Inlägg från: Anonym (fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fia)

vuxna med adhd add as

Aquagreen skrev 2009-04-17 15:04:17 följande:
    Fjärilen - Jo det är samma läkare (HEJ) - Nej de borde det ju inte vara, men alla reagerar olika, en del kanske klarar gå upp på höga doser direkt medans andra inte, har din läkare rekomenderat ngn dos el provar ni er fram?Ensamhemma - Åh skönt att ha de gjort innan helgen, ngt gott middags förslag? ska oxå iväg o handla. sugen på kött till middag Jag hoppas faktiskt jag loosar 10 kg, visst är jag löjlig..
    Nej det är väl inte så löjligt att hoppas det. Jag tror inte jag kommer gå ner i vikt, men mig gör det inget bara jag inte går upp. Concertan gör så jag kan äta utan att få ångest (gammal fastklistrad anorexi skit som faktiskt försvinner magiskt med concerta eller annan cs) så det blir nog relativt oförändrat tror jag. Men de får väga mej utan att jag ser på, för klarar inte att veta vikten utan att börja mixtra med den. Aptiten dämpas ju på de flesta säjer dom ju. Så det kan ju båda gott om du nu vill minska.
    Jag tänkte på en annan grej jag tror du sa, att du äter dom utan recept eller va menade du? För dom verkar ju ändå va inblandade i vilken dos du ska ta? Hur får du tag på dem då? Eller gällde detta förr i tiden eller vad?
  • Anonym (fia)
    Himmelkropp skrev 2009-04-23 14:37:02 följande:
    vadå guide eller icke guide
  • Anonym (fia)
    Ysta skrev 2009-04-23 17:07:57 följande:
    Jag har haft en riktigt bra dag... Orkar inte skriva mer än så för jag är helt slut i skallen men jag mår bra idag
    va roligt! jag med faktiskt, har grävt ett litet potatisland, kom äntligen på hur man gör för att få det fyrkantigt. Eller någolunda fyrkantigt, egentligen blev det mer som en romb, men det ska väl funka ändå hoppas jag.
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-04-24 10:19:35 följande:
    Jag vet inte, ngn som vet? kan man ta medicinen när man vaknar efter en fylla el ska man vänta ett dygn?Blää va jag är sur o ovillig att göra ngt
    Förra lördan kom det nåra vänner hit mitt på dan o det blev en oplanerad fest. Jag hade ju tatt concertan som vanligt på mornen och sen ska jag erkänna att det blev nåra groggar druckna o jag märkte inget konstigt, vet att det va oansvarit att ändå dricka men det gick som sagt bra. Men tar bara 54 än sålänge, och sen var det kanske 3-4 groggar samt ett par shottar som jag drack. Jag borde inte tåla så mkt sprit för jag dricker i snitt 2 gånger om året. Hoppas du får kul ikväll, och jag tror du får känna dig för när du tycker att du vill ta nästa concerta. Jag menar om du fortfarande känner dig onykter imorn så kanske du bara ska satsa på att vila en dag o ta upp det seriösa livet när det känns som det sig bör. Kram
  • Anonym (fia)
    HellviHumle skrev 2009-04-23 20:10:49 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-04-23 19:27:20 följande:
    Jag tror inte potatisen bryr sig särskilt mycket!
    o vilken lättnad att höra, jag trodde potatisar var sådär känsliga o lättstötta så det känns bra nu när jag vet att de förmodligen inte bryr sig om vinklen på fåran. tack!
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-04-27 11:11:35 följande:
    Jag känner ju verkligen inte så, tyvärr måste jag säga, önskar jag kunde ha lite medlidande o få vara (delaktig) i vänner o familjs sörjande, låter väl konstigt inte så att jag vill att dom ska må dåligt men önskar jag kunde finnas där o förstå o känna med dom.Kan någon kunnit svara på hur det kommer sig att jag inte tappat vikt men ändå bivit smalare sen jag började med Concertan? kan de vara vätska el?Känner mig riktigt lynnig idag, exploderar för inget, de som går mig på nerverna just nu är barnen, blir suuuper stressed över att dom har rena kläder o smutsar ner sig, de kryper i kroppen på mig, jag får ångest o har de jobbigt, samma om de spiller ut ngt.Försöker säga till mig själv, luuuugn, de är barn o de går att torka upp o tvätta kläderma, slappna av.Men de går inte.
    Angående vikten. Jag skulle vilja tipsa att släppa vågen o istället gå efter känsla o klädmått o spegelbild. Känn på kroppen o försök känna vikten på det viset i stället. För själva vikten i kg mätt är svår att definera varför den är si eller så. Usch jag vet inte hur jag ska formulera mig tycker det låter besserwissigt bara, men skulle vilja säja så mkt till dig hur jag tänker men känner ju inte dej osv. Säj till om du vill höra mer eller om du bara tycker jag typar mig för det menar jag inte såfall
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-04-27 16:33:49 följande:
    Jag blir GALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mina lever värden är absolut lååångt ifrån bra så nu får jag inte fortsätta med Concertan Blir sååå less.VAd finns de mer förutom Ritalina man kan få?
    o nej fan vad jobbigt, men beror det på concertan menar dom?

