Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

vuxna med adhd add as

Svar på #455

Vad är det för jävla KARL du har??? hur ska du kunna gå vidare o "förlåta" kan du förlåta honom? din vän?

Att du idag är bara på 3:e dagen på insättningen av din concerta, kan vara rätt jobbigt påfrestande psykist men jag tror det kommer bli bättre tillslut, fast de är svårt att se vägen ut då man mår som sämst.. har för någon vecka sen tagit mig ut ur hålet själv..  och du behöver stöd ifrån din man än SKIT och skäll (men haft situationen så hemma med i liknande former)

Sen vad de gäller din concerta, så är det inte ens i närheten av vad en missbrukare ta. Och då du är rädd och det är ett väligt känsligt ämne för dig med  "droger" ta och prata med din läkare så du får RÄTT information. Visst, du kan ge utslag på drogtest och du är i sporten "dopad" om du utövar.
    Och att du börjat med Concertan för 3 dagar sen så är de så att vissa får olika slags biverkningar.  (sj'lv kom mitt fort med, men ökads i ångest för att sen ebbas ut, jag fick hjärtklappningar, för hög bilo puls ect ec.)
    Vill du inte ta "Droger"

Så undrar jag, visste du inte det innan? att Concerta är vad det är?
    Vet inte om läkaren har informerat dig om tt de ska finnas "Stratreta" eller hur det stavas. De ger aldrig utslag på doping, då de inte är samma substans

sänder över en kram
      " Då alla tjatar om hur likt concerta är amfetamin och WOW nu får du lagligt amfetamin osv. så blir jag ännu mer rädd. Dp tycker han jag är helt sjuk som blir rädd och förstorar upp de.
    Är de något fel att jag är rädd för drogor? även om jag vet att inte concerta är en drog. men jag har skläktingar som är långt nere i sina missbruk och några är till och med hemlösa pga sitt missbruk. förlåt lixom att jag är rädd.
    ah jag kanske är mesig, men jag e skit känslig för biverkningar och dom i concertan är inte roliga.jag får fet panikångest när jag ska svälja min medecin.

• Anonym (Hej)
    Anonym (...) skrev 2009-03-16 14:29:54 följande:
    Mitt problem är juh att jag är TRÖTT! ja är så vansinnigt trött hela tiden för min hjärna går på helvarav. Jag får inte utlopp för min energi för min kropp inte orkar. Så jag är låg utanpå och hög innanpå eller hur ska man säga?Jag vill bli mer aktiv i kroppen och mindre aktiv i skallen.Jag kan ha helt tyst runt om mig och vara helt ensam ändå känns de som de står hundra pers runt om mig och skriker och stressar. Så jag blir så stressad och utmattad.
    jag är ingen som far runt, är mer "lat". men fötter, händer, fingrar "röra sig". I huvudet är det en evig stress.

jag blir inte mer Aktiv i kroppen än de jag tvingar och puschar mig.. (men vinter tid har jag mer ont i kroppen och får smärtor att vara ute i kallt väder)
    Och jag har aldrig blivit mer aktiv i kroppen av vare sig Concerta eller med /och/ eller Ritalin.

De är mitt huvud är de mindre kaous men inte tillräckligt bra, och ska söka dr o se om jag kan höja min dos. (likt förbannat glömmer ja min jevla "Middags dos" och nu vågar ja inte ta den, kommer aldrig somna i natt i så fall)
    ...
    Någon som är konstigt att jag vissa nätter knappt sovt något som natten till söndag som jag ca 4 ½ timme.  i natt sov jag 6 timmar HÖGST. Men oftast blir jag helt "deprimerad" då min sömn blir störd, inte får sova minst 8timmar per natt.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-17 16:19:26 följande:
    Skönt att det är på G nu, hoppas du trivs med han som ska göra din utr o att du slipper vänta onödigt länge på att bli klar.Har du bestämmt om du ska ta concerta om du får den utskriven el kör du utan medicin?Jag ska få Esucos utskrivet, ngn som har erfarenhet av den?
    va är de för ngt?
    för medicin? vad används den för?
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-17 18:41:14 följande:
    Vill inte förlora den aktiva delen utav mig. Den här impulsiva och spontana jag.
    men är ditt fh inte tillräckligt "stort" jobbigt för dig?
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-17 19:37:00 följande:
    Anonym HEJ - Esucos är ungeför ett mildare benzo, används tydligen med god effekt för ångest, används ofta innom missbruks vården eftersom det inte är vanebildande.
    aha okej där ser man. inget ja känner igen
    Himmelkropp skrev 2009-03-17 21:13:35 följande:
    Jag kommer prova concerta. Nu har jag bestämt mig
    Inget att förlora på det.. och tableetten är ute ur kroppen efter 24 timmar om de inte var mindre
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 12:51:43 följande:
    Min utredning har börjat! Jag fick fylla i papper, vi snacka om barndom, tonårstiden och tiden nu.Jag är inte psykotisk, jag har inte borderline, jag är inte manodeppresiv, ligger inte utav ångest, deppression eller tvångsymtom/tankar.En ny tid kommer komma till en psykolog. ADHD-utredningen är igång Mamma kommer få hem papper som hon ska fylla i och sen får hon en tid då hon ska dit själv.
    Vad bra du är på G nu!!

