Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

vuxna med adhd add as

Aquagreen skrev 2009-04-12 20:34:04 följande:
    Jag fick mina journaler utskrivna från barnpsyks tiden för 2 veckor sen, intressant läsning minst sagt, att ingen fattade då att d var ngt med mig, jag bad själv om att bli inlaggd då för att bli utredd.Känns sorgligt.Skriv ett papper där du skriver vilka delar av journalen du vill ha, ditt namn, tel nummer o underskrift o tel nummer.
    behövde du inget betala??  skulle vara intressant o läsa om ens liv.

jag skrev på fullmakt till min psyk läkare att ja ville han skulle hämta hem de.. ska till han i slutet av månaden hoppas han hämtat hem
  • Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-04-14 11:23:34 följande:
    det första jag gjorde när jag vaknade var att ringa o boka tid för abortvet ni vad tanten säger i telefon svararen???vi kan inte ta emot fler samtal idag vänligen återkom en annandag.men för h******e dom har ju telefontid mellan 8.00-14.00 vad håller dom på med?nue hela min dag fucked up bara för det.man borde fan ringa o anmäla dom för så gör man inte,här sitter man med jordens problem på halsen och får höra sånt skit när man ringer,det e fan inte klokt.
    ring till vårdcentralen eller annan instans de får hjälpa dig NU, även omd e själva inget kan göra så får de lotsa dig..
  • Anonym (Hej)

Med risk att jag avslöjar "mig".

har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg.
    är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,

• Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-04-16 09:44:16 följande:
    idag ska jag till överläkaren för doshöjning av concertan(hoppas d hjälper)nu när jag gått på 2 ggr 18 mg så har jag inte fått nåt gjort,har inte dammsugit på snart 1 vecka....har ej haft lust att laga mat eller gå ut....är det inte meningen att den ska få igång en?jaja får väl se vad hon beslutar.har gjort en lista på mediciner jag vill ha: propavan som komplement till circadinet för jag sover ej på nätterna.lergigan eftersom jag ej får mer oxascandoch theralendroppar dom är bra om jag har svårt att slappna av när jag ska sova.o vet ni vad kära vänner...nu har det gått 4 dagar utan att psykopaten hört av sig o jag börjar känna mig mindre orolig och ångestfylld....styrkan är på väg tillbaka sakta men säkert så är jag mig själv igen.lämnar han mig inte ifred framöver så anmäler jag han till polisen för trakasserier och psykisk misshandel. nobody puts baby in a corner!!!!!
    Hoppas du får den lergiganen (COMP) som inte gör dig trött
    (om de nu inte är så att du ska ta den då du ska sova)  Ja tar själv upp till 20mg stesolid/dag
    Hoppas de går bra idag.

Kaxelina skrev 2009-04-16 08:35:59 följande:
    Usch vad ni skriver mycket. Orkar inte läsa allt. Nu vet mina svärmisar om adhd iaf. Och denna eller nästa vecka så får jag reda på om hur det blir med stödfamilj.Min psykolog tycker att jag har drag av Tourettes syndrom utöver adhd. Någon annan som har något liknande?
    jag har tourettssyndrom /tics utöver min adhd/svår damp
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-16 12:31:07 följande:
    Hur länge har du ätit 2x18 mg? Jag har ju blivit på skjutsad 72 mg o igår skrubbade jag köksluckor o handtag maniskt, det är väl inget positivt men känns okej.Blr du "bakis" dagen efter?
    Då du höjde dosen fick du också "bak fylle" huvudvärk i ett par dagar.
    Ska nog höja nu efter ja vart hos psyk på måndag.

