på några timmar när jag fyllde år.annars så var jag inlagd från slutet av september till 9 december.blev inlagd samma dag som estonia sjönk

nu har du bara 4 veckor kvar.hoppas veckorna går fort för dig.här sitter man ännu med spänning och undrar om vännen har fött ännu.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-13 21:45:10 följande:
    Usch vad jag gråter till greys..fy fan så sorgligt
    jag somnade ifrån avsnittet*snyft*vette 17 vad det är med mig längre.jag kan ju inte ens hålla vig vaken till kl 22 längre.
    JePaLuLi skrev 2009-05-13 20:22:09 följande:
    Det gör mina med. De var som tvillingar när de kom ut dessutom. De såg exakt likadana ut. Det skiljde dessutom bara 30 gram mellan dem och det var nog det Linus bajsade på mig när han var ute Jag hade helst sett att det var lite längre mellan deras födelsedagar, men vad gör man? Inget att göra nåt åt ju...

Ja det blir toppen!

De vill ju helst att bebisen ska vara i magen så länge som möjligt. Ja inte för länge då så klart Mitt järnvärde var också jättelågt båda gångerna. (95) men det var ju jag som led av det, inte mina små pojkar. De tog ju allt från mig
    villken busig gosse
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!