Anonym (fia) skrev 2009-05-06 08:02:56 följande:
hon är 3. jag är skitglad för hon ville va som mej för en gångs skull, är annars mestadels pappas jänta i allt nu just. Men man kan ju undra vad hon menade med att rita behåring på magen o brösten haha. Själv ska jag till tandläkaren idag ge mig styrka! Men sista gången idag! Har haft helrenovering i truten pågåendes under ca 8 månader nu bara för att jag är så löjligt rädd o fått ny tandläkare o ska skola in mej som ett dagisbarn så jag vågar komma tillbaka osv. Hursomhelst förra gången kände jag första gången att hon är jättebra, då blev jag ju rörd o började lipa o tacka alla inblandade för att de har hjälpt mej att våga mej dit. Men nu sitter jag härigen en vecka senare o håller på att spy för hon ska slipa till en gammal lagning löjligt eller hur jag vet. Hoppas du får nåt bra ut av ritalinet o allt. Kram !
Haha du de känns igen jag är livrädd för tandis jag med, mamma el min kille el svärmor måste alltid förlja med.
Var hos tandis i måndags o gud hjälpe mig så hemskt de var
Har oxå en ny tandläkare o visst hon försöker men ändå inte lika pedagogisk som min förra (hon behandlade mig som ett barn) vilket jag behöver
Vad är du mest rädd för? jag är rädd för hela grejen, sprutor, vara tvingad att ligga där, borren osv.
Jag är en extrem kontrollmänniska vill veta o se allt dom gör men hos min har hon tagit bort spegeln
Jag vet inte med ritalinet kanske får ge det ngn dag? men jävlar vilken "baksmälla" jag har.
Anonym (Hej) skrev 2009-05-05 21:33:29 följande:
Japps det har jag gjort, ultraljud. och även
op.at mig för de. fick anfall efter gått ner väldigt mkt i vikt.tjata på om mediciner något ja tycker är roligt att prata om, så länge jag kan och känenr till om dem :)ritalin tar ja ju som sagt 4 timmar "middags dos" efter det jag har tagit concerta på morgonen..ritalin sitter inte i så som (Ritalina SR =slow relase) som iaf fanns förr. kanske finns nu med.För föst då jag fick diagnosen, fick jag ritalin som jag tog 3 ggr/dag. men glömde jag ta dosen, vi säger dos 2 av 3 den dagen, så blev jag en djävul, fy fan så elak jag kunde bli, såpass elak att jag sen fick ångest attacker, ånger, ledsen för hur sårande jag hade vart. så jag fick byta till ritalin SR i stället, och jag blev en "bättre" människa, då.kl 16 är inget ja rekomenderar, om de är till för att stötta upp den beh du är idag.Jag kände att då jag bara gick på concerta att efter man /kroppen vant sig så började jag dala framåt eftermiddagen så därför sattes 10 mg in 4 timmar efter morgon beh. satts in.har prövat med kapsel på 20 mg på eftermiddagen, men den orsakade smärtor i tänder, och käkar i 2 dagar innan de släppte. så jag står nu på 10mg.
Jag vet då inte vad som kan ha utlöst mitt om jag nu har ngt, har varken gått ner el upp särskillt (förutom graviditeterna) men man kan väl få de iaf.
Var du elak när du inte tog de o de gick ur kroppen? Känns igen, förutom dåligt samvete som jag inte ens får hur jag än beter mig
Min sambo brukar bli less o säga "men ta nåt lugnande människa"
Jag har ett STORT problem med.. ja jag vet inte de kan börja med att jag tycker killen gjort för lite hemma om jag tex jobbat då känner jag hur pulsen stiger o jag lixom varvar upp går runt o hittar mer saker som stör mig, nu har pulsen gått upp ytterligare, hjärtat bankar för fullt barnen har fel kläder jag fullständigt kokar på honom.
Ja problemet är just hur jag varvar upp o blir galen, har ngn tips för hur jag själv ska kunna bryta detta i tid innan de går så långt? känns som jag saknar den förmågan att själv styra de där.
Efteråt blir jag ko lugn, matt o som helt slut.
Varför håller jag på såhär? :-O
Räknade just ut att jag äter 15 tabletter varje dag, inte konstigt om min lever o mage gör ont