Idag då jag var på sjukhuset bad jag dem i receptionen dra ut alla besök jag har haft på Gyn, akuten, psyk-läkare, psykolog.(kassa kvitton för att samla ihop alla mina sjukresor) 
    Och då hon såg mitt register (bad att få ifrån Juli 08) och hon sa till mig
    : Herre gud, då behöver jag fylla på massa papper, och en annan person som stod i kön bredvid mig skrattade åt mig och sa "Herregud". Sen sa hon i receptionen att det här kan ta tid.
    Jag frågade om de var ok att ja kom tillbaka kl 11 då jag var klar.
    men fick inget direkt svar, hon frågade vart ja skulle, sa bara "jag ska iväg till en kontakt"

Kommer kl 11, och då de är min tur går jag fram så säger en annan i kassan: Är det du som skulle ha alla kvitton?
    -Ja.
    En annan lucka öppnades och sur kärring slängde bunten till mig och sa -Här har du!

Blir så ledsen av att bli bemött sådär.
    Sen fick jag upp och hämta 3 kvitton ifrån röntgen med.

Igår fick jag 29 kassa kvitton ifrån vårdcentralen, alla de ggr som jag vart där sen i Juli 08.

Idag fick jag totalt 42 kvitton. Nu ska jag ringa till 2 andra sjukhus o be om kvitton ifrån dem.

Fick igår klarbesked ifrån en undersökning jag gjort här omdagen, och mår så jevla dåligt av beskedet
  • Anonym (Hej)
    Kaxelina skrev 2009-04-16 14:32:16 följande:
    Hej. Hur har du det i livet? Har du familj och barn? Hur funkat dit arbete? Var det du som föreslog TS eller var det psykologen? Många frågor.
    har aldrig jobbat vart sjukskriven "pensionär" i 10 år. har ett barn o man. jag visste inte ens vad turetts var då ja fick de. de är bara läkare som kommit med diagnosen efter mina probelm. så jag är nog inte rätt  person att fråga vad de gäller att kunna arbeta.. har arbets tränat lite, gått någon enstaka "utbildning".
    Vad de gäller mina tics att mina ena arm o hand kan "rycka" konstigt och jag kan få liknande "rysningar" i kroppen så som man kan få då man fryser. i perioder sämre att de är lite jobbigt i ansiktet. Folk lägger mest märke till mina arm o hand.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-16 14:47:24 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-16 13:41:21 följande: Jo typ, när jag vaknade imorse så kändes det som jag knarkat i flera veckor tuuung i huvudet o helt skum, har typ tappat minnet, vet inte om jag tagit alla mina piller idag el inte.Fan vilket jävla bemötande alltså, det verkar vanligt att de mest ocharmiga surkärringar jobbar i receptionerna på div mottagningar, ring avd chefen o berätta för denna om hur otrevlig personal den har.Vad det än är för besked s¨å hoppas jag att det går att lösa, Kram till dig.Jag blev skit förbannad idag när jag ringde psyk, frågade efter *****.. "ja vem är det som undrar" frågade hon på andra sidan, ja jag heter Linda jag vill prata med ****... Hon är inte här på förmiddagen fick jag ett snäsigt svar, jaha halv skrek jag till henne, jag ringde igår o fick då som svar att jag skulle ringa idag, på förmiddagen.Eg ingen stor sak men dom på psyk om någon borde väl inte vara så otrevliga o fyrkantiga av sig.Jag är nu klar med min utredning o det står grav ADHD o tydlig Aspergers, men vad menas eg med grav ADHD? Klassas den i olika skalor?
    Då jag fick diagnos som nästan 18år fyllda så fick jag diagnosen SVÅR damp. med autistiska drag och toruettssyndrom/tics.

Så de finns väl olika svårighetsgrder.
    Jag förstår inte heller varför alla måste vara så otrevliga, är väl inte vårt fel om de har mensen eller inte fått sig något på ett tag *ironi* De behöver inte vara otrevliga. Då jag inte var otrevlig för 5 öre. jag kan inte hjälpa att jag är sjuk och behövt sökt läkare över 60 gånger på 9 månader.. Så det kanske förklarar lite vad jag gör på dagarna?!

jag ringde senast i Måndags Sjukhus chefen för att igår kväll få Chefen på medicin kliniken att ringa mig. Då jag blev tillräckligt arg.

