Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

vuxna med adhd add as

Ysta skrev 2009-04-17 22:47:45 följande:
    Nej jag har faktiskt aldrig tänkt på att ta kvitton på det!! Går det att ordna sådant i efterhand så man får frikort? Fast antagligen inte... Jag har så dålig koll på såna saker.
    På en 12 månaders period så ska man inte betala mer än 900kr. På alla de ställen som du vart på kan du ringa/besöka och be att få kopior på betalada besök och sen lägga ihop dem till ett högkostnads kort.

så de går att ordna nu i efterhand kanske lite "extra" jobb för sura och griniga kärringar, men de har dem betalat för.

sen är högkostnads skyddet för sjukresor på 1800kr/år
  • Anonym (Hej)

tänk på att  komma ihåg ställerna du vart på som ja nämnde ovan

:Läkare av alla slag
    :Pyskolog
    :Kurator
    :Undersköterska (om du betalat de)
    :Sjukgymnast
    :Vårdcentralen
    :Dietist
    :Distrikt sköterska

(iom jag har  gratis tandvård så får ja räkna in kostnaderna då jag går dit)

• Anonym (Hej)
    Ysta skrev 2009-04-17 23:01:47 följande:
    Åh vad bra! Då ska jag absolut ta och kolla upp det på måndag... Jag har också tandvård till sjukvårdstaxa så betalar bara 150 kr per besök där så det ska jag också ta kvitton på. Eftersom jag har problem med minnet så fastnar inte såna här saker i mitt huvud men nu ska jag allt ta och skriva ner det
    Aha så du får också all nödvändig tandvård gratis då?  ska få hjälp o dra ut en visdomstand i slutet av månden om min kropp orkar med allt psykiska press
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-17 19:24:48 följande:
    Min psykläkare säger att det inte är ngn skillnad alls, men att en del reagerar bätre på ritalin än concerta o tvärtom.Har hört de som blir påtända av ritalin men inte av concerta så ngn skillnad måste de vara, kanske i våra hjärnor Jag är nu lite rädd, ligger i sängen med världens smärta bak mot ryggen (njurarna?)det svartnar för ögonen o kommer då o då, vad händer? :-O
    vilken sida gör de ont på? höger?
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-18 08:22:54 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-18 01:06:54 följande: Det visste vi nog? iaf jag, alltså att Ritaln är korttids verkande Men måste ju bara ngn skillnad i den kemiska uppsättningen.
    det kan vara gallan som spökar (har du fått ren morfin på sjukhus någon gång? har du märkt att de vissa gånger/alltid börjat krampa då?)
  • Anonym (Hej)

Ska nog själv börja ge vårt barn denna omegan om de kan stärka koncentrationen bättre ect. men ska leta reda på vilken av de omtalade som de anser gett bäst effekt/resultat.

• Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-18 12:47:04 följande:
    Det får man, jobbar på Ice, tidigare jobbat på de flesta nattklubbar i stan + att min kille ägt en Utr gör man på Sunderbyn på vuxenpsyk.Anonym (Hej) skrev 2009-04-18 11:04:30 följande: Jag har fått rent morfin men inte vad jag kan minnas att jag krampat.Äter Dexofen 3 ggr per dag.Jag börjar nojja att det är levern som spökar, med mina nu 7 tab jag äter varjedag, läst att levern kan ta stryk av concertan.
    Men enkelt att lämna lever prov. be läkaren om få kolla upp dig. Alltid bra att kolla upp värderna i kroppen till o från.
    har själv hållt på att ta
    dags + behovs mediciner och då de är som värst har jag tagit flera olika sorters mediciner för div. problem o smärtor.

(har själv haft problem med gallan o även efter operation då jag kan få smärt attacker även då gallblåsaan är borta så jag har både papaverin, och en blodtrycksänkande medicin för att släppa kramperi gallgången samt  spasmofen stolpiller för bara de besvären)

då jag haft blödning på gall/lever artären kunde ja ju naturligtvis inte avgöra vilket av operationen eller blödningen som orskaade mig alla smärtorna där. men trode inte levern kunde ge "smärt attacks symptom.. men du gör rätt i att kolla upp idg så du mår bra som möjligt.

äter du 7 olika mediciner eller totalt 7 tabletter om agen?
  • Anonym (Hej)

märker förutom min dyslexi, att inte alla mina bokstäver alltid kommer med.. suck..

ber om ursäkt

• Anonym (Hej)
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-18 20:04:09 följande:
    är det många av er med adhd som alltid bär på tankar som är jobbiga? jag har alltid något att angagerra mig i som tar för mycket energi och kraft. idag är det en väldigt retlig kollega som suger ut mig totalt.
    Jag bär med mig varje dag sorger av olika slag. Jag bär med mig tankar och minnen om följer efter mig som en pina.
    jag är ständigt orolig för saker som vart, som kommer  och är.
    Är varje dag arg, irriterad och sur över något.
    Det behöver inte alltid vara annan människa, djur, läte, handling,
    utan kan bli så frustread, arg trött i mitt huvud så jag vet inte hur jag ska orka stå ut med all kaos i huvudet somliga dagar.

De tråkiga för dig är nu ju att de är en kollega, ananrs hade jag nog sagt att försöka undvika den vännen. men nu var de ingen vän.
  • Anonym (Hej)

Ska till psyk läkaren om 8 timmar vara där om 8 timmar blir de. ska nog försöka komma till ro o lägga mig nu..  undra om han tänkt att göra mer utredning? konstigt att jag inte fått någon kallelse till honom.. får väl ringa kl 8 och se att de stämmer att jag har tid kl9

Svar på tråden vuxna med adhd add as