Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

vuxna med adhd add as

Fjärilen72 skrev 2009-04-06 18:49:34 följande:
    Kom att tänka på en annan tråd när jag läste ditt inlägg. www.familjeliv.se/Forum-5-175/m42874005.htmlDen har sitt ursprung i den här tråden.(OBS! Den tråden är ganska deppig och inte speciellt positiv så den kanske kan göra att någon som redan mår dåligt mår sämre. OBS!)www.familjeliv.se/Forum-4-50/m42618405.html
    Åh tack för svaret, frågade senast idag o hon sa "Nääää inte är de några problem att ta körkort" hm måste ta reda på vad som gäller. Ska läsa trådarna du länkade till, tusen tack.
  • Aquagreen
    minoosmamma skrev 2009-04-06 18:45:02 följande:
    Hej alla!Idag var jag på bedömningssamtal och kvinnan jag träffade bedömde att jag absolut ska göra en utredning.Hon sa att prata med mig var som att läsa ett informationshäfte om ADHD.Det känns bra...kanske ÄNTLIGEN kan få svar på varför jag är som jag är=)Tråkigt bara att själva utredningen inte kommer igång förren till hösten. Men men...det är ju på gång iallafall.Var bara TVUNGEN att dela med mig=)Trevlig kväll!
    Wkönt för dig, när ska du på nästa samtal`?
  • Aquagreen

Fjärilen - Ännu en gång tack för all info, ja presic de var min utredare som jag pratade med om de, hoppas de inte går igenom bara sådär utan att det gör en bedömmning från fall till fall.

Minoosmamma - Ah hoppas de rullar på fort då, min gick super fort varit på ett samtal bara då hade jag iofs redan lämnat in 5o11 papper med frågor + kompleterande uppgifter.
    Remissen skickades i jultid till Neuropsyk så måste säga att de gått fort (även om de är nog så länge för oss med ADHD att vänta)

• Aquagreen
    Ysta skrev 2009-04-07 09:41:27 följande:
    Jag fick ju remiss från läkare till psykiatrin för kanske en månad sedan ungefär.. Vad blir sen nästa steg? Är det att få komma dit på samtal eller?
    Kartläggningssamtal skulle jag tro
  • Aquagreen

Ensamhemma - Ett uttryck jag hörde i någon tråd på FB "När du kommit till helvetet, fortsätt gå frammåt"
    Stor kram till dig gumman, förstår ditt lidande, det kommer gå över men tar bsäkert tid.

• Aquagreen

Alltså är det bara jag som tycker concerta är en skit medicn?
    Upplever inte att min nuvarande dos ger ngt, blää

• Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-04-08 16:59:02 följande:
    ja jag väntar på mitt test just nu, en kompis e o handlar det åt mig. har alla symptom,ont därnere o i svanken,tuttarna värker.jag gråter för ingenting blir arg för ännu mindre. bläääääh
    Hur går det, vad visade testet?

Äter bara 36 mg nu men ska gå upp på minst 54 mg, ska fråga läkaren om jag inte kan få prova Ritalin ist för concetra, någon som ätit Concerta och ritalin som kännt skillnad på dem?
    Någon med ADHD som fått Metamina utskrivet?
  • Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-04-08 18:38:06 följande:
    fick inte testet,ska iväg o handla ett imorgon så fort jag vaknat till liv.skulle det visa sig vara positivt så är det abort som gäller.har en 10-åring så jag känner att jag lixom e klar med småbarnsåren.plus att jag kan ej föda ett barn med en psykopat,då blir jag aldrig av med mytomanjäkeln.
    Ah okej, hoppas du inte är gravid så du slipper abort *Kram*
  • Aquagreen

Anonym (concerta) skrev 2009-04-08 21:53:53 följande:

så du vill inte bli gravid?? det står att ni planerar barn i din press :o
    Men läs tråden, iaf hela sidanndu svarar på ett inlägg innan du kastar dig in i känsliga samtal! *Tips* Tycker du att "jag är gravid....Fan oxå" låter som hon är nöjd.
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-08 22:27:46 följande:

jag tar concerta på morgonen och ritalin 4 timmar efter att jag tagit morgon dosen. (jag kan konstigt nog inte höja från 10 direkt till 20mg ritalin utan att få smärtor i käkarna.) Ska dock höja dosen på båda medicinerna som de känns nu känner inte av spec förändring
    Känner du av concertan el ritalinet något, typ att de börjar verka o nu går de ur kroppen?
    Jag känner Nada, absolut inget alls...Tror jag

De var ingen här som ätit Lithium el Lamictal?
Svar på tråden vuxna med adhd add as