Mina besked kan bara lösas om man besitter pengar, får ihop, har pengar. Ska snart in på ännu en ny operation.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-16 18:20:58 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-16 14:57:12 följande: Vill inte pressa dig att berätta om du vinte vill, men vill du prata om de så lyssnar jag/vi Himmelkropp - se där, de hade jag ingen aning om alls, kan bli en match att medicinera den grava ADHD'n då.Pratade med min kontakt på psyk idag o hon sa att vi höjer dosen nästa vecka, vad äter ni för doser av CONCERTA, ni som äter?
    inte bli gravid:( jag tar idag 36g på morgonen och 10mg ritalin 4 timmar efter att jag tagit concerta. Men vill höja.. så jag får höra på tisdag hur läkaren ställer sig till det. tror ju inte de är några problem då han säger jag får pröva mig fram och hitta mig en dos som passar mig. han anser att man ska inte gå efter en manual vad vissa ska äta utan ta den dos man känner man behöver
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-16 22:01:24 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-16 20:48:45 följande: Min läkare var tydlig med att jag skulle upp i dos o det inte var några problem att gå upp mot 100 mg concerta, jag känner ju inget av de 72 mg jag nu ta (annat än bakfyllan/avtändningen morgonen efter.Ni som ätit conerta, har ni gått ner i vikt?Fjärilen - Verkar inte vara så "noga" jag ska få min dos höjd o nya tab bara via telefon :-O
    Okej men då är de nog inga problem så att ja höjer heller.  jag tappade i början matlusten men återfick den sen.. men sen beroende i menscykeln så kan ja knappt äta pga av illamående och vissa perioder i cykeln "jämnt" vara hungrig..
    Jag skulle egentligen inte beh. träffa läkaren för att höja, men behöver en mindre dos förp. utskrivet för att inte höja för mkt. sen om han ska fortsätta utreda mig. men ja skulle nog få lite "panik" tt behöva åka till psyk läkare så fort man skulle justera dosen
  • Anonym (Hej)
    Ysta skrev 2009-04-17 18:11:07 följande:
    Ja då får jag skippa besöket hos kuratorn och försöka få en läkartid istället.. Har inte råd med både och nästa vecka
    Du sparar väl alla kvitton så fort du är på VC, läkare, psyk, kurator, sjukgymnast  (högkostnadskortet på 900kr/år)

För mig tar det  mindre än 3 veckor att få ett frikort. Så de blir en dyr månad
    Aquagreen skrev 2009-04-17 15:04:17 följande:
    Fjärilen - Jo det är samma läkare (HEJ) - Nej de borde det ju inte vara, men alla reagerar olika, en del kanske klarar gå upp på höga doser direkt medans andra inte, har din läkare rekomenderat ngn dos el provar ni er fram?Ensamhemma - Åh skönt att ha de gjort innan helgen, ngt gott middags förslag? ska oxå iväg o handla. sugen på kött till middag Jag hoppas faktiskt jag loosar 10 kg, visst är jag löjlig..

Jag ska känna mig fram till vlken dos ja tycker fungerar bra för mig. är bara rädd för att få dessa smärtor i käken bara. och få gliringar från en vän "de syns du tar uppåt medicin på dina stela käkar"

Det gör så himlans ont att äta, prata.. men märkt de mest om ja höjer ritalin dosen. Sen undrar ja hur ivf läkare ställer sig till om ja tar sån medicin, kanske får sluta på sån om vi gör ivf. men vill må så bra som möjligt tills den dagen de är dags om de blir av. Men har tufft tid framför mig så ja behöver all hjälp jag kan få.

idag har vi grillat. men har ingen direkt matlust inget känns riktigt gott hur mkt jag än kan sukta. jag vill med gå ner i vikt..väger väl 54-55kg

Svar på tråden vuxna med adhd add as