Inlägg från: HellviHumle |Visa alla inlägg
  • HellviHumle

vuxna med adhd add as

Anonym (Skåne) skrev 2009-03-22 23:06:21 följande:

men om du har msn och din vän har msn. så skaffa en billig webcam med camera och be honom/henne göra samma så kan nu juh prata över msn. kostar inget
    Eller Skype! Funkar väldigt bra.
  • HellviHumle

Anonym (Totalt nere) skrev 2009-03-25 23:17:45 följande:

Jag brukar vanligtvis vara öppen med mitt namn i den här tråden men just det här vet jag inte riktigt om jag är mogen för att låta alla veta än så jag kör anonymt så länge. Frågan lyder, vad ska man egentligen "prestera/göra/lyckas med" för att bli inlagd på psyk? Jag har lyckats hålla det mesta nere förut, sett glad ut på ytan och klarat mig genom att skära sönder mig själv. På senaste tiden så har jag seriöst funderat på att ta alla mina tabletter som jag har i medicinskåpet mfl metoder på självmord. Har tidigare mest tänkt dessa tankar men nu har jag flera gånger verkligen nästan genomfört dom. Jag har någon slags vilja att leva men jag orkar inte med allting längre och det vore så skönt att bara få avsluta så jag slapp alltihopa. Jag börjar bli riktigt rädd för mig själv och just nu litar jag inte tillräckligt på mig själv för att låta mig vara ensam. Sambon jobbar natt vilket innebär att de tider på dygnet när jag är/mår sämst så sitter jag ensam hemma med alla möjligheter i världen att knasa till det.. Jag käner att jag behöver bli fråntagen mitt ansvar en stund. Slippa prestera, tänka på och vara ansvarig för allting. Och framförallt bli förhindrad från att skada mig själv mer. Och kanske till och med komma en bit framåt på vägen mot att må bra. Men hur ska jag få till detta? Måste man ha ett massivt självskadebeteende (= massor med ärr/skador) sen innan eller räcker det med att man säger typ "lägg in mig eller så dör jag"? Finns det någoting annat jag kan göra innan jag går i bitar för det här håller inte längre..
    Jag har ingen egen erfarenhet av inläggning. Såvitt jag förstått så bör det räcka med att du umgås med allvarliga tankar på att skada dig eller begå självmord. Jag tycker att du ska ta kontakt med psyk så fort som möjligt! Psykakuten om du har planer just nu. Ingen ska behöva ha så'na tankar och vara ensam!
  • HellviHumle

Anonym (Totalt nere) skrev 2009-03-26 00:09:39 följande:

Ringde till akut psyk nyss. Fick rådet att gå ut och ta en promenad så "kanske det känns bättre sen" Känner mig så värdelös när inte ens vården orkar bry sig..
    Det är ju sanslöst! Kan du få tag på din man? Finns inget akutteam på din ort? Talade du om för dem hur allvarligt det är?
    Jag förstår verkligen din känsla. Man samlar sig så mycket att man orkar ringa och sedan möts man av "ta en promenad". Tror de att man ringer för att det är roligt?
  • HellviHumle

Anonym (Totalt nere) skrev 2009-03-26 00:53:46 följande:

Att få tag på sambon kan bli ett projekt för sig då han just inatt jobbar ute på "landet" (Eller ja, mer landet än vad det annars är här men skitsamma) vilket då blir lika med dålig täckning men jag ringde förut och lämnade ett meddelande på mobilsvaret så jag hoppas att han ringer upp sen. Ska försöka samla på mig tillräckligt med mod för att få honom att köra mig till sjukan sen då han är den av oss som har bil och körkort..
    Ledsen att jag inte svarat. Blev tvungen att lägga mig.
    Hur har det gått? Jag hoppas verkligen att det har löst sig.
  • HellviHumle

Anonym (Totalt nere) skrev 2009-03-26 12:15:10 följande:

Pga vissa omständigheter kom jag aldrig iväg inatt. Men ska ringa till psyk idag under dagen och förhoppningsvis få till stånd någon bot och bättring..
    Lycka till. Hoppas du möter lite förståelse idag. Tala om för dem hur du blev bemött i nättres!
  • HellviHumle
    ensamhemma skrev 2009-03-27 10:28:10 följande:
    Happy Birthday 2 me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fyller 34 år idag,fast egentligen är jag bara 24 hihihi idag åker vi på en weekend till helsinki och det ska bli så kuuuul att få klä upp sig med nya fina kläder,min man har sett mig i mysdress det senate halvåret. kan inte säga nåt än att jag kan med handen på hjärtat säga att jag mår bra idag,sådär riktigt bra som man bara tror finns i filmer..kraaaamar om alla!
    Grattis! Ha så skojigt.
  • HellviHumle

Malin 74 skrev 2009-03-27 14:41:38 följande:

Har kännt mig så nere ett par dar nu,orkar ingenting.Kommer mig inte för något heller.Ingenting känns roligt,sover inte på nätterna heller.Ångestattacker hela tiden.Har inte orkat vara inne här när jag inte mår bra...
    Det går upp och ner. Jag försöker intala mig att det snart går uppåt igen, de gånger det dalar.
    Kram
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-27 14:56:16 följande:
    HellviHumle Visst har du barn?
    Jaa, några stycken. Har du inte läst min pres?
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-27 15:02:50 följande:
    Vet inte. Länge sen i så fall. Dålig på att besöka folk! Hur upplever dina barn dig som har asperger? Jag har ju mamma med adhd. Bara tänkte att de är ju kul och höra hur barnen ser på ens förälder med funktionshinder. Ibland undrar jag hur de är och ha en mamma utan.
    Ärligt talat så vet jag inte vad de tycker. De var ju redan vuxna när jag fick diagnosen. De har nog förstått varför jag haft så svårt för att ta tag i saker och en del andra saker. Har känt en viss misstänksamhet från en av barnens sambo men det kan lika bra vara jag som uppfattar nå't som inte finns.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-27 15:50:30 följande:
    Du vill inte ta reda på om de finns misstänksamhet gentemot dig? Ni funkar ihop och så du och barnets sambo?
    Jadå, det är inga problem. Känns inte som att det finns anledning att ta upp saken om den inte kommer på tal.
Svar på tråden vuxna med adhd add as