Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

vuxna med adhd add as

Himmelkropp skrev 2009-03-18 12:51:43 följande:
    Min utredning har börjat! Jag fick fylla i papper, vi snacka om barndom, tonårstiden och tiden nu.Jag är inte psykotisk, jag har inte borderline, jag är inte manodeppresiv, ligger inte utav ångest, deppression eller tvångsymtom/tankar.En ny tid kommer komma till en psykolog. ADHD-utredningen är igång Mamma kommer få hem papper som hon ska fylla i och sen får hon en tid då hon ska dit själv.
    Underbart =) Skönt att du "bara" har ADHD, hur ofta kommer ni träffas? är det en gång i veckan el är det bara ett besök i månaden?
    Vad var det för frågor om barndom?
  • Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-03-19 17:24:39 följande:
    var hos min läkare idag och började med concertan,fick även ett sömnmedicin som e nåt typ melatonin(kommer ej ihåg namnet)läkaren var väldigt emot att ge mig lugnande men tillslut så sa min man ifrån o sa att jag behöver nåt för panikattackerna tar kål på hela familjen så fick jag oxascand...pustar ut.nu ska jag äta 18mg cs i en månad sen ska jag tillbaka för o kolla om dosen behöver höjas eller inte.med andra ord så känns livet lite lättare idag än förra veckan.ber till gud att jag slipper ångestattackerna under insättningen. kram till alla o jag e så glad att den här tråden finns,tack himmelkropp =)
    Härligt, grattis
    Vilken tur att din man sa ifrån, hoppas det funkar för dig

Min läkare ringde nyss o sa att jag ska få Atarax ist för Esucos, så frågar om ngn provat de?
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-21 23:04:56 följande:

Skönt att höra någon som är GLAD över att få åka till sitt jobb. Blir så glad av att höra om folk som är det, som trivsIdag har ja o min man vart ute o ätit gott =) så mysigt. vårt barn har även vart på kalas. Måste in till stan i morgon igen, byta 2 par skor, hitta lite mer kläder till mig och kanske ett par "stövlar" att ha till en snygg jeans kjol
    Härligt med lite shopping, det gör en lite gladare för stunden iaf
    Jag jobbar bara 1 dag i veckan så det är ganska så kul.
  • Aquagreen

Orkar inte läsa igenom om ni skrivit om detta, men om man vill bli gravid o går på CS, hur gör man, om man inte "står ut" utan medicin? Måste man välja barn el må bra el finns de ngt liknande preparat man kan ta som funkar på ADHD'n?

• Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 21:48:06 följande:

då jag fick mitt barn då jag fick dubbla budskap. blev ja erbjuden att bli inlag på psyk för en sakta utsättning. men på något sätt klarade jag graviditeten och ett par år efter åt. Nu kommer jag gå på båda mina mediciner till den om jag får lyckan att bli gravid igen... hur länge är de som du gått på concerat nu?man kan även be om kurator samtal, med tätare besök för att få lite mer hjälp att hantera de inre känslor o tankar
    Okej, jag har ätit dom ungefär 2 veckor nu, måste fråga en sak till, hur har ni det med era magar av concerta?
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-24 12:31:09 följande:

Har du problem med din mage? vad för orblem?  (min läkare sa att vissa kan få problem med de tabletterna med agen så därför fick vi se om ja skulle kunna ta dem då jahar så mkt problem med tarmarna,men de har väl gott bra hitills=
    Magen svider o de känns som det fräter, den skriker o gör ONT i jag är orolig o uppblåst i magen.

Anonym (ADD?) skrev 2009-03-24 16:27:10 följande:
    Kastar in en fråga..... Hoppas ni vill svara.. Om man får diagnosen ADHD får man ändå ta körkort? Hört att man inte får det då man kan vara utåtagerande o då det anses farligt i trafiken? Är det sant eller gammalt rykte?
    Tror det där är skitsnack el ett gammalt rykte men inte säker´.
  • Aquagreen

Fick med mig flera papper med TEMPS-A, HCL-32-R1, SPAS, BAI osv så nu är de klart inför besöker på onsdag, meningen var att de skulle skynda på de så jag fick göra de hemma, guud så svårt det var.

• Aquagreen
    Ysta skrev 2009-03-28 15:32:19 följande:
    Nu hade det ju ändå varit omöjligt att ta 225 tabletter på en dag, dels för att jag skulle aldrig rymma så många i min kropp och sen fick jag bara 25 st utskrivna :)Men jag tycker nog att man borde vara lite mer noggrann när man skriver ut en medicin. Hade inte tänkt på att kolla på Fass faktiskt, är lite segtänkt..
    Hej, jag glömde att svara, sorry, jag äter atarax o har 2 tab per dag/tillfälle tycker de du skrev lät otroligt mycket, kan väl aldrig stämma o skulle du ha en sån stark dos finns de väl mänger andra preparat läkaren hade kunnat ge dig, kan man tycka kolla upp det där
Svar på tråden vuxna med adhd add as