Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

vuxna med adhd add as

Himmelkropp skrev 2009-03-18 21:18:41 följande:
    ser inget du skrivit till mig
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 23:35:21 följande:
    Jag har mobilt bredband. Tycker väl inte de är värt 199:- men jag får ta de här tills att jag kan säga upp skiten och de är borta.
    aha okej. vad har du för företag? vad är de som inte är bra med det?
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 23:40:20 följande:
    Jag har "tre". Internet lägger av lite då och då och de är dyrt för 7,2 m/bit.De är klart, finns inget alternativ då är det bra.
    man kan aldrig få upp till 7.2 som alla företag "gårut med".
    här ja bor kan de inte erbjuda mig mer än de sämsta..

bara Ångest  

natti natt.
    har så ont i mina ögon

ses i morgon
  • Anonym (Hej)

Jag ska försöka hinna komentera folks inlägg, som kommit på morgon kvisten.. men måste köra iväg till "samtal". ska vara där om 30 min *oops* tar iaf 30 min att köra sen hitta perkering. sen vill jag titta på fina kläder innan ja kör hem.idag är de full ös.

Kram på er

• Anonym (Hej)

Just nu medicinerar jag med
    *conserta *Ritalin * Stesolid 5mg (4 st/dag om/vid behov)
    *metformin *olika insomnings tabletter
    (sömn tabletter är INGET alternativ för mig som "små barns" mamma)
    Sen har jag även *Papverin upp till 8 tab/dag *Lergigan com 3st/dag
    Vid behov *Spasmofen  och lite annat i mitt lilla apotek

• Anonym (Hej)
    Anonym (sambo) skrev 2009-03-20 08:43:26 följande:
    Är det ok att få fråga lite om medicin o så?Min sambo har fått diagnosen adhd.Vi har stora problem här hemma.Något ni pallar att svara på?
    Fråga på! jag svarar så gott som jag kan och om de är ngt som jag vet om de
  • Anonym (Hej)
    timmerbacka skrev 2009-03-20 12:52:03 följande:
    ställer om frågan...Hej!Vet inte om detta är ett forum för mig ännu. Jag "utreder" mig själv. Hur tar man som vuxen reda på om man har MBD/AS/ADHD ... ?? Som det är här så misstänker jag nånting, men så orkar jag inte gå hela livet.
    Att sitta utreda sig självt lite mer "seriöst" är inte lönt. *sparkar dig i baken*
    Har du kontakt med Öppen Psyk?,
     Någon läkare du har förtroende för?
    Att ringa och säga att du vill göra en utredning, där du misstänker du har några svårigheter/diagnos.
    Om de inte vill /kan hjälpa dig ,att be dem hjälpa dig att lotsa dig vidare vart du ska ta vägen.

Önskar dig all lycka till

*obs de jag skrivit är inget illamenat*
  • Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-03-20 12:57:09 följande:
    concertan gör mig trött som fan,gick upp tidigt o tog min 18mg dos men nu så skulle jag kunna somna sittandes.kan man ta en tablett till eller hur gör man???jag kan ju inte sova nu,familjen kommer hem o maten ska stå på bordet o jag håller på o tvättar...what to do???har nån lite tips o dela med sig???
    Höj OM du fått tillåtelse av din beh. läkare att göra detta.  Men att ta en tablett försent in på dagen kan även ställa till det med att du blir "speedad" och därför inte kunna somna på kvällen.

Hur har du annars sovit i natt?
    Ibland måste man ge medicinerna ett pardagar/vecka/veckor innan man ger upp.

Gå ut lite få lite frisk luft, ta med familjen ut. Lite luft piggar upp, fast man eg. bara vill de dagar man är så jekla trött bara vill gå lägga sig.

ta en bit godis, eller något som du vet du "piggnar" på lite för stunden,

Be familjen hjälpas åt och laga middagen, göra middags lagningen till en mysig och gemensam stund.

Säga till familjen att du är så Rysligt trött och önskar att få lägga dig och vila i 30 minuter.
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-20 13:17:23 följande:
    Jag gick till vårdcetnralen för att jag sökte för muna humörsvägningar. Hon undrade om jag inte skulle vilja utreda för adhd. Jag tänkte en stund och sa ja. På den vägen är det.
    Är de så tillmötes gående nu för tiden.. Skönt du fått hjälp

Ska nog börja en "kurs" för mitt humör.. lära mig hantera min ilska..
  • Anonym (Hej)
    Fjärilen72 skrev 2009-03-20 21:56:39 följande:
    Jag har ju tidigare tagit upp att jag har mått fruktansvärt illa (och spytt) när jag har tagit min medicin men jag har ändå kämpat på och fortsatt äta dom.Men nu senast när jag tog dom så började jag spy blod..Känns inte bra i magen alls..
    KONTAKTA läkaren Omedelbart som är ansvarig..
Svar på tråden vuxna med adhd add as