vet inte annat än det där strattera men det är ju inte cs baserat. Hoppas det fixar sig o löser sig på nåt bra vis för dig ändå.
  • Anonym (fia)
    Kaldorei skrev 2009-04-28 00:12:42 följande:
    Weeeei jag har inte bitit på naglarna sen i torsdags! *lycklig* det syns faktiskt liiite liiite vitt i kanterna till å med, iaf på långfingret och tummarna! var tvungen att starta en tråd om det också =) Kanske finns fler nagelbitare här i ADHD-tråden också, då jag tror många med just ADHD kanske har problem med nagelbitning..... (det är ju nånting att pilla med när man måste sitta stilla)www.familjeliv.se/Forum-5-73/m43464383.html
    tar sönder nagelbanden och drar upp revor längs fingertopparna, har gjort sålänge jag kan minnas. har ständigt revor och trasiga hudtaggar runt naglarna o aldrig fina naglar alltså. sen jag började med concerta har jag spänt av en hel del och faktiskt gått flera dagar i sträck utan att pilla så de har till o med läkt flera ggr, hurra. men det är nog adhd drag det är jag säker på, är ju som du säjer ett sätt att hålla sig i rörelse när man ska va still. har också haft perioder när jag dragit hår från benen som slags manuell vaxning, helgalet maniskt kunde sitta i mitt rum hela dagen för det blir ju aldrig klart när man har håriga ben som jag. men det har jag slutat med tror jag, hjälps av att hålla dem rakade året om så man inte får chansen att börja dra. grattis till dina nageltippar, känns härligt eller hur!
  • Anonym (fia)

aquaqueen- tänker på dig o hoppas det kommer bli bra igen för dig. fattar ju att det känns hopplöst nu o det gör mig skitlessen faktiskt. ska dom kolla upp levervärdena närmare det hoppas man ju. kanske de inte har med concertan att göra, det måste väl finnas nåt man kan göra för att kompensera annars? tänker på att min sambo har för högt blodtryck för concerta men får det kompenserat med blodtrycksmedicin så han kan ta dem ändå. kanske långsökt men känns som det skulle kunna finnas chans att bota leverproblemet på nåt vis. hoppas sååå att du ska krya på dig snart o vill visa stöttning men får svårt att formulera mig för vill inte klanta mig i språket så det blir fel, är lite van vid det tyvärr, att bli feltolkad för jag sabbar språket när jag vill nån väl.
    men du, kram.

• Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-04-28 11:40:18 följande:
    Anonym (hej) Jo precis AS - Aspergers Inga döda djur här inte (FIA) - Tack, jag tror faktiskt inte de går att göra ngt åt de, ska få byta medicin men de känns ändå inte bra, concertan känner jag mig rätt påläst på, Ritalin vet jag inte om jag vill ha, hellre då Metamina, men vet inte om man får önska själv. Tack för kramen
    nej det förstår jag. men vet dom att det är concertan som levern inte tål eller kan det va nåt annat? ursäkta tjatet men jag kan inte släppa det. Varför tvekar du på ritalin? Skadar ju inte att kolla om doktorn kan ge metamina om du hellre vill prova det. Känslig fråga-har du provat amfetamin ? inte för att jag tipsar men bara för att veta vad i cs som dämpar dina symtom.,,
Svar på tråden vuxna med adhd add as