Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

vuxna med adhd add as

Fjärilen - Mycket bra svar

Nu ska jag hoppa i kläderna o åka in till stan o få naglarna gjorda

• Aquagreen

Fjärilen - De heter franskt ja, de jag har nu, acryl¨naglar, så tjusigt och opraktiskt, sitter o sriver med naglarna nu, dom är så lååånga

Himmelkropp - jag håller med dig, känner precis så "påhoppad" på ngt sätt, svårt att förklara med ord.
    Håller med dig, utomjordning var namnet på de man känner sig som.

Felicia - De skiljer sig (enligt min uppfattning o de jag läst så mycke på smptom för ADHD från person till person, o har man de, iaf som v uxen tror jag m an känner/vet det.´
    jag är lite knas för jag tycker inte att man ska behöva räkna till 10 utan kommer en känsla så gör den, inget jag iaf håller in på, jag kör på för går då fort över.

• Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-03 19:00:24 följande:
    Mmm jag blir lessen men skakar av mig de direkt. Känner att jag ger med mig och stryker över de jag verkligen känner för jag pallar inte konflikter ibland för vi med adhd kliver så mycke i klaveret ändå. Känns meningslöst ibland.
    Vet inte vilken sida i mig som är så orädd för konflikter, ibl söker ja upp dem, knaaas.
  • Aquagreen
    Tonx skrev 2009-04-03 19:15:59 följande:
    Tackar!
    Ja välkommen.

Himmelkropp - Ja gudars, undrar hur ens partner står ut alla dagar men vi gör ju så gott vi kan
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-03 21:37:17 följande:
    Ojoj min flickvän, att hon står ut. Jag med mina konstigheter hit och dit. Skulle inte palla och vara ihop med en likadan som mig själv haha jag är för jävla knas.
    Nej absolut inte, har iofs varit tillsammans med en kille som har grav ADHD, i 4 år, de var en hel del tjafs o slagsmål.
  • Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-04-04 20:40:32 följande:
    jag fick nycklarna,men byter lås för säkerhetens skull ändå på måndag.åååhhhhh va jag ska var singel o skaffa en katt istället
    Grattis *Tummen upp*
  • Aquagreen

Ysta - jag tycker det känns lite som han söker en anl att få jävlas med dig el vara elak, är han frustrerad? Låter som det.
    Han kanske alltid sett dig som stark o nu när du har det kämpigt så ser han att du oxå kan vara svag så blir det att hans bild om dig rasar? Äh jag vet inte alls, fråga honom rakt ut varför han håller på som han gör.
    Du ska inte be om ursäkt alls gumman.
    Stoor kram till dig

• Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-04-05 11:40:42 följande:
    tacka gumman...fattar mig ej på folk som medvetet skadar andra???det är som en gåta för mig.nu bönar o ber han att vi ska gå på fam,rådgivning hahahahhaska han sitta där och malipulera kuratorn oxå??jepp det klart att han kommer så det finns inte en chans i h******e att jag går dit med han.
    Du gör rätt, tror sällan ett förhållande som gått så pass långt att man psykar o förnedrar kan fixa sig med rådgivning, nej stå på dig, du är en stark kvinna ensam.
    har ni barn tillsammans?
  • Aquagreen
    Kaldorei skrev 2009-04-06 11:02:49 följande:
    Jävla skit! ringde till kommunen idag å hörde mig för om dagisplatsen, eftersom jag inte hört nåt från dem å jag har skrivit behovsdatum 4 maj....tydligen har jag inte sökt dagisplats i tid, så det kommer ju bli ramaskri ifrån soc.... fyfaaaan. jag pallar inte mer. å psyk verkar inte fatta att det e så allvarligt att jag gråter VARENDA jävla dag för att jag har sån ångest över att föräldrapenningen tar slut å sånt skit... att jag måste gå på arbetsförmedlingen å söka jobb å kanske hamna i nån åtgärd som jag IAF vet att jag kommer misslyckas med.... Jag PALLAR inte fler misslyckanden nu!
    HEMSKT, men kan inte kommuen ta hänsyn till din dignos, att du inte skickade in i tid, lite fngertopps känsla måste de väl ha? *Kraaam*

Vilken skillnad de är från kommuner o psykvården, jag upplever att jag får världens stöd o allt rullat på frt, nästan lite för fort, förra veckan fick jag 2 diagnoser, idag på morgonen ringer dom från psyk o säger att jag fått läkar tid nästa vecka då jag ska få höjd dos concerta o Litium, sen har hon bokat tid på soc för att få dem att trycka på kommunen i fråga om lite utökad tid på dagis för mig son.
    Att jag ska få kontaktperson mm, kan inte klaga känns som jg är enormt uppbackad,
    Precis så de borde vara för oss alla med problematik, varför ska de skilja var man bor.
  • Aquagreen
    Ysta skrev 2009-04-06 15:37:48 följande:
    Det känns ju lovande eftersom jag väntar på tid här i stan.. Hoppas att jag får ett lika bra bemötande när jag väl får komma dit
    Hoppas jag med, blir nästan lite rörd över det stödet jag känner från hon på psyk som gjort min utredning, hon har ringt 2 gånger idag o berättat vad hon börjat ta tag i o sa att jag skulle ringa henne om de var ngt.
    Hon berättade att det finns en lag, LSS heter den som jag skulle anv mig av till max, nyttja vid körkorts tagning, jobbsökande osv, att jag ska få kontakt person mm.
    Är allt detta fr min AS diagnos el har alla med ADHD rätt till detta?
Svar på tråden vuxna med adhd add as