*har smått panik, har snart inget bredband* {#lang_emotions_sealed}
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 13:39:57 följande:
    Vet inte ännu hur ofta besöken kommer vara. 300:- kosta de här besöket idag.Han ville att jag skulle berätta hur jag upplevde min barndom. Frågade om jag nångång har haft självmordstankar och så sa jag att de hade jag då jag var liten pga familjens problem. Han undra när jag blev utåtagerande. Om de var mycke skolk, om jag kunde koncentrera mig och hur långt i skolgången jag har klarat. Talade om att jag förfalskat min mammas underskrift då de skulle skickas hem frånvaropapper osv. Han fråga vad för droger jag använt, när jag använt dom osv.
    högkostnads kortet är på 900kr/år   sjukgymnast, läkare,kurator, psykolog inom landstinget, dietist  allt de ingår på 900kr/år  *men de visste du kanske
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 13:18:16 följande:
    Hur fan ska du fixa de då?? Bibblan har datorer. Har du kort till bibblan så du kan sitta en stund om dagen? De händer grejer här så du måste ju uppdateras. Suck!
    nej jag vet inte hur ja ska fixa det, då jag är uppkopplade istort sett från de jag vaknar till det ja lägger mig... och åka till bibloteket är ca 1.5-2 mil en väg..
    De kommer bli så dyrt med telia. och sa upp internet med från annat bolag. då man måste ha telia/fast tele.
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 13:39:57 följande:
    Vet inte ännu hur ofta besöken kommer vara. 300:- kosta de här besöket idag.Han ville att jag skulle berätta hur jag upplevde min barndom. Frågade om jag nångång har haft självmordstankar och så sa jag att de hade jag då jag var liten pga familjens problem. Han undra när jag blev utåtagerande. Om de var mycke skolk, om jag kunde koncentrera mig och hur långt i skolgången jag har klarat. Talade om att jag förfalskat min mammas underskrift då de skulle skickas hem frånvaropapper osv. Han fråga vad för droger jag använt, när jag använt dom osv.
    förfalskat har jag med gjort, och gör det varje månad med
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 17:06:16 följande:
    Okej! Ja de händer ju inget. Vad ska du byta till? När kommer de igång igen? Jodå, det vet jag men det blir dyrt i början nu men de räknar jag med.
    jag fårväl skaffa mig ett mobilt bredband eller något. kostar väl ca 199kr på en månad. så leverans är väl 1-5 dagar beror lite på vilket bolag man väljer.
    HellviHumle skrev 2009-03-18 14:11:52 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-18 14:03:58 följande: Jag knäpper aldrig av datorn. Elbolaget gör det ibland (strömavbrott). Däremot stänger jag av skärmen på nätterna eller om jag är borta.
    hehe okej. jag stänger bara ner skärmen och laptopen sätts i viloläget då, väldigt sällan jag helt stänger av.

Har väldigt ont i ögonen, skaver o gör ont. fick ögonsalva utskrivet, har så ont av att lägga saker i mina ögon. ska be min man hjälpa mig ikväll. precs kommit hem efter info om friskola. kommer sen då mitt barn har somnat
Svar på tråden vuxna med adhd add as