Inlägg från: HellviHumle |Visa alla inlägg
  • HellviHumle

vuxna med adhd add as

Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 21:04:18 följande:

intressen räknas de som att samla på saker med?!
    Ja, att samla, registrera, hålla ordning på osv.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 22:55:27 följande:
    Jag räknar bokstäver på ord, meningar osv. Mönster på saker och streck. Steg. Blir jag avbruten måste jag börja räkna på nytt. Oftast kan jag räkna samtidigt som nån snackar med mig.
    Jag kan trösta er med att det lugnar ner sig. Fast jag räknar fortfarande en massa. Att kolla varenda registreringsskylt på mötande bilar har blivit mindre.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 23:00:04 följande:
    Har jag en släng av AS tror du?
    Man måste komma ihåg att alla har en del av alla dessa diagnoser. Det finns massor med "normalstörda" som samlar på saker.
    Det är först när det blir problem som det är aktuellt med diagnosen. Blanddiagnoser är ju inte heller ovanliga. Jag misstänker att det inte är vattentäta skott emellan de olika diagnoserna utan att det är lite flytande övergångar.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 23:16:58 följande:
    Ja just borderline, mano, adhd och as har sina likheter men också sina olikheter. Man har oftast dom om man har dubbel, trippel, blandad eller är jag helt ute? Även tics. Tics vet jag ingår i adhd`n.
    Borderline är ju en äldre diagnos som jag tror var lite mer ospecifik. Det finns mycket i AS som stämmer med borderline. Det finns dessutom en indelning av borderline i fyra grupper med lite olika agerande.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 23:25:28 följande:
    Hur funkar fyra grupperna gällande borderline?
    Det var ett tag sedan jag läste om det. Det handlar en del om man är utåtagerande eller stänger in skiten. Alla håller ju inte på och skär sig osv.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 23:37:20 följande:
    Har känt på mig att jag har as-drag. När jag börja smaka på adhd kom direkt tankar på as också. Min lillebror räknar allt och han gjorde as och adhd utredning samtidigt. Han har ingen as men däremot grav adhd och han och jag är väldigt lika i våra "problem" Min storebror har samma problem med skiljer sig lite. Han är under utredning (adhd)
    Då har du nog också ADHD. Men en hel del stämmer ju in på AS också. Fast ritalina etc funkar ju inte på AS.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 23:53:21 följande:
    Jag har nog drag. Uppfyller inte testet så nån diagnos kommer jag inte få men drag har jag allt.
    Mmm, det verkar vara bra drag i dig!
  • HellviHumle

Crash Boom Bang skrev 2009-03-05 00:20:45 följande:

ville bara inflika, jag har nog många av dessa diagnoser som nämts hahaha ,alla dessa sjukdomar stämmer ju in ... de e ju hemskt !! vad e de för tester man gör o e de hos en psykolog som dessa görs ? ?
    Ja, man gör testerna hos psykolog som sedan utvärderar dem.
  • HellviHumle

Jag måste ju säga att det är väldigt trevligt att se, att man inte är ensam om att vara kocko.

• HellviHumle

Det här med minnet är ingenting som har med diagnosen att göra. Det är nog mer individuellt.

Svar på tråden vuxna med adhd add as