Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

vuxna med adhd add as

Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 16:03:04 följande:
    Varför ta så hög dos för? kanske är ritalin bättre för dig om du inte känner av resultat?  vad säger läkaren om att du behöver så mkt/hög dos?  vad har han/hon sagt som max dos för dig?
    OBS förtydliga att de är inte "tyket" , spydigt, elakt otrevligt skrivet......  så ta mig rätt..
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-22 15:25:24 följande:
    Känner du olust inför mat?Har läkaren sgt vad du max ska ta för dos?
    jag mår illa rätt ofta. men jag har nästan ingen lust till mat,, och vissa dagar känner ja ingen hunger för  ens jg vissa ibland får mat serverat, då undrar jag vart all den hunger kom ifrån
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-22 16:42:18 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 16:06:55 följande: Det är jobbigt el jag lider väl eg inte av de, bara att jag då ofta blir "ovänn" med folk.
    tack för du förstår mig...
  • Anonym (Hej)
    Felicia6 skrev 2009-04-22 20:18:52 följande:
    Ni som äter/ätit concerta..Fick ni hjärtklappning som biverkning?Jag har ju ätit concerta i två dagar bara o räknar väl egentligen inte med att det ger nåt än,men efter jag har läst så kan det kicka igång direkt första dagen med biverkningar och verkning?Igår var jag rätt lugn hela dagen och fick en del saker gjorda.. på kvällen så vart jag tokslut men var lite "orolig" i bröstet men tänkte inte så mkt på det..Idag vart det samma sak.. Dagen har varit jätteskön och jag har gjort massa saker och varit som småglad o så hela dagen.. Nu för ett tag sen blev jag väldigt slut men nu har jag fått oroliga i bröstet och hjärtklappning.. :S har även fått tryck över bröstet..Lite som en ångestattack men jag har inte ångesten i skallen oxå som jag alltid har, utan allt sitter i bröstkorgen och så känner jag mig lite svag mot armarna typ..
    Om du hittar till andra tråden vi hade så skrev aj enhel del om mina biverknignar just på concertan.   och ang din trötthet kan de vara så att du "orkar" gör mer än du innan gjort och föräför trött..

de kan också vara så som de är för mig att ja behöver en middags dos för att inte sjunka ihop på eftermiddagen
  • Anonym (Hej)

Så då har jag vart hos psykologen och blivit utredd. får resultatet nästa torsdag om de är så jag har aspberger. kan hända hon kanske skulle göra någon kompleterande frågor.
    Men även hon tror de är så.

Fjärilen72 skrev 2009-04-23 00:05:49 följande:
    Jag är till 99% säker på att det är blod. Ska iväg till läkaren direkt imorgon bitti. Detta har hänt mig förut men då har det alltid gått över till dagen efter men det har det ju inte gjort den här gången så jag avvaktar under natten så får vi se vad läkaren säger imorgon.
    Hoppas de går bra idag och att dem tar dig på allvar!!! har du sett om din avf.har vart mörk, eller röd eller "missfärgad" utöver det vanliga?

Gastroskopi kan man rätt snabbt gå ner o kolla upp läget. tror dem att de kan vara tarmarna gör man koloskopi. finns även div bra röntgen udnersöknignarna för att kolla upp tarmar ect.. (ja är en som blivit rejält utredd av det ena och de andra undersökningar o olika sorters röntgen undersökningar.  stor kram
  • Anonym (Hej)
    Malin 74 skrev 2009-04-25 19:44:58 följande:
    Har inte varit här på länge.Min äldste sons kompis dog för ett par veckor sen,han var hjärtsjuk och hade fått ett nytt hjärta.Kroppen stötte bort det,så orättvist att han bara fick bli 14 år.Idag har vi varit på hans begravning.Var en vacker men väldigt tung begravning.Ville bara förklara varför jag inte orkat vara här.Kram på er allihopa!

Jag beklagar er sorg. Så fruktansvärt orättvist

//

Har mått rätt pissigt idag och har nog tagit vatten över huvudet på mig på div. sätt

• Anonym (Hej)

Aquagreen,  men vad tråkigt att läsa att de blivit så illa..  (du äter inte minipiller , p piller ?  tänkte bara en tanke då jag fick förhöjda levervärden av sånt)

har du hunnit ha ngn kontakt med din beh. läkare? om du kan få pröva ngt annat av desa medicner då värderna blivit bättre?

har idag vart rätt deppad och arg då jag märkt att en av våra katter pissat ner vårt hem på div ställen.. 

• Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-27 22:52:38 följande:
    Jag har ingen aning alls, tror inte de, aldrig haft.Anonym (Hej) skrev 2009-04-27 21:22:24 följande: Inga mini el P piller, känns skit trist, deppigt o som att man tappat ens livlina Min kontakt på psyk skulle samtala med min beh läkare för att jag skulle få byta, medicin.Nej va trist, å katt piss som luktar så starkt o illa, kanske kastrera?
    har inga pengar...  och allt den "förstört" nu kostar också att laga.   hoppas hon kan skynda på att prata med läkaren
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-28 09:40:28 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-27 23:04:03 följande: Här har du en till mamma med AS/ADHD mm mm *S*Hur gammla är dina barn?
    ja du vet inte om de går att ta bort på alla ställerna.

är AS = Asperger?

jag trode ni pratade om dödadjur..

ja ska får reda på torsdag om jag har aspberger jag är mamma..
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-04-28 19:47:06 följande:
    Om en månad ska det startas en ny tråd. Kanske behöver vi bli mer tydliga i rubriken. Har ni några ideèr? Vuxna ADHD/Asperger Syndrom?
    denna gillar jag
    Aquagreen skrev 2009-04-28 18:36:03 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-04-28 16:00:59 följande: Gullig du är Taaack.Nåväl nu har läkaren bestämmt att jag ska fortsätta med Concertan o han tror inte att de är den som påverkar min lever, trots mina dåliga värden o smärta, utslag (sambon säger att jag börjar bli gul i ansiktet) så ska jag alltså fortsätta.Jag mår illa o kräks, jag har buksmärtor.Jag sa att jag iaf kommer ringa VC imorgon o be dom kolla mer prover ev skicka remiss till sjukhus för vidare utr av levern.Jag tror själv inte de är concertan som gör detta med min lever men tror den har utlöst detta.Jag ahr sen 14 års ålder tryckt i mig mängder piller varje dag, äter minst dubbeldos panodil varje dag + all annan skit man tagit.
    Skönt du kan fortsätta, vad sa läkaren du börjar bli "gul".  be dem även kolla lite värden om gallstenar.
Svar på tråden vuxna med adhd add as